ΒΙΒΛΙΟ

«Τόξο», κλασικά βιβλία με μια νέα οπτική ταυτότητα

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αν δει κανείς όλα μαζί τα εξώφυλλα της σειράς «Τόξο» των εκδόσεων Παπαδόπουλος, θα δει ένα μωσαϊκό χρωμάτων, μία ενιαία σύγχρονη αισθητική που δεν έχουμε συνηθίσει να συνδυάζουμε, στην Ελλάδα, με κλασικά μυθιστορήματα για παιδιά και εφήβους. Οταν είδα, π.χ., ακόμη και το «Χωρίς οικογένεια» ή την «Aλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» με new age αισθητική, μου δημιουργήθηκε η επιθυμία να τα ξαναδιαβάσω. Κι ας είναι διασκευές για παιδιά από 9 ετών και πάνω.

Το «Τόξο» είναι παλιά ιστορία, μισού αιώνα, αλλά από το 2001 η σειρά ανανεώθηκε, με επανακυκλοφορία τίτλων και νέες αναθέσεις για διασκευές, αλλά από το 2015 σταδιακά η σειρά αλλάζει τελείως και φτάνει τον επόμενο χρόνο, πέρυσι δηλαδή, να τιμηθεί με έπαινο στα εικαστικά βραβεία ΕΒΓΕ.

Οι Polkadot Design, που ανέλαβαν τον επανασχεδιασμό, είχαν ήδη μία πολύ καλή πορεία και είχαν διακριθεί για την ικανότητά τους να δημιουργούν νέα αισθητικά ερεθίσματα δημιουργώντας μία γλώσσα εύληπτη, έντονα εικαστική και συνειρμικά πολυδαίδαλη. «Οταν η Χριστίνα Παπαδοπούλου, υπεύθυνη των εκδόσεων Παπαδόπουλος, μας προσέγγισε, με σκοπό το “φρεσκάρισμα” της σειράς “Τόξο” των κλασικών τίτλων παιδικής λογοτεχνίας, μας έθεσε ένα μεγάλο δίλημμα, να ξανασχεδιάσουμε τα εξώφυλλα μιας πετυχημένης σειράς εμπορικά», λέει στην «Κ» ο Νέαρχος Ντάσκας εκ μέρους των Polkadot Design. «Το ύφος της δουλειάς μας είναι πιο κοντά στον χώρο του πολιτισμού, έτσι προσπαθήσαμε να το προσαρμόσουμε στο πλαίσιο αυτής της σειράς. Σκοπός μας σε κάθε εξώφυλλο είναι να υπάρχει μία οπτική αφήγηση του θέματος κάθε βιβλίου και να γίνονται αντιληπτοί οι χαρακτήρες και η χρονική περίοδος της ιστορίας. Επίσης το κάθε εξώφυλλο να λειτουργεί αυτόνομα αλλά και να ενισχύει το σύνολο της σειράς. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε όχι μόνο μία κοινή ταυτότητα, αλλά μία σύγχρονη οπτική γλώσσα στα εξώφυλλα της σειράς».

Η οπτική αφήγηση σε κάθε εξώφυλλο της σειράς είναι ελλειπτική αλλά σαφής, καθώς παραπέμπει με άμεσο τρόπο στη βαθιά, συναισθηματική πηγή κάθε κλασικού μυθιστορήματος, ένας βασικός κόσμος παιδείας και καλλιέργειας που τώρα επιχειρεί να κερδίσει και τις νέες γενιές. Κάθε τόμος πωλείται προς 5,50 ευρώ. Με μία μικρή οικονομική επένδυση για αρχή μπορεί να στηθεί η βάση αισθητικής καλλιέργειας στα παιδιά.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ