ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Ο νέος διεθνής θρίαμβος της Beetroot στα «Οσκαρ» του graphic design

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΑΝΟΥΔΟΥ

Η ομάδα των ντιζάινερ της Beetroot και της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, με τα βραβεία της στα φετινά Red Dot.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΒΕΡΟΛΙΝΟ. Tι κοινό έχουν ένα βιντεοπαιχνίδι με ήρωα έναν ιδιοφυή χάκερ και φόντο τους δρόμους του Σικάγου (Watch Dogs), η φανέλα της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου της Κορέας, η εκστρατεία για την κατάργηση της θανατικής ποινής της οργάνωσης Alive με τίτλο «Troy Davis - I Am Alive» και η εφαρμογή του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters για την κάλυψη των Ολυμπιακών Αγώνων; Ολα έλαβαν από μία «κόκκινη τελεία» στα φετινά βραβεία Red Dot και το βράδυ της Παρασκευής παρουσιάστηκαν στους περίπου 1.400 θεατές του επιβλητικoύ Konzerthaus, στο κέντρο του Βερολίνου. Ανάμεσα στους βραβευθέντες και η ελληνική Beetroot, που απέσπασε συνολικά δέκα διακρίσεις, εκ των οποίων οι τρεις για τη συνεργασία της με τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.

Η διάσημη ομάδα σχεδιαστών ξεχώρισε μεταξύ σχεδόν 7.100 συμμετοχών από όλο τον κόσμο, για τη δημιουργία της οπτικής ταυτότητας (brand identity), τον ακουστικό σχεδιασμό της επικοινωνιακής καμπάνιας (sound design), καθώς και για την εικονογράφηση του εκπαιδευτικού εντύπου της Στέγης. Στη διάρκεια της τελετής απονομής, οι εκπρόσωποι της Beetroot ανέβηκαν τρεις φορές στη σκηνή –μόνο οι κορυφαίοι υποψήφιοι της κατηγορίας λαμβάνουν τη διάκριση best of the best και παραλαμβάνουν το έπαθλό τους στo επίσημο γκαλά–, ενώ ο μόνος λόγος που δεν τους δόθηκε ο ανώτατος τίτλος της Agency of the Year, ήταν ότι τον έχουν πάρει ξανά στο παρελθόν.

Από τα πλέον αναγνωρισμένα βραβεία στο είδος τους παγκοσμίως, τα Red Dot απονέμονται από τη δεκαετία του 1950 και κάθε χρόνο εμπλουτίζονται με νέες κατηγορίες, καλύπτοντας όλο το φάσμα του μάρκετινγκ, του σχεδιασμού προϊόντων και εφαρμογών, της δημιουργίας εταιρικής ταυτότητας και γενικότερα της πρωτοπορίας στον χώρο του ντιζάιν, από τα τηλεοπτικά σποτ και τη συσκευασία προϊόντων μέχρι τα videogames. Οι διαφημιστικές εκστρατείες πολυεθνικών κολοσσών, όπως η Audi και η LG, ήταν και φέτος μεταξύ των νικητών, όμως το κοινό στην κατάμεστη αίθουσα του Κonzerthaus είχε την ευκαιρία να θαυμάσει τις εξίσου πρωτότυπες και εφευρετικές προτάσεις ανεξάρτητων δημιουργικών ομάδων με σαφώς μικρότερο προϋπολογισμό. Για παράδειγμα, το σποτ «Διαδήλωση των μυρμηγκιών» (Ant Rally), που δημιουργήθηκε για λογαριασμό του WWF Γερμανίας και απεικονίζει μια ομάδα εξαγριωμένων... μυρμηγκιών να διαδηλώνουν κρατώντας πράσινα πανό από φύλλα.

Ο θεσμός των Red Dot περιλαμβάνει, επίσης, το grand prix νεαρού ντιζάινερ, που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο της τάξεως των 10.000 ευρώ και ουσιαστικά εξασφαλίζει την επαγγελματική ανέλιξη σχεδιαστών πριν καλά καλά αρχίσει η καριέρα τους.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ