ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οποιος καεί με τον χυλό φυσάει και το γιαούρτι λέει ο λαός, ρήση με την οποία φαίνεται ότι συμφωνεί και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Χθες ανακοίνωσε την αναστολή λειτουργίας τμήματος της γραμμής του τραμ από τον Νέο Κόσμο έως το Σύνταγμα, λόγω της διαπίστωσης σοβαρών προβλημάτων διάβρωσης της υπόγειας κοίτης του Ιλισού.

«Το αντιπλημμυρικό έχει να καθαριστεί 60 χρόνια, έχει νεροφαγώματα και δεν μπορούν να εκτιμηθούν οι ζημιές στο έργο. Αντιμετωπίζουμε με υπευθυνότητα αυτό που έδειξαν οι αυτοψίες αντί να το κρύβουμε κάτω από το χαλί. Δεν θέλουμε να κλείσουμε τα μάτια αντί να κλείσουμε το τραμ για 5, για 8 μήνες ή για 1 χρόνο», δήλωσε ο κ. Σπίρτζης. Την περασμένη Παρασκευή παραδόθηκε στο υπουργείο Υποδομών η έκθεση αυτοψίας, στην οποία προχώρησε κλιμάκιο μηχανικών του αρμόδιου υπουργείου και καταδεικνύει σοβαρά προβλήματα στην κοίτη του Ιλισού, που χρήζουν άμεσης επισκευής. Ετσι αποφασίστηκε από αύριο η διακοπή –για άγνωστο χρόνο– της κυκλοφορίας του τραμ από τον σταθμό «Κασομούλη» έως το «Σύνταγμα».

Μπορεί η διακοπή να αποφασίζεται για προληπτικούς λόγους, ωστόσο προκαλεί εντύπωση γιατί διατάχθηκε η άμεση αναστολή της κυκλοφορίας του μέσου από αύριο κιόλας, πριν ακόμη συνταχθεί έστω η προμελέτη για τη συντήρηση της κοίτης του Ιλισού. Υπάρχουν, μάλιστα, φωνές εντός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που υποστηρίζουν εμμέσως ότι είναι υπερβολική η διακοπή λειτουργίας του τραμ άμεσα, ωστόσο το πρόσφατο παρελθόν δεν έχει να επιδείξει και τα καλύτερα δείγματα στο συντονισμό συναρμόδιων εμπλεκόμενων φορέων. Σε αυτό το έργο εμπλέκονται η Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ βαθμού, το υπουργείο Υποδομών, οι ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) και η ΕΥΔΑΠ.


H αυτοψία κατέδειξε σοβαρά προβλήματα διάβρωσης της υπόγειας κοίτης του Ιλισού. Η προμελέτη θα αναδείξει το μέγεθος της φθοράς.

Γιατί όμως κρίθηκε αναγκαία η διακοπή της κυκλοφορίας του τραμ και όχι των οχημάτων που κινούνται κατά μήκος του ίδιου οδικού δικτύου; «Το τραμ έχει μεγάλο φορτίο και είναι μέσα σε κλειστό αγωγό, πρέπει να γυρίσουμε σελίδα στον τρόπο συντήρησης και εποπτείας του τομέα των Υποδομών», εξήγησε ο κ. Σπίρτζης. 

Θέμα ασφάλειας

Η παύση τμήματος του τραμ είναι αναγκαία για την ασφάλεια των πολιτών και την αποκατάσταση της διάβρωσης, την έκταση της οποίας μόνο οι μελέτες μπορούν να αναδείξουν, επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών. Ηδη έχει ολοκληρωθεί αυτοψία σε μεγάλο τμήμα του Ιλισού, από τη σχολή χωροφυλακής στη Μεσογείων, το Χίλτον, το Σύναγμα έως την εκβολή του ποταμού μετά την Καλλιθέα. 

Αφορμή για την αιφνίδια απόφαση του υπουργείου Υποδομών ήταν η πρόσφατη πλημμύρα σε ιδιωτικό πάρκινγκ της Καλλιθέας, η οποία αποκάλυψε το μέγεθος του προβλήματος στην κοίτη του ποταμού. Οπως ανακοίνωσαν από κοινού ο κ. Σπίρτζης και η περιφερειάρχης Αττικής κ. Ρένα Δούρου, για να γίνει η «θεραπεία» του έργου θα υπογραφεί προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας, των ΣΤΑΣΥ, της ΕΥΔΑΠ και του υπουργείου, το οποίο θα χρηματοδοτήσει το έργο της αποκατάστασης (μέσω ΠΔΕ) και θα αναλάβει τον συντονισμό. Προτεραιότητα, όπως αναφέρθηκε, θα δοθεί στις μελέτες, στα σημεία που διέρχεται το οδικό δίκτυο και στη συνέχεια στο τραμ.

Οι στάσεις που θα επηρεαστούν από την αναστολή της λειτουργίας του τραμ είναι «Συγγρού Φιξ», «Νέος Κόσμος», «Ζάππειο» και «Σύνταγμα». Οπως αναφέρθηκε, το κενό που θα προκληθεί στις επιβατικές μεταφορές θα καλυφθεί με την ανασύνταξη δρομολογίων επίγειων μέσων. Ταυτόχρονα, έχει δοθεί εντολή στην Αττικό Μετρό να επιταχύνει τα έργα επέκτασης του τραμ στον Πειραιά με στόχο να ξεκινήσει τη λειτουργία του εντός του πρώτου 10ημέρου του Δεκεμβρίου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ