ΕΛΛΑΔΑ

Black Friday: Η μέρα που έγινε εβδομάδα με μουσική και... τσιρλίντερ

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Πριν εισαχθεί και στην Ελλάδα, η Black Friday ήταν συνδεδεμένη στο μυαλό των περισσοτέρων με εικόνες καταναλωτών που περίμεναν έξω από καταστήματα μεγάλων αλυσίδων από το προηγούμενο βράδυ ή με καταναλωτές σε... παροξυσμό μέσα στα καταστήματα να προσπαθούν να προλάβουν τις καλύτερες προσφορές.

Στην Ελλάδα οι καταναλωτές τα προηγούμενα χρόνια υποδέχθηκαν θερμά την Black Friday, όμως, ειδικά φέτος αυτοί που φαίνεται –τουλάχιστον μέχρι χθες– να βρίσκονταν σε παροξυσμό ήταν οι ίδιες οι επιχειρήσεις. Δύο τουλάχιστον είναι τα στοιχεία που συνηγορούν στο παραπάνω.

Πρώτον, φέτος, αποφάσισαν να συμμετέχουν στον θεσμό των μεγάλων προσφορών όχι μόνο λιανεμπορικές αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους ένδυσης - υπόδησης και ηλεκτρονικών - ηλεκτρικών συσκευών, αλλά και πολλές άλλες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών.

Ενδεικτικά, προσφορές έχουν ανακοινώσει ότι παρέχουν σήμερα ή για δύο - τρεις ημέρες εταιρείες από τους ακόλουθους κλάδους: παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, συνδρομητικής τηλεόρασης, ιδιωτικής ασφάλισης, υγείας –με τη συμμετοχή στην Black Friday μεγάλου ιδιωτικού θεραπευτηρίου παίδων–, κομμωτήρια και μεζεδοπωλεία, αλλά και... αεροδρόμια.

Η Fraport ανακοίνωσε ότι από σήμερα έως και την Κυριακή θα προσφέρονται εκπτώσεις σε καταστήματα εντός της αίθουσας αναχωρήσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία», συνοδεία ζωντανής μουσικής και... τσιρλίντερ! Εντύπωση, επίσης, προκαλεί φέτος η συμμετοχή στην Black Friday εμπορικών επιχειρήσεων, αλλά όχι από τις λεγόμενες κλασικές, δημοφιλείς κατηγορίες. Ετσι προσφορές εδώ και αρκετές ημέρες διαφημίζει αντιπροσωπεία αυτοκινήτων, ενώ σημαντική είναι η συμμετοχή στην Black Friday επιχειρήσεων από τον κλάδο επίπλου και των σούπερ μάρκετ. Η αγωνία, εξάλλου, των μικρομεσαίων εμπόρων για την απώλεια τζίρου και μεριδίων αγοράς, τους οδήγησε φέτος στο να μην σταθούν κριτικά στην Black Friday.

Το δεύτερο στοιχείο είναι η μεγάλη διάρκεια της ελληνικής Black Friday 2018: αρκετές επιχειρήσεις, αξιοποιώντας το γεγονός ότι διαθέτουν ηλεκτρονικά καταστήματα, ξεκίνησαν τις προσφορές από το βράδυ του περασμένου Σαββάτου και αναμένεται να τις συνεχίσουν μέχρι μεθαύριο, Κυριακή.

Το εάν βρεθούν και οι Ελληνες καταναλωτές σε παροξυσμό μένει να το δούμε σήμερα. Αρκετά καταστήματα, κυρίως των μεγάλων αλυσίδων προϊόντων τεχνολογίας, θα ανοίξουν στις 8 το πρωί (αντί για τις 9 π.μ.), ενώ τα σημεία πώλησής τους που βρίσκονται σε εμπορικά κέντρα θα ανοίξουν στις 9 π.μ. (αντί για τις 10 π.μ.). Από τις 8 π.μ. θα ξεκινήσουν να λειτουργούν και τα μεγαλύτερα εκπτωτικά κέντρα της πρωτεύουσας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ