ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Κόμπι Μπράιαντ: Τα δέκα μοιραία μέτρα της πτήσης θανάτου

gkat_18_3001_page_1_image_0001

Αναγνωρίστηκαν οι σοροί του Κόμπι Μπράιαντ, της κόρης του και των επτά άλλων θυμάτων του δυστυχήματος με ελικόπτερο στα περίχωρα του Λος Αντζελες την περασμένη Κυριακή, και ενώ τα πρώτα στοιχεία από την πλευρά των ερευνητών αεροπορικών δυστυχημάτων δείχνουν ότι οριακά δεν απέφυγε τον απότομο λόφο ο μοιραίος πιλότος του ελικοπτέρου. Ο τραγικός επίλογος γράφτηκε με την επίπονη διαδικασία αναγνώρισης μετά την πρόσκρουση και τη φωτιά που διαμέλισε και αλλοίωσε τις σορούς των εννέα νεκρών.

Οπως ανακοίνωσε εκπρόσωπος της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Μεταφορών (ΝΤSB) των ΗΠΑ, το ελικόπτερο σημείωσε απότομη κάθοδο, με ρυθμό 2.000 ποδών το λεπτό, και πιθανότατα δεν είχε εκραγεί πριν από την πρόσκρουση. Σημειώνεται, μάλιστα, ότι αν πετούσε πέντε-δέκα μέτρα πιο ψηλά θα είχε αποφύγει την κορυφή του λόφου…

Η ΝΤSB θα εκδώσει την αρχική της αναφορά εντός 10ημέρου, όπως ανακοινώθηκε, αλλά το τελικό πόρισμα θα χρειαστεί 12 με 18 μήνες. Τόνισε, όμως, ότι εάν είχαν εγκατασταθεί συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης κινδύνου στα ελικόπτερα άνω των έξι επιβατών όπως έχει συστήσει από το 2004, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί. Κάποιοι, πάντως, λένε ότι τα συστήματα αυτά μπερδεύουν τους πιλότους.

Οπως έγινε γνωστό, ο πιλότος του ελικοπτέρου Αρα Ζομπάιαν είχε πάνω από 8.200 ώρες πτήσης και δεν ήταν παράξενο ότι του παραχωρήθηκε η άδεια να πετάξει σε καιρικές συνθήκες χειρότερες από αυτές που επιτρέπει η κανονική πτήση.

Ο Ράιαν Ντιτζ, που είχε μεταφέρει πολλές φορές τον Κόμπι με το ελικόπτερό του στο παρελθόν, τόνισε ότι ουδέποτε τον πίεσε ο Μπράιαντ ή κάποιος συνεργάτης του να πετάξουν σε κακοκαιρία: «Δεν υπήρξε ποτέ πίεση από τον Κόμπι σε οποιονδήποτε πιλότο να πάνε κάπου, ποτέ!», είπε με έμφαση.