ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κυρίαρχα τα ελληνικά διαδικτυακά καταστήματα

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ολοένα και περισσότερο έδαφος κερδίζουν τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς πλέον το 85% των καταναλωτών στην Ελλάδα πραγματοποιεί από αυτά την πλειονότητα των online αγορών του. Αν μη τι άλλο το εν λόγω εύρημα της φετινής πανελλαδικής έρευνας, που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ), δείχνει τα άλματα που έχει κάνει το ηλεκτρονικό εμπόριο τα τελευταία χρόνια στη χώρα, με τις σχετικές επενδύσεις να είναι ιδιαιτέρως παραγωγικές. Από την ίδια έρευνα προκύπτει, επίσης, ότι σταθεροποιείται στην πρώτη θέση η πληρωμή με χρεωστική κάρτα, με την αντικαταβολή να χάνει διαρκώς έδαφος, ενώ πολύ μεγάλη άνοδο σημείωσαν οι πληρωμές μέσω PayPal.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα, το 85% των ερωτηθέντων απάντησε ότι κάνει πάνω από το 80% των online αγορών του από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, από 60% το 2016. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στη σημαντική αύξηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων τα τελευταία χρόνια, καθώς και στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) με την υποστήριξη του οποίου πραγματοποιήθηκε και φέτος η έρευνα, στην Ελλάδα λειτουργούν 7.000 εταιρείες με ψηφιακό κανάλι πώλησης. Οσοι, πάντως, προτιμούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού για τις αγορές τους το πράττουν κυρίως για τις φθηνότερες τιμές που αυτά προσφέρουν (47%) και τη διαθεσιμότητα των προϊόντων (39%).

Η συνέχιση της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αποτυπώνεται και στα ακόλουθα στοιχεία. Στο εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2018 (πρόκειται για το διάστημα το οποίο εξετάζει κάθε χρόνο η έρευνα) αυξήθηκε κατά 20% ο μέσος αριθμός των αγορών από το Διαδίκτυο σε σύγκριση με το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2017, σε 14,86% φέτος από 12,26% πέρυσι. Επίσης, αυξήθηκε κατά 20% η συνολική μέση αξία των διαδικτυακών αγορών, ύστερα από δύο έτη στασιμότητας, ενώ πλέον σε ποσοστό 35% όσοι πραγματοποιούν αγορές από το Διαδίκτυο το πράττουν για το 50% των συνολικών αγορών τους. Οι περισσότεροι πάντως αγοραστές είναι «ώριμοι», υπό την έννοια ότι ξεκίνησαν να αγοράζουν από το Διαδίκτυο σε ποσοστό 41% πριν από το 2010. Το 25% μπήκε στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου την τελευταία τριετία, συνέπεια κυρίως των περιορισμών στην κίνηση των κεφαλαίων, ενώ μόλις 1% πρόκειται για αγοραστές που ξεκίνησαν να ψωνίζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα το 2018.

Τα capital controls είναι βεβαίως η βασική αιτία για την ενίσχυση των ηλεκτρονικών πληρωμών. Το 64% που αγοράζει προϊόντα και υπηρεσίες από ηλεκτρονικά καταστήματα χρησιμοποιεί κυρίως χρεωστική κάρτα, το 37% πιστωτική κάρτα και το 33% PayPal (από 9% πέρυσι). Δεύτερος συνηθέστερος τρόπος είναι η αντικαταβολή από πρώτος το 2016, με ποσοστό 54%.

Οι καταναλωτές στην Ελλάδα χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο κυρίως για κρατήσεις σε τουριστικά καταλύματα (50%), ακολουθούν οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (46%), οι παραγγελίες για έτοιμο φαγητό (43%), η αγορά ειδών ένδυσης και υπόδησης (42%) και εξοπλισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή (41%).

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ