ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Υπεγράφη η συμφωνία 1,5 δισ. δολ. μεταξύ Aegean - Pratt & Whitney

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Κατά τη χθεσινή τελετή υπογραφής του προσυμφώνου, παρών ήταν και ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα Τζέφρεϊ Πάιατ, ο οποίος έκανε λόγο για μια «στρατηγικής σημασίας συμφωνία, που ενισχύει ακόμη περισσότερο τις εμπορικές σχέσεις Ελλάδας και ΗΠΑ». Στη φωτογραφία (από αριστερά): ο πρόεδρος της Αegean Ευτύχιος Βασιλάκης, ο senior vice president Sales, Marketing και Customer Support της Pratt & Whitney Ρικ Ντέρλου, ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης και ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα Τζέφρεϊ Πάιατ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εξι μήνες  μετά την υπογραφή της συμφωνίας-μαμούθ με την Airbus για την αγορά έως και 42 αεροσκαφών τύπου Α320 neo, ύψους περίπου 5 δισ. δολαρίων σε τιμές καταλόγου, η Aegean προχώρησε στην υπογραφή προσυμφώνου με την Pratt & Whitney για τον εξοπλισμό με κινητήρες της παραπάνω παραγγελίας.

Πρόκειται για τους κινητήρες GTF, οι οποίοι θα εξοπλίσουν, πέραν των 42 αεροσκαφών που πρόκειται να αγοράσει η αεροπορική εταιρεία, και άλλα 20 αεροσκάφη τα οποία προγραμματίζει να εκμισθώσει (leasing). Η Pratt & Whitney θα παρέχει επίσης στην Aegean υπηρεσίες βαριάς συντήρησης των κινητήρων μέσω μακροπρόθεσμης σύμβασης παροχής υπηρεσιών. Σημειώνεται ότι η μάχη μεταξύ ευρωπαϊκού και αμερικανικού κατασκευαστή διήρκεσε περίπου 18 μήνες ώσπου να καταλήξει τον περασμένο Οκτώβριο η Aegean ότι οι κινητήρες GTF αποτελούν την πιο συμφέρουσα επιλογή. Πέραν της τιμής αγοράς, μεγάλο ρόλο στην τελική απόφαση έπαιξαν και οι συνοδευτικοί όροι της αγοράς που αφορούν την τεχνική υποστήριξη των κινητήρων μετά την αγορά τους. Το κόστος της συγκεκριμένης συμφωνίας ανέρχεται περίπου σε 1,5 δισ. δολάρια (αποτελούν μέρος των περίπου 5 δισ. δολαρίων που κοστολογείται η συνολική παραγγελία των αεροσκαφών) ενώ περίπου άλλο ένα δισ. δολάρια αναμένεται να κοστίσει η συντήρηση των κινητήρων για 12 χρόνια.

Pratt & Whitney και Aegean προχώρησαν χθες στην υπογραφή προσυμφώνου, που αφορά την αγορά περίπου 130 κινητήρων (εκ των οποίων οι έξι εφεδρικοί), οι οποίοι θα εξοπλίσουν τα Α320 neo που πρόκειται να ξεκινήσει να παραλαμβάνει από το 2019 η αεροπορική εταιρεία. Συγκεκριμένα, από το τέλος του 2019 η εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ενισχύσει τον στόλο της με 16 νέα Α320 neo μέσω leasing, ενώ τα πρώτα ιδιόκτητα αεροσκάφη αναμένεται να προσγειωθούν στη χώρα το 2022.

Κατά τη χθεσινή τελετή υπογραφής του προσυμφώνου παρών ήταν και ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα Τζέφρεϊ Πάιατ, ο οποίος έκανε λόγο για μια «στρατηγικής σημασίας συμφωνία, που ενισχύει ακόμη περισσότερο τις εμπορικές σχέσεις Ελλάδας και ΗΠΑ». Τονίζοντας ότι η Ελλάδα εξέρχεται της οικονομικής κρίσης, επεσήμανε ότι η διαφάνεια στις διαδικασίες και η υψηλή τεχνολογία αποτελούν σημαντικό σύμμαχο σε αυτό τον δρόμο και αυτή θα αποτελέσει και τη βασική υποστήριξη των ΗΠΑ στην Ελλάδα. «Οσες φορές και αν έχω πετάξει με την Aegean, έχω εντυπωσιαστεί από την ακρίβεια στους χρόνους της και την υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση που παρέχει», συμπλήρωσε. Σημειώνεται ότι η Pratt & Whitney έχει ήδη εξοπλίσει τον στόλο των 49 αεροσκαφών της οικογένειας Α320 που έχει σήμερα η Aegean με κινητήρες V2500. Επιπλέον, τα 12 αεροσκάφη της Olympic Air, θυγατρικής της Aegean, είναι εξοπλισμένα με κινητήρες Turboprop της οικογένειας Pratt & Whitney 100. Το γεγονός ότι η Aegean πρόκειται να εξοπλίσει τα καινούργια της αεροσκάφη με νέας γενιάς τεχνολογία κινητήρες του κατασκευαστή με τον οποίο ήδη συνεργάζεται φαίνεται ότι σε μεγάλο βαθμό εξυπηρετεί τη συνέχεια της εταιρείας.

Και αυτό γιατί δεν θα χρειαστεί το τεχνικό κυρίως προσωπικό να προσαρμοστεί και να εκπαιδευτεί σε κινητήρες διαφορετικού κατασκευαστή, γεγονός το οποίο ενισχύει και συμβάλλει σημαντικά στην ενσωμάτωση του νέου στόλου στον υφιστάμενο, χωρίς καθυστερήσεις.

Την ικανοποίησή του για την είσοδο στη δεύτερη φάση της συνεργασίας με την Pratt & Whitney εξέφρασε και ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχιος Βασιλάκης υπενθυμίζοντας ότι η πρώτη φάση ξεκίνησε το 2007, όταν η αμερικανική εταιρεία εξόπλισε τον τότε καινούργιο στόλο της. «Βελτιώνουμε το λειτουργικό μας κόστος, την ποιότητα των υπηρεσιών μας, ενώ μπορούμε πλέον να πετάμε και σε νέους προορισμούς», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης, ο οποίος έκανε λόγο για μια εξαντλητική διαδικασία διαπραγμάτευσης μέχρι να καταλήξει η αεροπορική εταιρεία στον τελικό κατασκευαστή κινητήρων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ