Τίνα Κυριάκη: Ιδρύτρια της Alternative Athens

Τίνα Κυριάκη: Ιδρύτρια της Alternative Athens

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την εποχή που εργαζόταν ως διευθύντρια μάρκετινγκ και επικοινωνίας σε μεγάλη πολυεθνική, όταν έπαιρνε άδεια, έμπαινε κατευθείαν στο αεροπλάνο. Μέσα σε λίγα χρόνια, είχε επισκεφτεί το Περού, τη Βολιβία, την Ιαπωνία, την Αίγυπτο, τη Ζανζιβάρη, το Βιετνάμ, τη Συρία και πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Όμως, ένιωθε να ασφυκτιά μέσα στο γραφείο. Όταν κάποια στιγμή η εταιρεία έκλεισε, η Τίνα Κυριάκη δεν πανικοβλήθηκε και έφυγε για έναν μήνα στην Αφρική. Λίγο καιρό αφότου επέστρεψε, το 2013, ίδρυσε την Alternative Athens, μια εταιρεία διοργάνωσης εναλλακτικών, σε σχέση με όσα προϋπήρχαν, αθηναϊκών tours για ξένους επισκέπτες. Σήμερα, αποσπά διεθνή βραβεία και ξεναγεί στην Αθήνα τουρίστες από την Ευρώπη έως την Αυστραλία.

Τι θέλετε να προσφέρετε μέσα από την Alternative Athens;

Για μένα το ταξίδι είναι η χαρά της ανακάλυψης. Πάντα «σκάλιζα» κάθε μέρος που επισκεπτόμουν, δεν έμενα στα τουριστικά στερεότυπα. Έτσι είπα: «Γιατί να μη φέρω στην πόλη μου τον τρόπο που ταξιδεύω εγώ στο εξωτερικό;». Ψάχνοντας τι κάνουν οι ξένοι όταν έρχονται στην Ελλάδα, είδα ότι όλα έχουν να κάνουν με τα αρχαιολογικά. Σχεδίασα λοιπόν μια γαστρονομική βόλτα, βγήκα και την έκανα μόνη μου. Ήμασταν η δεύτερη εταιρεία που ξεκίνησε food tours στην Αθήνα, σήμερα υπάρχουν πολλές. Η χρονική στιγμή ήταν ιδανική, γιατί  το φαγητό είναι παγκόσμιa τάση και η Ελλάδα έχει πολλά να προτείνει σε αυτόν τον τομέα. Θέλουμε να προσφέρουμε ολοκληρωμένες εμπειρίες και αυθεντικές δραστηριότητες με σύγχρονο τρόπο. Μας ενδιαφέρει η πληροφορία να είναι εύληπτη και ο επισκέπτης να μπορεί να συνδεθεί με αυτό που του λέμε, βάσει των βιωμάτων του.

Ποια πλεονεκτήματα βλέπετε εσείς στην Ελλάδα ως προορισμό;

Η Ελλάδα έχει το προϊόν που αναζητά ο σύγχρονος ταξιδιώτης: την αυθεντικότητα, την έλλειψη επιτήδευσης, την ανεμελιά και την αίσθηση ελευθερίας. Υπάρχουν σημεία όπου νιώθεις ότι δεν έχει «περάσει ο οργανωμένος πολιτισμός»: μπορεί να μη διαθέτουν ξενοδοχεία, αλλά έναν και μοναδικό ξενώνα που τον «τρέχει» μια οικογένεια, να μην είναι όλα τα δρομάκια ασφαλτωμένα, να υπάρχουν ακόμη μέρη προς ανακάλυψη. Και όλη αυτή η αίσθηση προσφέρεται στον επισκέπτη σε ένα ασφαλές περιβάλλον.

Ποιες οι best-seller υπηρεσίες σας;

Τα food tours, όπου πηγαίνουμε σε διαφορετικά σημεία στο κέντρο της Αθήνας τα οποία θεωρούμε καλύτερα στο είδος τους, δοκιμάζουμε προϊόντα, μιλάμε για την ιστορία τους (π.χ. μπακλαβάς, τυρόπιτα, κουλούρι) και το πώς συνδέονται με τη σύγχρονη κουλτούρα. Το μυθολογικό tour επίσης έχει επιτυχία. Επισκεπτόμαστε τους αρχαιολογικούς χώρους και ανακαλύπτουμε με ποιους μύθους σχετίζονται και πώς διαμορφώθηκε η σύγχρονη ιστορία της πόλης.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός καλού ξεναγού;

Να είναι επικοινωνιακός, ευχάριστος, να θέλει να μοιραστεί τη δική του αγάπη για τον τόπο και να δημιουργεί ειλικρινείς δεσμούς. Οι άνθρωποι που συναντήσαμε στα ταξίδια μας είναι που μας μένουν τελικά.

Έχει αλλάξει το κοινό σας αυτά τα χρόνια; Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η Αθήνα τουριστικά;

Παλαιότερα, το κοινό της Αθήνας ήταν πιο σοφιστικέ, ερχόταν κυρίως για τα αρχαιολογικά αξιοθέατα. Τελευταία, έχει αρχίσει να γίνεται μια συνολική δουλειά για να αναδείξουμε και να αξιοποιήσουμε και τα άλλα κομμάτια της πόλης. Δεν είναι όμορφη σαν το Παρίσι ή τη Ρώμη, η γοητεία της κρύβεται στο να την ανακαλύψεις. Είναι μια πόλη δυναμική, όπου γίνονται συνεχώς καινούργια πράγματα. Προσελκύει ήδη ένα πιο ευρύ κοινό και έχει αρχίσει να καθιερώνεται ως σημαντικός προορισμός city break.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή