ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μείωση τζίρου στη χρήση 2018-2019 προβλέπει ο επικεφαλής της Jumbo

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Ο επικεφαλής της Jumbo έκανε ιδιαίτερη αναφορά στους παράγοντες κόστους που επιδρούν αρνητικά στην κερδοφορία: αύξηση κατώτατου μισθού, ενεργειακού και μεταφορικού κόστους λόγω των υψηλών διεθνών τιμών του πετρελαίου, αλλά και χρονική μετάθεση των αντιμέτρων για τις επιχειρήσεις, με κυριότερο τη μείωση φορολογίας κερδών και μερισμάτων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αύξηση μισθολογικού κόστους από ενδεχόμενη αύξηση του κατώτατου μισθού, αλλά και ενεργειακού κόστους, καθώς ήδη έχουν προαναγγελθεί αυξήσεις στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος, και εκλογές φαίνεται ότι δημιουργούν έναν εκρηκτικό συνδυασμό το επόμενο έτος για την ελληνική οικονομία και κατ’ επέκταση για τις επιχειρήσεις. Χρονιά αναταράξεων χαρακτήρισε χθες το 2019 από το βήμα της Ενωσης Θεσμικών Επενδυτών ο επικεφαλής της γνωστής αλυσίδας παιχνιδιών και άλλων καταναλωτικών ειδών Jumbo κ. Απόστολος Βακάκης, προβλέποντας μάλιστα για τη δική του επιχείρηση επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων και διατήρηση –στην καλύτερη περίπτωση– των κερδών στα ίδια επίπεδα με τη χρήση 2017-2018.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας και λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες ζήτησης στην ελληνική αγορά και τους παράγοντες διαμόρφωσης του κόστους, ο κ. Βακάκης εκτίμησε ότι ο κύκλος εργασιών της Jumbo σε επίπεδο ομίλου θα σημειώσει αύξηση 5%-7% τη χρήση 2018-2019 (η οικονομική χρήση της Jumbo εκτείνεται από την 1η Ιουλίου ενός έτους μέχρι την 30ή Ιουνίου του επόμενου έτους) σε σύγκριση με τη χρήση 2017-2018. Ακόμη πιο απαισιόδοξες είναι οι προβλέψεις του για την κερδοφορία, καθώς ο ίδιος εκτίμησε ότι θα είναι από στάσιμη έως μειωμένη κατά 10%. Υπενθυμίζεται ότι η χρήση 2017-2018 έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων κατά 10,55% και των κερδών κατά 15,34%. Για να αναθεωρηθούν προς τα πάνω οι εν λόγω προβλέψεις, θα πρέπει οι πωλήσεις στην ελληνική αγορά –όπου πραγματοποιείται το 60% του τζίρου της Jumbo– να ενισχυθούν πάνω από 2% σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων.

Ο κ. Βακάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στους παράγοντες κόστους που επιδρούν αρνητικά στην κερδοφορία: αύξηση κατώτατου μισθού, αύξηση ενεργειακού κόστους, αύξηση μεταφορικού κόστους, λόγω των υψηλών διεθνών τιμών του πετρελαίου, αλλά και χρονική μετάθεση των αντίμετρων για τις επιχειρήσεις (μείωση φορολογίας κερδών και μερισμάτων).

Οι οιωνοί πάντως δεν ήταν καλοί από την έναρξη της τρέχουσας χρήσης. Το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου οι πωλήσεις της Jumbo στην Ελλάδα σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων υποχώρησαν κατά 0,5%, με τον κ. Βακάκη να υπογραμμίζει ότι εισπράττει ανάλογο κλίμα και από άλλους επιχειρηματίες του λιανεμπορικού κλάδου. Από τις αρχές Οκτωβρίου η αγορά εμφανίζει σημάδια ομαλοποίησης που επιτρέπουν την αντιστάθμιση έως ένα βαθμό των απωλειών του πρώτου τριμήνου.

Διαφορετική, πάντως, είναι η εικόνα στις υπόλοιπες βασικές αγορές που δραστηριοποιείται η Jumbo. Χώρα οργανικής ανάπτυξης είναι πλέον για τον όμιλο η Ρουμανία, όπου διαθέτει ήδη 11 καταστήματα, με στόχο την επόμενη τετραετία ο αριθμός τους να φτάσει τα 20. Τα επενδυτικά σχέδια της Jumbo περιλαμβάνουν ακόμη το άνοιγμα δύο νέων καταστημάτων στην Ελλάδα, ενός στη Βουλγαρία και ενός στην Κύπρο την επόμενη διετία, ενώ σε επόμενη φάση εξετάζει την είσοδό της στις αγορές της Σλοβενίας και της Κροατίας. Η Jumbo εκτός από την Ελλάδα δραστηριοποιείται με εταιρικά καταστήματα ή υπό καθεστώς δικαιόχρησης (franchising) σε Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία, ΠΓΔΜ, Αλβανία, Σερβία και Βοσνία.

Αν και η εταιρεία έχει εδώ και χρόνια επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων πλην των παιχνιδιών, ο επικεφαλής της Jumbo απέκλεισε το ενδεχόμενο δραστηριοποίησης στα τρόφιμα, στη μόδα και στα ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Αιχμές για FF και ΔΕΚΟ

Μεμονωμένη περίπτωση αλλά υπερβολικά ακραία χαρακτήρισε o κ. Βακάκης τη συμπεριφορά του ομίλου Folli Follie, ενώ υποστήριξε ότι «υπάρχουν εταιρείες και ιδιαιτέρως αυτές που ελέγχονται από το Δημόσιο, που δεν είναι πολύ υγιείς αλλά έχουν την τάση να ωραιοποιούν τα νούμερα».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ