ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Βασίλης Μηναδάκης: Γενικός διευθυντής του ομίλου Grecotel

ΜΑΡΙΑ ΚΩΒΑΙΟΥ

Φωτογραφία: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΛΑΪΚΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με 32 πολυτελή ξενοδοχειακά συγκροτήματα στους πλέον περιζήτητους προορισμούς της Ελλάδας, δυναμικότητα που αγγίζει τα 6.000 δωμάτια και 6.300 εργαζομένους, ο όμιλος Grecotel είναι αδιαμφισβήτητα η κορυφαία ξενοδοχειακή αλυσίδα της χώρας. Σύμφωνα μάλιστα με τα τελευταία στοιχεία της ετήσιας μελέτης της ICAP για τον κλάδο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο (4%) στη συνολική αξία της αγοράς των ξενοδοχείων πολυτελείας, A΄ και Β΄ κατηγορίας για το 2017. Έναν μήνα πριν από την εκπνοή του 2018 και με τις προκρατήσεις του ομίλου για το 2019 να προαναγγέλλουν ακόμη μία επιτυχημένη σεζόν, ο γενικός διευθυντής του ομίλου, Βασίλης Μηναδάκης, μας μιλάει για τη στρατηγική, τα πλάνα και τη φιλοσοφία της Grecotel, ενώ μας δίνει και τις δικές του εκτιμήσεις για το πώς η χώρα οφείλει να διαχειρίζεται το τουριστικό της προϊόν.

Δεδομένου ότι η Grecotel είναι ένα από τα «βαρόμετρα» του εισερχόμενου τουρισμού, ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το 2019;

Η Ελλάδα ήταν και παραμένει κορυφαίος τουριστικός προορισμός. Οι φυσικές ομορφιές της, τα αξιοθέατα, ο πολιτισμός της, η κουζίνα της, το παλιό και το νέο της πρόσωπο συνθέτουν ένα επιτυχές κράμα που μας καθιστά βασικούς παίκτες της τουριστικής αγοράς όχι μόνο στον ευρωπαϊκό, αλλά και στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Παρ’ όλα αυτά, δεν θα πρέπει να αγνοήσουμε την ενδυνάμωση ανταγωνιστικών προορισμών, όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος, αλλά και τις εκκρεμότητες στην ευρωπαϊκή πολιτική σκηνή, όπως το Brexit. Όλα τα παραπάνω δημιουργούν μια συγκρατημένη αισιοδοξία για τη νέα σεζόν, αλλά και διαφορετικές προσδοκίες ανά αγορά.

Τι νέο υπόσχεται η Grecotel για την επόμενη σεζόν;

Μετά τις φετινές επενδύσεις ύψους 42 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των ξενοδοχείων μας σε Κέρκυρα, Ρόδο, Πελοπόννησο, Κρήτη και Χαλκιδική, το 2019 συνεχίζουμε ολοκληρώνοντας πολλά από τα βελτιωτικά έργα, ενώ επιπλέον επενδύουμε σε αναβαθμίσεις προϊόντων και καινοτομίες, με στόχο να καλύψουμε τις ανάγκες του σύγχρονου επισκέπτη. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η περαιτέρω αναβάθμιση του πολυτελούς Rhodos Royal σε LUX.ME Rhodos, στα «χνάρια» των επιτυχημένων LUX.ME White Palace στο Ρέθυμνο και LUX.ME Daphnila Bay Dassia στην Κέρκυρα.

Ανοίγεστε σε νέες αγορές;

Ισχυροποιούμε τη θέση μας απέναντι στις παραδοσιακές κεντροευρωπαϊκές αγορές της Γερμανίας, της Αγγλίας, της Γαλλίας και Βελγίου-Ολλανδίας. Παράλληλα, ενισχύουμε το κομμάτι της ρωσικής αγοράς και των πρώην σοβιετικών κρατών, που αποτελούν για μας σταθερή αξία, και προχωράμε στο άνοιγμά μας στη Μέση Ανατολή, στην Ανατολική Ευρώπη, στα Βαλκάνια και στην Αμερική.

Προσφέρετε ευρύτατη γκάμα «προϊόντων», από οικογενειακές all-inclusive διακοπές μέχρι το πολυτελές LUX.ME concept και την αγροτουριστική εμπειρία AgrecoFarms. Ποια είναι η φιλοσοφία που τα συνδέει;

Στην Grecotel πρωτοπορούμε και επενδύουμε στην εξέλιξη και στον εμπλουτισμό των προϊόντων που προσφέρουμε στους φιλοξενουμένους μας με όλο και πιο ελκυστικές και ενδιαφέρουσες συνεργασίες και προτάσεις. Απόδειξη το πρωτοποριακό και επιτυχημένο LUX.ME (Luxury Made Easy) concept, που απευθύνεται σε επισκέπτες που θέλουν να απολαμβάνουν υπηρεσίες και παροχές υψηλού επιπέδου και ποιότητας. Aλλά και η παραδοσιακή φάρμα AgrecoFarms με τα βραβευμένα προϊόντα της, που διατίθενται μέσω του e-shop στο agrecofarms.gr και αποτελούν best-sellers στα Duty Free της χώρας και τους καλύτερους πρεσβευτές μας στο εξωτερικό.

Πολύς λόγος γίνεται για το πώς η Ελλάδα –ειδικά προορισμοί ταυτισμένοι με τις καλοκαιρινές διακοπές– μπορεί να γίνει προορισμός για όλο τον χρόνο. Ποια είναι η άποψή σας;

Η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν αποτελεί κεφαλαιώδες ζήτημα για τον ελληνικό τουρισμό. Οφείλουμε να συνεργαστούμε όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, πολιτεία και ιδιωτικός τομέας, για να αλλάξουμε την υφιστάμενη αντίληψη πολλών ξένων ότι η Ελλάδα είναι αμιγώς θερινός προορισμός. Αυτό μπορούμε να το επιτύχουμε αναπτύσσοντας και προωθώντας όλες τις μορφές εναλλακτικού τουρισμού. Στον όμιλό μας έχουμε υποστηρίξει τη διεύρυνση της σεζόν σε εποχιακά ξενοδοχεία μας και επιλεγμένους προορισμούς.  

Έχετε την πεποίθηση ότι η άνοδος της Αθήνας ως city-break προορισμού θα συνεχιστεί;

Η Αθήνα, μετά την αναγέννηση του εγκαταλελειμμένου λόγω της κρίσης κέντρου της, συνιστά πλέον έναν από τους δημοφιλέστερους city-break προορισμούς της Ευρώπης. Αυτό προκύπτει από τις αυξητικές τάσεις στις αφίξεις και από το συνολικό επενδυτικό ενδιαφέρον. Επιπλέον, η συνεχής ανάπτυξη των προγραμμάτων των αεροπορικών εταιρειών διασφαλίζει τη μελλοντική θετική πορεία του τουρισμού στην Αθήνα.

Τι να περιμένουμε από το νέο φιλόδοξο opening του ομίλου σας στο κέντρο της Αθήνας;

Στο πλαίσιο του επενδυτικού προγράμματος της Grecotel, προχωράμε στη δημιουργία ενός νέου πολυτελούς ξενοδοχείου στην καρδιά της Αθήνας το 2019. Πρόκειται για ένα boutique ξενοδοχείο που θα λειτουργήσει στο νεοκλασικό διατηρητέο κτίριο Καλλιμασιώτη στην οδό Μητροπόλεως. Θα διαθέτει υπερσύγχρονο σχεδιασμό και μοντέρνα αισθητική στο εσωτερικό, σε συνδυασμό με το επί χρόνια αναγνωρισμένο, υψηλού επιπέδου service της Grecotel.

Το φαινόμενο Airbnb σας προβληματίζει;

Η ανάπτυξη των Airbnb μισθώσεων είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο που επηρεάζει τον τουριστικό κλάδο συνολικά και, ειδικά όταν δεν υπάρχει φορολόγηση, δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Προκειμένου το φαινόμενο να αντιμετωπιστεί από τον κλάδο μας, απαιτείται η διατήρηση και η ενίσχυση των υποδομών και των παροχών.

Η Grecotel, εκτός των άλλων, είναι και ένα μεγάλο «σχολείο» για στελέχη του τουρισμού. Θεωρείτε ότι το επίπεδο των ανθρώπων που ασχολούνται με τη «βαριά βιομηχανία» ανεβαίνει όσον αφορά την κατάρτιση;

Στόχος της τουριστικής εκπαίδευσης στη χώρα μας θα έπρεπε να είναι η επαρκής κάλυψη όλων των ειδικοτήτων με την παροχή γνώσεων και διπλωμάτων που θα ωφελούν ουσιαστικά τον κλάδο. Θεωρώ ότι με τη συμβολή του ιδιωτικού τομέα το επίπεδο κατάρτισης ανεβαίνει διαρκώς.

Ο όμιλος Grecotel, συγκεκριμένα, έχει μακρά παράδοση υψηλών προδιαγραφών εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού της, με αποτέλεσμα να αποτελεί, όπως αναφέρατε, «μεγάλο σχολείο» για τον τουρισμό στη χώρα μας. Αυτό το οφείλει στη διορατικότητα του ιδρυτή της και ηγέτη της, Νίκου Δασκαλαντωνάκη, που αντιλήφθηκε πολύ νωρίς τη σημασία που θα είχε για την ανάπτυξη του κλάδου ο συνδυασμός της αυθεντικής κρητικής και ελληνικής φιλοξενίας με την υψηλού επιπέδου κατάρτιση και εκπαίδευση σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Ταυτόχρονα, με την ίδρυση του νέου κοινωφελούς φορέα «Νίκος Δασκαλαντωνάκης – NDF» δίνεται η δυνατότητα σε νέους ανθρώπους να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές και μετεκπαίδευση στον τουρισμό, στα καλύτερα πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Ποιο είναι, κατά τη γνώμη σας, αυτή τη στιγμή το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα στον ελληνικό τουρισμό και ποια λύση θα προτείνατε;

Εκτός από το να περιορίσουμε τη γραφειοκρατία και τις χρονοβόρες διαδικασίες για την επίλυση προβλημάτων ή και τις αδειοδοτήσεις, πρέπει να εμπλουτίσουμε περαιτέρω το τουριστικό προϊόν μας με τη δημιουργία άρτιων και σύγχρονων υποδομών, και να βελτιστοποιήσουμε τις υπηρεσίες μας στα πρότυπα της συνεχούς εξέλιξης. Στο πλαίσιο αυτό ζητούμενο είναι, κυρίως, o εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων υποδομών υποδοχής των επισκεπτών, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, οδικές αρτηρίες, και η δημιουργία νέων χώρων πολιτισμού και αθλητισμού, για να διευρύνουμε το πακέτο προσφερόμενων υπηρεσιών. Όσον αφορά τις αθλητικές εγκαταστάσεις, θα φέρω ως παράδειγμα το γκολφ. Συγκεκριμένα στην Κρήτη, η προσθήκη δύο-τριών γηπέδων θα καθιστούσαν άμεσα το νησί προορισμό για γκολφ που θα προσείλκυε ακόμα περισσότερους επισκέπτες, ενισχύοντας την προσπάθεια επιμήκυνσης της σεζόν.  
 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ