ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στόχος της «3αλφα» το διψήφιο ποσοστό επί του τζίρου στις εξαγωγές

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Eμφαση στις εξαγωγές τυποποιημένων οσπρίων και χύμα προϊόντων ως πρώτων υλών θα δώσει το επόμενο διάστημα η «3αλφα - Αφοί Κ. Καραγεωργίου ΑΕΒΕ». Η εταιρεία, η οποία κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική αγορά στην κατηγορία των τυποποιημένων οσπρίων με μερίδιο 35%, πραγματοποιεί σήμερα εξαγωγές σε 25 χώρες, εξαγωγές που αντιστοιχούν περίπου στο 8% του τζίρου της και στόχος για τα επόμενα χρόνια είναι το σχετικό ποσοστό να είναι διψήφιο. Το 2017 οι εξαγωγές της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 33% σε σύγκριση με το 2016.

Σε ό,τι αφορά τα τυποποιημένα προϊόντα η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις με μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη Ρουμανία, ενώ διαπραγματεύσεις με λιανεμπορικές επιχειρήσεις υπάρχουν και στη Μεγάλη Βρετανία. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνει εξάλλου η εταιρεία και στις εξαγωγές οσπρίων χύδην –ως πρώτων υλών– δραστηριότητα που σε μεγάλο βαθμό είναι επανεξαγωγή ποσοτήτων που εισάγονται στην Ελλάδα. Αξίζει, άλλωστε, να σημειωθεί ότι αν και η εταιρεία τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με Ελληνες παραγωγούς –330 πλέον από 249 το 2010– το ισοζύγιο ελληνικών προς εισαγόμενες πρώτες ύλες παραμένει αρνητικό.

Συγκεκριμένα, όπως ανάφερε χθες στο πλαίσιο ενημέρωσης των ΜΜΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Αγης Καραγεωργίου, το 70% των οσπρίων που τυποποιεί και συσκευάζει η 3αλφα πρόκειται για εισαγόμενα και το 30% για ελληνικά. Το φαινόμενο αυτό οφείλεται, σύμφωνα με τον ίδιο, στην αλλαγή των καλλιεργούμενων ειδών στην Ελλάδα που συντελέστηκε από τη δεκαετία του ’80 κι έπειτα, καθώς η πλειονότητα των αγροτών στράφηκε προς υψηλά επιδοτούμενες καλλιέργειες. Μέχρι τότε το 90% των οσπρίων στην ελληνική αγορά ήταν εγχωρίως παραγόμενα. «Εχουμε εξαιρετικά προϊόντα αλλά δεν το γνωρίζει κανείς», τόνισε χαρακτηριστικά.

Εντός συνόρων η εταιρεία διευρύνει τις συνεργασίες της με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με πλέον πρόσφατη εξέλιξη το ισχυρό ενδεχόμενο τοποθέτησης των προϊόντων ρυζιού που διαθέτει στα ράφια της «Μασούτης». Μέχρι τώρα στην αλυσίδα υπήρχαν μόνο τα προϊόντα οσπρίων της «3αλφα».

Εξάλλου, στο επόμενο διάστημα η εταιρεία σχεδιάζει τη δραστηριοποίησή της σε νέα κατηγορία προϊόντων, συγγενή με τις κατηγορίες των οσπρίων και ρυζιού.

Η επίτευξη των παραπάνω στόχων δεν θα μπορούσε, βεβαίως, να γίνει χωρίς επενδύσεις. Την περίοδο 2012-2016 η εταιρεία υλοποίησε επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 2 εκατ. ευρώ, ενώ τη διετία 2017-2018 πραγματοποιεί επενδύσεις επίσης 2 εκατ. ευρώ κυρίως στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του μηχανολογικού εξοπλισμού.

Το 2017, ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε σε 25,82 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας ελαφρά μείωση 1,4% σε σύγκριση με το 2016, τα μεικτά κέρδη της διαμορφώθηκαν σε 6,47 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 5,3%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους υποχώρησαν κατά 33,4%, στις 827.000 ευρώ, λόγω κυρίως της διαγραφής απαιτήσεών της από τη «Μαρινόπουλος».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ