ΜΟΥΣΙΚΗ

Η μεγάλη συναυλία με τα οικονομικά φάλτσα

ΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Η Viva κάλυψε το κόστος της συναυλίας που άφησε «φέσι» η εταιρεία παραγωγής, για να μη δημιουργηθούν υπόνοιες αφερεγγυότητας σε διεθνές επίπεδο.

Οσοι είχαν αγοράσει εισιτήριο για τη συναυλία του Μπράιαν Ανταμς της περασμένης Δευτέρας έλαβαν στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο ένα νέο, μηδενικής αξίας. Αυτή η μικρή, ανεπαίσθητη, για τον καταναλωτή αλλαγή έκρυβε από πίσω της ένα μεγάλο παρασκήνιο, όπως περιγράφουν στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Viva Χάρης Καρώνης και ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Βαγγέλης Μήτσης. Πριν από μία εβδομάδα η Viva έλαβε ένα μήνυμα της εταιρείας παραγωγής, της Art BG Ελλάδος, που ενημέρωνε ότι λόγω οικονομικών δυσκολιών δεν μπορούσαν να καλύψουν το κόστος και η συναυλία έπρεπε να ακυρωθεί. «Ελεγαν σε μια πρόταση ότι δεν μπορούσαν να πληρώσουν τη συναυλία», σημειώνει ο κ. Μήτσης, αν και από την ελληνική αγορά η εν λόγω εταιρεία είχε ήδη εισπράξει περίπου 740.000 ευρώ από τη διάθεση εισιτηρίων για τις συναυλίες του Μπράιαν Ανταμς, του Χοσέ Καρέρας (24/11) και του Μαλούμα (3/2020). Το πρόβλημα, σύμφωνα με τη Viva, ήταν ότι στην ενημέρωσή της η Art BG δεν ανέφερε τίποτα για τις επιστροφές των εισιτηρίων.

Η Art BG είναι μια εταιρεία που αναλαμβάνει τη διοργάνωση συναυλιών με γραφεία, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, σε Λονδίνο, Αυστρία και Σόφια, ενώ δραστηριοποιείται στον χώρο σταθερά από το 2010. «Πέρυσι όμως ήταν που άνοιξε το βεληνεκές της και ανέλαβε πολύ μεγάλα ονόματα, όπως τον Ενρίκε Ιγκλέσιας», σημειώνει ο κ. Μήτσης. Μετά το ηλεκτρονικό μήνυμα που έστειλε ο Ελληνας εκπρόσωπος της εταιρείας στους μέχρι πρότινος συνεργάτες του στην Ελλάδα και στους εκπροσώπους των καλλιτεχνών στο εξωτερικό, τόσο ο ίδιος όσο και η εταιρεία «εξαφανίστηκαν» και ξεκίνησε ένα ντόμινο συναυλιακών ακυρώσεων σε χώρες όπου δραστηριοποιούνταν η εταιρεία αυτή την περίοδο, όπως Κροατία, Εσθονία, Λετονία, Βουλγαρία.

Η Art BG, όπως μας λένε τα στελέχη της Viva, δεν ενημέρωσε ποτέ πώς ή πότε θα επιστρέψει τα χρήματα που εισέπραξε από τα εισιτήρια στους κατόχους τους, όπως συνήθως συμβαίνει σε περίπτωση ακύρωσης. Αν ο παραγωγός αθετήσει τη συμφωνία του και «εξαφανιστεί», το σύνηθες, μας λέει ο κ. Μήτσης, είναι να γίνονται μαζικές αγωγές από τους κατόχους των εισιτηρίων. Ωστόσο η Viva, όπως αναφέρει και σε ανακοίνωσή της, «αποφάσισε να αναλάβει το σχετικό κόστος και σε συνεργασία με νέο διοργανωτή (Artway του ομίλου Gazarte) η συναυλία θα πραγματοποιηθεί κανονικά». Στην πράξη, ανέλαβε την εξόφληση της αμοιβής των καλλιτεχνών και τα έξοδα της παραγωγής. Το ίδιο θα κάνει και στην επικείμενη συναυλία του Χοσέ Καρέρας και του Μαλούμα τον Μάρτιο του 2020, ενώ έχει ξεκινήσει τη νομική διεκδίκηση των χρημάτων που η Art BG χρησιμοποίησε «προς ίδιον όφελος».

Σε αυτές τις περιπτώσεις, μας λένε τα στελέχη της Viva, η δικλίδα ασφαλείας για μια εταιρεία όπως η δική τους είναι η εμπιστοσύνη που δείχνει ο ίδιος ο καλλιτέχνης και οι εκπρόσωποί του σε μια εταιρεία παραγωγής. Η κάλυψη του κόστους ήταν σχεδόν μονόδρομος για τον ελληνικό όμιλο που εκδίδει περίπου το 88% των εισιτηρίων της ελληνικής αγοράς και επεκτείνεται σε 14 χώρες. Ειδικά σε μια περίοδο που ανακοινώνεται η έλευση μεγάλων συγκροτημάτων, όπως οι Red Hot Chili Peppers, σε μια δύσκολη αγορά όπως η Ελλάδα. «Εμείς πάντως δεν θα αλλάξουμε τον τρόπο που δουλεύουμε», καταλήγει ο κ. Καρώνης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ