ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Κατερίνα Σαντίκου: Ιδρύτρια της Workathlon

ΜΑΡΙΑ ΚΟΡΑΧΑΗ

(Φωτογραφία: ΚΛΑΙΡΗ ΜΟΥΣΤΑΦΕΛΛΟΥ)

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Έστω ότι είστε ταλαντούχος σεφ, θέλετε να δουλέψετε ως ρεσεψιονίστ ή έχετε ολοκληρώσει τουριστικές σπουδές και αναζητάτε δουλειά στον κλάδο του τουρισμού. Αντί να ρωτάτε τους φίλους και τους γνωστούς ή να ψάχνετε τις αγγελίες, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα προφίλ στο workathlon.com, την πλατφόρμα που δικτυώνει επαγγελματίες του τουρισμού με εργοδότες του κλάδου. Η ιδρύτρια της πλατφόρμας, Κατερίνα Σαντίκου, μας εξηγεί πώς η προηγμένη τεχνολογία που έχει η πλατφόρμα «διαβάζει» τις προτιμήσεις και τις δυνατότητες των ενδιαφερομένων, παρακολουθεί ποιοι παίρνουν ποιες θέσεις και προσπαθεί να προβλέψει και να προτείνει τις καλύτερες επιλογές στην κάθε πλευρά. Η Workathlon μετρά περί τους 900 χρήστες την ημέρα και στελεχώνει με καταρτισμένο προσωπικό ξενοδοχεία, εστιατόρια και κρουαζιερόπλοια.

Πώς ξεκίνησε η Workathlon;

Προέρχομαι από οικογένεια ξενοδόχων και εργαζόμουν ως υπεύθυνη ανθρωπίνου δυναμικού στα ξενοδοχεία μας στη Σκιάθο, στην Αλόννησο και στο Πήλιο. Μια θέση που με έκανε να συνειδητοποιήσω πόσο δύσκολο είναι να βρεις προσωπικό ή, ακόμα δυσκολότερο, αντικαταστάτη μέσα στη σεζόν. Στην πορεία με πλησίασαν ξενοδόχοι από τα νησιά και μου ζήτησαν να ασχοληθώ με την εύρεση προσωπικού και για τα δικά τους καταλύματα. Τα περισσότερα ξενοδοχεία είναι μικρομεσαία και δεν έχουν υπεύθυνο ανθρωπίνου δυναμικού. Είναι ένα πόστο που συνήθως το εντάσσουν στις αρμοδιότητες του ξενοδόχου ή του διευθυντή. Επίσης, είναι πολύ δύσκολο να βρει κανείς μόνος του τα εργαλεία που θα του δείξουν πώς ψάχνεις για υπαλλήλους, τι ερωτήσεις πρέπει να κάνεις, πώς να κρίνεις αν είναι σωστοί και πώς να οργανώσεις συνολικά αυτή τη διαδικασία.

Ποιες είναι οι προτιμήσεις των εργαζομένων;

Κάναμε μια μεγάλη έρευνα το 2017, όπου μεταξύ άλλων απευθύναμε την ερώτηση «Τι κάνει έναν καλό εργοδότη;» σε χίλιους ξενοδοχοϋπαλλήλους. H πλειονότητα απάντησε ότι το πιο σημαντικό είναι να νιώθουν ότι η δουλειά τους αναγνωρίζεται, έπειτα να παίρνουν εφόδια και γνώση για να προχωρούν και να γίνονται καλύτεροι, στη συνέχεια οι σωστές συνθήκες εργασίες και προς το τέλος ανέφεραν τον μισθό.

Ποια είναι η εικόνα που έχετε για την κατάρτιση των Ελλήνων στα τουριστικά επαγγέλματα;

Υπάρχει σοβαρή έλλειψη επαγγελματιών στην αγορά, δεν επαρκούν για να καλύψουν όλα τα ξενοδοχεία της χώρας. Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Επίσης, δεν έχουμε αρκετές ανώτατες σχολές τουρισμού, ούτε γίνεται εξειδίκευση. Από πολλούς θεωρείται ότι το εποχικό επάγγελμα μαθαίνεται επιτόπου. Οι απαιτήσεις της αγοράς όμως μεγαλώνουν. Στο εξωτερικό, μέσα από τις σπουδές, ειδικεύεσαι στο να είσαι καλός ρεσεψιονίστ ή καλός σερβιτόρος. Παρ’ όλα αυτά, και στην Ελλάδα πραγματοποιούνται πλέον όλο και πιο συχνά επιμορφωτικά σεμινάρια, ενώ όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αναλαμβάνουν να εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους.

Ποιες είναι οι σημαντικότερες ελλείψεις;

Στις πωλήσεις αλλά και στη θέση «revenue and yield manager», που αφορά το πώς ενισχύεις την πιθανότητα αύξησης κέρδους ανά δωμάτιο. Πρόκειται για μια σύνθετη ειδικότητα, για την οποία μέχρι στιγμής προσφέρεται μόνο εσωτερική εκπαίδευση, σε κάθε ξενοδοχείο.

Τι τάσεις υπάρχουν; 

Με τόσες εκπομπές μαγειρικής, έχουν γίνει μόδα οι σεφ. Έδωσαν πρεστίζ σε αυτή τη δουλειά. Βοήθησαν την έλλειψη που υπήρχε. Ωστόσο, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να ξέρουν ότι η πραγματικότητα της δουλειάς μέσα σε ένα ξενοδοχείο δεν είναι τόσο λαμπερή. Στην προσπάθειά μας να δείξουμε πώς είναι πραγματικά να δουλεύεις σε κάθε πόστο ενός ξενοδοχείου, φτιάξαμε το καλοκαίρι μια καμπάνια όπου πάνω από εκατό εξαιρετικοί επαγγελματίες συστήνονταν στην κάμερα και μιλούσαν για τη δουλειά τους. Τα βίντεο διοχετεύτηκαν στο κανάλι μας στο YouTube και στα social media και είχαν τεράστια απήχηση.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ