ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Νέες εικαστικές δημιουργίες με αφορμή τον Γιαννούλη Χαλεπά

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Δύο εκδοχές της «Κοιμωμένης». Αριστερά, έργο του Δημήτρη Αγγελόπουλου και, δεξιά, έργο του Γιάννη Αδαμάκη.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε θέση περίοπτη θα δείτε την «Κοιμωμένη» του Γιάννη Αδαμάκη. Ανεβαίνοντας τα σκαλιά της αίθουσας τέχνης ena contemporary (Βαλαωρίτου 9γ, έως 13/10), εκεί όπου παρουσιάζεται η ομαδική έκθεση «Με αφορμή τον Γιαννούλη Χαλεπά», περιμένει η συγκίνηση που αναβλύζει από αυτό το έργο. Σκάβοντας τα υποστρώματα της μνήμης, ο Γιάννης Αδαμάκης μάς δίνει ένα ακόμη σπουδαίο έργο από τα ορυχεία μιας προσωπικής αναζήτησης. Η δική του «Κοιμωμένη», βαπτισμένη σε μία γαλαζοπράσινη ψευδαίσθηση, στην κόψη μιας αφηρημένης παραστατικότητας, είναι, ίσως, το «έμβλημα» αυτής της ενδιαφέρουσας έκθεσης.

Ανομοιογενή τα έργα –όπως ήταν εξαρχής το ζητούμενο– οδηγούν σε αναγνώσεις γύρω και με αφορμή τον Χαλεπά. Υπάρχουν και γλυπτά, όπως η δυναμική μαρμάρινη φόρμα του Εκτορα Παπαδάκη, με τον απόηχο του μοντερνισμού από τα μέσα του 20ού αιώνα, το γύψινο πορτρέτο του Χαλεπά από τον Χρήστο Λαζαράκη ή τον «Αγγελο» του νέου γλύπτη Βασίλη Καραμπίνη. Η έκθεση παρουσιάζει κυρίως ζωγραφική, αλλά ξεχώρισα και την επεξεργασμένη εικόνα εκτυπωμένη σε ξύλο του Νίκου Λεοντόπουλου, ο οποίος μας δίνει τη μορφή του Χαλεπά, μέσα από μια χοάνη του χρόνου. Στην άκρη του πορτρέτου, υποσκιασμένος διαφαίνεται ο «Σάτυρος που παίζει με τον Ερωτα», που στο έργο της Μαρίας Διακοδημητρίου, «μεγεθύνεται» και γίνεται ανάγλυφος.

Είναι ταυτόχρονα και ένα παιχνίδι ανάμεσα στο άμεσο και στο υπαινικτικό. Στο «Συναξάρι» από μολύβι της Στρατηγούλας Γιαννικοπούλου ο Χαλεπάς ιστορείται σαν σε βίους αγίων και στα πορτρέτα της Βιργινίας Φιλιππούση, ο Χαλεπάς προσεγγίζεται σαν «Ιανός», σε μαυρόασπρο σχέδιο (με εξαιρετική χρήση συμβόλων) και ζωηρό χρώμα. Ιδιοσυγκρασιακή και υψηλής αισθητικής πάντα, η συμμετοχή του Κων. Παπαμιχαλόπουλου. Η Κατερίνα Χαδουλού στο μεταίχμιο της φαντασίας και του ονείρου, που κατέχει καλά. Ο Δημήτρης Αναστασίου με σχέδιο, ελεγεία στη γλυπτική και ο Αχιλλέας Πιστώνης με δυνατή, γυναικεία προσωπογραφία. Ιδιαίτερο και το έργο του Αποστόλη Ιτσκούδη. Ο Δημήτρης Αγγελόπουλος δίνει τη δική του εκδοχή της «Κοιμωμένης», με ελαφρύ σαρκασμό και υπόγεια συγκίνηση.

​​Στην έκθεση συμμετέχουν οι Δημ. Αγγελόπουλος, Γ. Αδαμάκης, Δημ. Αναστασίου, Στρ. Γιαννικοπούλου, Μ. Διακοδημητρίου, Ευδ. Θωμοπούλου, Απ. Ιτσκούδης, Βασ. Καραμπίνης, Καλ. Κατσαφάνα, Γ. Κοκκίνη, Χρ. Λαζαράκης, Αθ. Λατινοπούλου, Ν. Λεοντόπουλος, Γ. Μανικάτης, Αντ. Μαντζούκα, Μ. Μαραγκουδάκη, Γκ. Μιχαηλίδης, Ε. Παπαδάκης, Κων. Παπαμιχαλόπουλος, Αχ. Πιστώνης, Κ. Πολυζωίδη-Μαυρολέων, Βασ. Σαμουηλίδου, Ηλ. Σκουλαξίνου, Γ. Σταματόπουλος, Ν. Τζάνε, Β. Φιλιππούση, Κ. Χαδουλού.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ