Άγγελος Στάγκος ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΤΑΓΚΟΣ

Τα μαντζούνια της διαφήμισης...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ολοι γνωρίζουν και αναγνωρίζουν ότι η εκλογή του Κυριάκου Βελόπουλου στη Βουλή είναι αποτέλεσμα της προνομιακής μεταχείρισης της τηλεόρασης από τον ίδιο. Δηλαδή της υπερέκθεσης που είχε σε πολλά και διάφορα τηλεοπτικά κανάλια σε όλη την επικράτεια, στα οποία αγόραζε χρόνο για να πουλάει θαυματουργά μαντζούνια «διά πάσαν νόσον και πάσαν μ...», ανάκατα με επιστολές του Ιησού –για τις οποίες προφανώς εξασφάλισε τα... αποκλειστικά δικαιώματα–, διανθισμένα δε όλα αυτά με εθνικιστική μπουρδολογία, ανιστόρητες δοξασίες και περίεργες αναφορές. Στόχευσε στα κοινά των αφελών, των ψεκασμένων και των ακροδεξιών, απέκτησε μεγάλη αναγνωρισιμότητα, και αυτά τον τίμησαν με την ψήφο τους.

Το ερώτημα που προκύπτει δεν αφορά τις επιλογές, ούτε και τη σοφία, του ελληνικού λαού ή μέρους αυτού. Αφορά όμως τους κανόνες λειτουργίας των ραδιοτηλεοπτικών μέσων και του περιεχομένου της διαφήμισης. Η ανεξάρτητη αρχή με την επωνυμία Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης ιδρύθηκε για να αδειοδοτεί ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς και να εποπτεύει τη λειτουργία τους. Στη λειτουργία τους περιλαμβάνεται και η διαφήμιση, γι’ αυτό και το ΕΣΡ έχει εκδώσει ειδικό κώδικα. Αλλωστε υπάρχουν και οι σχετικοί νόμοι που καθορίζουν το καθεστώς και τη δεοντολογία των διαφημίσεων, ώστε να μην παραπλανούν τους καταναλωτές.

Με λίγα λόγια, ποτέ, κανείς και καμία αρχή ή υπηρεσία δεν έκανε έλεγχο, αν τα προϊόντα που διαφήμιζε ο Κυριάκος Βελόπουλος, από τα μαντζούνια ώς τις επιστολές, ανταποκρίνονταν στην αλήθεια. Με την ανοχή και την αδιαφορία του ελληνικού κράτους λοιπόν έγινε βεντέτα και αναγνωρίσιμος και ξαναμπήκε στη Βουλή. Ομως το κακό συνεχίζεται, καθώς η περίπτωση Βελόπουλου δεν είναι η μοναδική, απλώς άπτεται της πολιτικής. Σε όλα τα κανάλια, ακόμη και στη δημόσια τηλεόραση, διαφημίζονται και πωλούνται μαντζούνια ως πανάκεια και μάλιστα σε εξωφρενικές τιμές που αυξάνονται εξίσου θεαματικά με τα έξοδα αποστολής.

Η επιστροφή στην κανονικότητα ή έστω η κανονικότητα περιλαμβάνει και θέματα προστασίας του πολίτη από την αγυρτεία και τη θυματοποίησή του. Τέτοιο πρόβλημα είναι και η ευκολία με την οποία αναλαμβάνεται –και γίνεται αποδεκτή– η ευθύνη εγγύησης από τρίτους σε συναλλαγές και δανειοδοτήσεις. Και μετά τρέχουν...

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ