ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τα τελευταία χρόνια, λέξεις όπως καινοτομία, διαφοροποίηση, εξωστρέφεια, αλλαγή κουλτούρας και προσαρμοστικότητα αποτελούν σημείο αναφοράς σε όλα τα επιχειρηματικά forum. Η περίπτωση της εταιρείας Ioniki συνιστά σαφές παράδειγμα έμπρακτης υιοθέτησης αυτών των αρχών που χαρακτηρίζουν το σύγχρονο επιχειρείν στη χώρα μας.

Η επιχείρηση της Βόρειας Ελλάδας, που η δραστηριότητά της αφορά την παραγωγή κατεψυγμένων πιτών, έχει σύμφωνα με τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Γιώργο Πορτοκαλίδη «ως στρατηγική επιλογή να μετουσιώνει τις παραπάνω έννοιες σε καθημερινή πρακτική». Η «παρέα των φύλλων της Ioniki», όπως έχει επικρατήσει να λανσάρεται η επιχείρηση, παραφράζοντας την πρώτη ύλη που χρησιμοποιεί σε ένα λογότυπο που αναδεικνύει την συντονισμένη προσπάθεια των ανθρώπων της και την αναγνωρισιμότητά της στο καταναλωτικό κοινό, αποτελεί μια εταιρεία-πρότυπο που όχι μόνον άντεξε στα χρόνια της 10ετούς κρίσης, αλλά αναπτύχθηκε και καθιερώθηκε στο καταναλωτικό κοινό στη χώρα μας αλλά και στο εξωτερικό.

Με εφαλτήριο την Ιωνία της Θεσσαλονίκης, από όπου πήρε και το όνομά της όταν ιδρύθηκε το 1991, η Ioniki, από μια μικρή μονάδα αρχικά που απασχολούσε 7 άτομα, έχει εξελιχθεί σε μία από τις σημαντικότερες εταιρείες του κλάδου τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά με περισσότερα από 200 άτομα να αποτελούν σήμερα το ανθρώπινο δυναμικό της.

Οι κεντρικές εγκαταστάσεις της Ioniki βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη σε ιδιόκτητο οικόπεδο 25.000 τ.μ. και είναι εξοπλισμένες με υπερσύγχρονες αυτοματοποιημένες γραμμές παραγωγής. «Στην Ioniki, δημιουργούμε προϊόντα κορυφαίας ποιότητας, χρησιμοποιώντας τις καλύτερες πρώτες ύλες ειδικά σχεδιασμένες για τις ανάγκες μας, από προσεκτικά επιλεγμένους παραγωγούς με τους οποίους διατηρούμε μακροχρόνιες συνεργασίες, υποστηρίζοντας το έργο τους». Η προϊοντική γκάμα της Ioniki περιλαμβάνει περισσότερες από 300 προτάσεις και όπως εξηγεί ο διευθυντής παραγωγής της εταιρείας, Φώτης Πορτοκαλίδης, «επιδιώκουμε να εμπνεόμαστε από το μέλλον για τα προϊόντα που παράγουμε προσφέροντας μοναδικές γεύσεις για όλο τον κόσμο, βάσει της εξέλιξης των διατροφικών αξιών».

Παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, η Ioniki καταγράφει σταθερά ανοδική πορεία πωλήσεων την τελευταία 7ετία, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης του κύκλου εργασιών της τάξης του 11%. Η στρατηγική της ανάπτυξης βασίζεται τόσο στην αύξηση του μεριδίου αγοράς της στο εσωτερικό –ανταποκρινόμενη στην αξίωση της αγοράς ως αξιόπιστη, ποιοτική, υγιής και μακροπρόθεσμα βιώσιμη εταιρεία με νέα, μοντέρνα οπτική και αντανακλαστικά– όσο και στην εξωστρέφεια και την παρουσία της στις διεθνείς αγορές.

Για να επιτευχθεί αυτό, η εταιρεία παρέμεινε σταθερή στις αξίες της, όπως στην επιχειρηματικότητα με ολιστική προσέγγιση, στην εργατικότητα που είναι βασικό γνώρισμα των ανθρώπων της Ioniki και στην ευελιξία, χαρακτηριστικά που θέτουν την εταιρεία σε τροχιά συνεχούς εξέλιξης. Αυτό αποδεικνύεται έμπρακτα από τις επενδύσεις, ύψους 10 εκατ. ευρώ, που πραγματοποιήθηκαν την τελευταία 10ετία στην εταιρεία, ενώ στο νέο 5ετές αναπτυξιακό πλάνο της Ioniki περιλαμβάνεται και η μετεγκατάστασή της στη ΒΙΠΕΘ, σύμφωνα με τον διευθυντή οικονομικού της εταιρείας κ. Α. Τσίκνα, «μια επένδυση-πρότυπο, σε έκταση 40.000 τ.μ., που υπολογίζεται να κοστίσει 20 εκατ. ευρώ.

Με συσσωρευμένα κέρδη πάνω από 7 εκατ. ευρώ, της επιτρέπεται να έχει τη δυναμική και να σχεδιάζει επενδύσεις που θα της δώσουν περαιτέρω ανάπτυξη και μέγεθος στην αγορά όπου δραστηριοποιείται, βελτιστοποιώντας όλους τους οικονομικούς της δείκτες. Στην ελληνική αγορά, η Ioniki κατέχει ηγετική θέση στον χώρο του food service, ενώ παράλληλα δραστηριοποιείται δυναμικά και στο οργανωμένο λιανεμπόριο κυρίως μέσω της παραγωγής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αλλά και της απόφασής της για το επαναλανσάρισμα της μάρκας «Σπιτική Ζύμη».

Το οργανωμένο δίκτυο πωλήσεων και αντιπροσώπων σε όλη την Ελλάδα εξυπηρετεί από αρτοποιεία, αναψυκτήρια, καφετέριες έως ζεστές γωνίες στις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, εταιρείες που δραστηριοποιούνται δυναμικά στον χώρο του catering και ναυτιλιακές, εταιρείες τροφοδοσίας των ελληνικών και διεθνών αερογραμμών, ξενοδοχεία και ομίλους εκμετάλλευσης κυλικείων (νοσοκομεία, πανεπιστήμια κ.ά.).

«Στο χαρτοφυλάκιο των συνεργατών μας περιλαμβάνονται καταξιωμένες εταιρείες της αγοράς του food service και του retail, με τις οποίες διατηρούμε μακροχρόνια και αξιόπιστη συνεργασία. Κάθε ένας από τους συνεργάτες μας είναι ξεχωριστός. Γι’ αυτό και δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στην άριστη εξυπηρέτησή του πριν και μετά την πώληση, παρέχοντας τις ολοκληρωμένες και εξειδικευμένες υπηρεσίες μας», όπως αναφέρει ο διευθυντής πωλήσεων κ. Γ. Κωσταντινίδης. Εκτός από τις κεντρικές εγκαταστάσεις της στη Θεσσαλονίκη, η Ioniki διαθέτει δύο υποκαταστήματα στην Αθήνα και στο Ηράκλειο Κρήτης με ιδιόκτητο στόλο φορτηγών, που τροφοδοτούν ευρύτερα τις εν λόγω περιοχές.

Εξαγωγές σε περισσότερες από 30 χώρες

Ιδιαίτερα επιτυχημένη καταγράφεται και η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας, που έχει παρουσία σε περισσότερες από 30 χώρες παγκοσμίως. Η στρατηγική απόφαση συμμετοχής στις διεθνείς εκθέσεις με συνέπεια και συνέχεια, αποτέλεσε ακρογωνιαίο λίθο για τη σημαντική ανάπτυξη των εξαγωγών την τελευταία 7ετία. Ειδικά στην Αυστραλία, η Ioniki με το brand Filosophy, την 8μελή προϊοντική οικογένεια που είναι τοποθετημένη στα ράφια γνωστών αλυσίδων super market, έχει κερδίσει ήδη τις προτιμήσεις τόσο των Ελλήνων όσο και των Αυστραλών καταναλωτών, κατέχοντας ιδιαίτερη δυναμική για περαιτέρω ανάπτυξη, τόσο σε επίπεδο διεύρυνσης της υπάρχουσας γκάμας όσο και στην ενίσχυση της διείσδυσης στην αγορά. «Μας συγκινούν αληθινά και ταυτόχρονα μας ενδυναμώνουν τα μηνύματα που λαμβάνουμε από την ομογένεια ότι απολαμβάνουν τα ελληνικά προϊόντα μας στη μακρινή Αυστραλία», αναφέρει ο κ. Ν. Τσιφτσόγλου, υπεύθυνος εξαγωγών. Η πελατοκεντρική προσέγγιση της Ioniki την οδηγεί σε συνεχή αναβάθμιση των προϊόντων και υπηρεσιών της που στοχεύουν πάντα στην άριστη εξυπηρέτηση σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό, διατηρώντας την υψηλή και σταθερή ποιότητα στην παραγωγή, σε συνεργασία και με τα καλύτερα εξωτερικά εργαστήρια ποιοτικού ελέγχου, επικυρώνοντας την πλήρη εναρμόνιση της εταιρείας με τις ισχύουσες διατάξεις της νομοθεσίας.


«Περισσότεροι από 2 εκατομμύρια καταναλωτές είναι μέλη της παρέας των Φύλλων που απολαμβάνουν καθημερινά τα προϊόντα μας και είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτό», τονίζει ο επικεφαλής της εταιρείας κ. Γ. Πορτοκαλίδης.

Το άρτια εξοπλισμένο εργαστήριο Ποιοτικού Ελέγχου διασφαλίζει την προϊοντική ακεραιότητα. Η καινοτομία, η ασφάλεια και η ποιότητα είναι ύψιστης σημασίας για το μοντέλο λειτουργίας της Ioniki και γι’ αυτό όλες οι διαδικασίες πιστοποιούνται σύμφωνα με τα αυστηρότερα παγκόσμια πρότυπα (ISO 22000:2005, BRC, Issue 7, IFS, Version 6), εξηγεί η κ. Α. Δεληπαπά, υπεύθυνη διαχείρισης ποιότητας.

Στόχος η δημιουργία διαφοροποιημένων προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας 

Λαμβάνοντας υπόψη τις τάσεις του κλάδου διεθνώς και τα ποιοτικά και ποσοτικά αποτελέσματα έγκριτων ερευνών, η Ioniki, όπως αναφέρει η υπεύθυνη marketing κ. Μ. Σαμαρά, «είναι προσανατολισμένη στη δημιουργία διαφοροποιημένων προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας µε γνώµονα την υγεία και την ευεξία, την ασφάλεια και την αυθεντικότητα των πρώτων υλών, τον κοινωνικό αντίκτυπο και τη διαφάνεια που εδραιώνουν την ανταγωνιστικότητά της στις αγορές».

Διαθέτει άρτια εκπαιδευμένο επιστημονικό προσωπικό, καθώς περισσότερο από το 30% έχει ανώτερη ή ανώτατη μόρφωση και πιστεύει στη συνεχή εξέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού της. «Ο ανθρωποκεντρικός προσανατολισμός εκφράζεται τόσο μέσα από τον εταιρικό κώδικα δεοντολογίας, το δομημένο ηγετικό συμπεριφορικά μοντέλο όσο και τις αξίες μας, τα 5Ε όπως μας αρέσει να τις αποκαλούμε (επιχειρηματικότητα, εκτίμηση, ευθύτητα, εργατικότητα, ευελιξία). Φροντίζουμε τους ανθρώπους μας γιατί αυτή ακριβώς η προσέγγισή μας είναι η εταιρική φιλοσοφία μας και ο τρόπος που υλοποιούμε τους στόχους μας, επιτυγχάνοντας το καλύτερο με τον σωστό τρόπο, τονίζει ο διευθυντής λειτουργίας της εταιρείας, Γ. Βαχάρογλου.

Η Ioniki κατακτά κάθε χρόνο σημαντικές διακρίσεις για τα προϊόντα της και μεταξύ αυτών η βράβευσή της πρόσφατα στα Great Taste Awards στο Ηνωμένο Βασίλειο, μία από τις σημαντικότερες διακρίσεις σε διεθνές επίπεδο, όπου βραβεύονται οι καλύτερες γεύσεις από όλον τον κόσμο από την επιτροπή του Λονδίνου «The Guild of Fine Food». Εξι προϊόντα της Ioniki κέρδισαν τις εντυπώσεις των 500 πλέον έμπειρων κριτικών τροφίμων, σεφ, food editors, εστιατόρων και παραγωγών. Αντίστοιχα, τον Ιούνιο της τρέχουσας χρονιάς, στις Βρυξέλλες, στα διεθνή βραβεία Γεύσης και Ποιότητας iTQi, η Ioniki κέρδισε ακόμη μια εξαιρετική διάκριση για δύο προϊόντά της, ανανεώνοντας μια ανάλογη επιτυχία το 2018.

Οι διακρίσεις που αφορούν και την επιχειρηματικότητα, όπως η επιλογή της Ioniki στις 21 εταιρείες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα του ΟΠΑΠ Forward 2018 και η 1η θέση στα European PL Awards 2018, αποδεικνύουν πως μπορεί να είναι βάσιμα αισιόδοξη για τη συνεχή ανάπτυξή της, στηρίζοντας την ελληνική οικονομία και την απασχόληση, με αύξηση κατά 12% των νέων θέσεων εργασίας την τρέχουσα χρονιά.

Η περιβαλλοντική πολιτική της Ioniki είναι σε πλήρη εναρμόνιση με τη νομοθεσία, ενώ η μέριμνα για τον άνθρωπο είναι προφανής τόσο εσωτερικά στους εργαζομένους της (με παροχή ομαδικής ιατρικής περίθαλψης, υποτροφίες εκπαίδευσης και επιπρόσθετες ειδικές παροχές και οφέλη), όσο και ευρύτερα εξωτερικά στηρίζοντας κοινωφελείς οργανισμούς.

«Περισσότεροι από 2 εκατομμύρια καταναλωτές είναι μέλη της παρέας των Φύλλων που απολαμβάνουν καθημερινά τα προϊόντα μας και είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτό. Το μεράκι, η αγάπη και η ευθύνη σε αυτό που κάνουμε είναι το μυστικό της επιτυχίας μας. Κάνοντας ανασκόπηση της πορείας μου, θα πω με την ευθύτητα που αποτελεί και μία από τις πέντε εταιρικές μας αξίες, ότι ίσως όλα δεν έγιναν όπως θα ήθελα ή όπως θα έπρεπε.

Το μέλλον όμως είναι τώρα και μπροστά μας να το δημιουργήσουμε σύμφωνα με τους στόχους μας ως άνθρωποι, στελέχη, εργαζόμενοι, εταιρεία», επισημαίνει με έμφαση ο διευθύνων σύμβουλος της Ioniki, κ. Γιώργος Πορτοκαλίδης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ