ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δεν ανησυχούν οι ελληνικές κατασκευαστικές

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2020 θα μπορούν να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς, αλλά πρέπει να αποδεικνύουν στις αναθέτουσες αρχές ότι έχουν λάβει επαρκή μέτρα για τη μη επανάληψη των σχετικών πρακτικών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Καθησυχαστικοί εμφανίζονταν χθες φορείς του κατασκευαστικού κλάδου, αναφορικά με την περαιτέρω δυνατότητα διεκδίκησης και ανάληψης έργων από τους μεγάλους ομίλους, οι οποίοι αποδέχθηκαν τη συμμετοχή τους σε πρακτικές στρέβλωσης του ανταγωνισμού («καρτέλ»), στο πλαίσιο σχετικής έρευνας που διεξήγαγε η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Οπως αποκάλυψε χθες η «Κ», πριν από λίγες ημέρες εκδόθηκε σχετική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, η οποία αναφέρει ότι εταιρείες οι οποίες έχουν εμπλακεί στο παρελθόν σε πρακτικές νόθευσης του ανταγωνισμού δύνανται να αποκλείονται από τη διεκδίκηση νέων συμβάσεων, για περίοδο τριών ετών από την έκδοση της σχετικής καταδικαστικής απόφασης και όχι από την ημερομηνία τέλεσης του αδικήματος, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα.

Στην περίπτωση των ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών, αυτό μεταφράζεται σε μια περίοδο από τον Σεπτέμβριο του 2017, όταν δημοσιεύθηκε η σχετική απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2020. Κατά το διάστημα αυτό, οι εταιρείες θα μπορούν μεν να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς, αλλά πρέπει να αποδεικνύουν στις αναθέτουσες αρχές ότι έχουν λάβει επαρκή μέτρα για τη μη επανάληψη των σχετικών πρακτικών. Σύμφωνα με τις εταιρείες του κλάδου, οι επαρκείς αυτές αποδείξεις είναι ήδη δεδομένες κι έχουν τη μορφή της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, με την οποία κατεβλήθη συνολικό πρόστιμο 80,7 εκατ. ευρώ και παράλληλα έγινε αποδοχή ευθύνης από τους εμπλεκομένους.

Παράλληλα, εκπρόσωποι των εισηγμένων εταιρειών σημειώνουν ότι ήδη σχετική γνωμοδότηση έχει δώσει επί του ζητήματος η Αττικό Μετρό, η οποία, λειτουργώντας ως αναθέτουσα αρχή, δεν έκανε δεκτή προσφυγή που είχε καταθέσει η Μέτκα, στο πλαίσιο του διαγωνισμού για τη νέα γραμμή 4. Με την προσφυγή αυτή, η Μέτκα ζητούσε να αποκλειστούν οι υπόλοιποι συμμετέχοντες, επειδή είχαν συμμετάσχει σε πρακτικές νόθευσης του ανταγωνισμού. Ωστόσο, η επιτροπή του εν λόγω διαγωνισμού έκρινε ότι η αποδοχή ευθύνης, στο πλαίσιο της σχετικής έρευνας της Επ. Ανταγωνισμού και η καταβολή του σχετικού προστίμου αποτελούν επαρκή τεκμήρια για τη συνέχιση της παρουσίας τους στον διαγωνισμό. Αυτό όμως δεν ισχύει στην περίπτωση των ξένων κατασκευαστικών ομίλων που είχαν εμπλακεί στην υπόθεση, καθώς καμία εξ αυτών, όπως π.χ. η Hochtief, η Vinci και η Siemens, δεν συμμετείχε στη διαδικασία της Επ. Ανταγωνισμού, μη αποδεχόμενες τη συμμετοχή τους. Εν ολίγοις, η υπόθεση για τις ξένες εταιρείες παραμένει σε διαδικασία δικαστικής διαμάχης, χωρίς να έχει εκδοθεί ακόμα απόφαση. Οταν όμως αυτή εκδοθεί και σε περίπτωση που είναι καταδικαστική, οι εταιρείες αυτές δύσκολα θα είναι σε θέση να διεκδικήσουν έργα στην Ελλάδα, τουλάχιστον για μια περίοδο τριών ετών.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ