ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε εστιατόρια των ΗΠΑ η μπίρα ΑΛΦΑ από το 2019

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Βαλίτσες για την... Αμερική ετοιμάζει η μπίρα ΑΛΦΑ, καθώς το 2019 το εν λόγω σήμα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αναμένεται να τοποθετηθεί σε καταστήματα μαζικής εστίασης των ΗΠΑ με έμφαση σε περιοχές όπου υπάρχει έντονο ελληνικό στοιχείο. Η εξαγωγή της ΑΛΦΑ στη μεγάλη και δύσκολη αμερικανική αγορά θα γίνει μέσω του δικτύου του ομίλου Heineken, μητρικού ομίλου της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, με την ελληνική θυγατρική να επιθυμεί να ενισχύσει περαιτέρω την εξωστρέφειά της.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες ο κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, κατά την παρουσίαση της μελέτης για τον αντίκτυπο της εταιρείας στην ελληνική οικονομία και κοινωνία, σήμερα οι εξαγωγές αντιστοιχούν στο 10% του συνολικού τζίρου της εταιρείας, με κάποιες από αυτές να αφορούν την παραγωγή προϊόντων για λογαριασμό άλλων θυγατρικών του ομίλου Heineken.

Την ίδια ώρα συνεχίζονται οι επενδύσεις της εταιρείας με το εγκεκριμένο πρόγραμμα για την τριετία 2019-2021 να ανέρχεται σε 43 εκατ. ευρώ. «Ελπίζουμε να είναι τέτοιες οι συνθήκες που να μας επιτρέψουν να επενδύσουμε περισσότερα», υποστήριξε ο κ. Δανιηλίδης και πρόσθεσε: «Είμαστε εδώ για να επενδύουμε. Είμαστε εδώ για να παράγουμε αξία». Από το εν λόγω επενδυτικό πρόγραμμα, 2 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του εργοστασίου της εταιρείας στην Πάτρα, ενώ τα υπόλοιπα κεφάλαια θα διατεθούν γενικότερα στη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας σε όλες τις μονάδες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, στις δράσεις εμπορίας και μάρκετινγκ, σε υλικά συσκευασίας κ.ο.κ. Οι επενδύσεις περιλαμβάνουν και την παραγωγή νέων προϊόντων, με τον επικεφαλής της εταιρείας, όμως, να επισημαίνει ότι την ίδια ώρα θα σταματήσει και η παραγωγή κάποιων άλλων.

Στα τέλη Φεβρουαρίου 2019, εξάλλου, αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή μηλίτη στην Ελλάδα, επένδυση ύψους 2,2 εκατ. ευρώ, η οποία θα δημιουργήσει 10 άμεσες θέσεις εργασίας. Ο σχεδιασμός προβλέπει την παραγωγή για τον πρώτο χρόνο 400.000 κιβωτίων, ενώ ιδιαιτέρως σημαντικό είναι ότι θα παράγονται στο εργοστάσιο της Πάτρας και τα δύο σήματα μηλίτη του ομίλου που σήμερα εισάγονται από το εξωτερικό (Μηλοκλέφτης και Strongbow). Προμηθεύτρια εταιρεία του χυμού μήλου, που αποτελεί την κύρια πρώτη ύλη για την παρασκευή μηλίτη, θα είναι η βιομηχανία χυμών - κονσερβοποιημένων φρούτων «Αφοί Χριστοδούλου», η οποία μάλιστα έχει πιστοποιηθεί συνολικά για τον όμιλο Heineken.

Την επόμενη χρονιά, επίσης, στην Ελλάδα θα εφαρμοσθεί πιλοτικό πρόγραμμα καλλιέργειας νέων ποικιλιών κριθαριού με μικρές ανάγκες σε νερό. Το πρόγραμμα εφαρμόζεται σε άλλες τέσσερις χώρες στις οποίες έχει δραστηριότητα ο όμιλος Heineken και συγκεκριμένα στο Μεξικό, την Αίγυπτο, την Ινδία και την Αιθιοπία.

Το 2017, πάντως, η συνολική προστιθέμενη αξία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας σύμφωνα με τη μελέτη που πραγματοποίησε για λογαριασμό της εταιρείας η ΕΥ, υπολογίζεται σε 620 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,35% του ΑΕΠ της χώρας. Από αυτά η άμεση συνεισφορά της εταιρείας ήταν 82 εκατ. ευρώ. Η συνολική επίδραση της εταιρείας στα φορολογικά έσοδα ήταν πέρυσι 562 εκατ. ευρώ, με την άμεση συμβολή της να ανέρχεται σε 121 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρονιά το δεκάμηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2018 έκλεισε για την εταιρεία με αύξηση των πωλήσεών της κατά 4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα, φτάνοντας τα 188,32 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη μετά φόρων καταγράφουν αύξηση 2%, στα 17,63 εκατ. ευρώ. Στο διάστημα αυτό συνολικά η αγορά μπίρας διαμορφώνεται ελαφρώς θετικά και το 2018 αναμένεται να κλείσει με μικρή αύξηση.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ