ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στον όμιλο της NorthStar πούλησε η Forthnet το 100% της Forthcrs

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

Η Forthcrs ήταν η πρώτη εταιρεία που εφάρμοσε το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες της χώρας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στις αγορές της Ευρώπης και της Ασίας θα αναζητήσει πελάτες η Forthcrs, μετά την αλλαγή ιδιοκτήτη. Η εταιρεία, που πρόσφατα αποκτήθηκε κατά 100% από τον όμιλο της NorthStar, σύμφωνα με τη διοίκηση θα επεκταθεί τόσο στη Βόρεια Ευρώπη όσο και στην Ασία με έμφαση στην Πολυνησία.

Πωλητής της εταιρείας ήταν η Forthnet η οποία, στο πρότυπο των επιχειρήσεων που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, διαθέτει περιουσιακά στοιχεία που δεν βρίσκονται στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της. Η εισηγμένη εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες, πώλησε τη θυγατρική της αντί περίπου 5 εκατ. ευρώ και πρόκειται να εγγράψει κέρδος 0,7 εκατ. ευρώ, δεδομένου ότι είχε ορίσει ως εσωτερική λογιστική αξία επιχείρησης τα 4,3 εκατ. ευρώ.

Το τίμημα δεν επιβεβαιώνεται από τη διοίκηση της Forthcrs, αναφέροντας ότι το ύψος του τιμήματος αφορά τον πωλητή και τον αγοραστή. Το μόνο που επιβεβαιώνεται είναι ότι η NorthStar απέκτησε το 100% των μετοχών της επιχείρησης, δηλαδή, εκτός του 99,3% της Forthnet, απέκτησε και τη μειοψηφική συμμετοχή της Giga Tech (0,7%).

Η Forthcrs, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της Γιώργο Παπασταματίου, ήταν η πρώτη εταιρεία που εφάρμοσε το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες της χώρας. Η εταιρεία, δημιούργημα της Forthnet και του βασικού (τότε) μετόχου της, των Μινωικών Γραμμών, δημιούργησε και οργάνωσε κατά το πρότυπο του συστήματος Amadeus στις αερομεταφορές το πρώτο σύστημα κράτησης θέσεων, εκδόσεως και διαθέσεως εισιτηρίων για τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις της χώρας.

Η εταιρεία κατέστη Νο 1 στην αγορά, αλλά η εμπλοκή της με την πολύπαθη Forthnet δεν επέτρεψε τα τελευταία χρόνια την επέκτασή της. Τώρα, έχοντας νέο μέτοχο, σύμφωνα με τον κ. Παπασταματίου, η εταιρεία είναι έτοιμη να «ανοίξει φτερά». Στόχος της είναι η Βόρεια Ευρώπη, με έμφαση στη Σκανδιναβία και στη Σκωτία, που εμφανίζουν πυκνό δίκτυο ακτοπλοϊκών γραμμών, αλλά και η ασιατική Πολυνησία. Οι αγορές αυτές προσιδιάζουν στην «πολυνησία» του Αιγαίου και ως συνέπεια η Forthncrs έχει πλεονέκτημα, γνωρίζοντας πολύ καλά την αγορά. Μια δεύτερη αγορά που θέλει να αναπτυχθεί η Forthcrs είναι η διαμεταφορική, έτσι ώστε ο πελάτης να βρίσκει τα εισιτήρια, ανεξαρτήτως του μέσου που αξιοποιεί στη μετακίνησή του (τρένο ή πλοίο).

Η Forthcrs το 2017 είχε έσοδα 4,7 εκατ. ευρώ, λειτουργικά κέρδη 0,8 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά από φόρους 0,3 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία, καθώς ο τουρισμός στη χώρα μας μεγεθύνεται, πέτυχε πέρυσι ενίσχυση μεγεθών της τάξης του 13%.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ