Τα Ευρωμπάσκετ έχουν θετικό αντίκτυπο και έξω από τα παρκέ, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen

Τα Ευρωμπάσκετ έχουν θετικό αντίκτυπο και έξω από τα παρκέ, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen

Ιδιαιτέρως επωφελείς για τις οικοδέσποινες πόλεις είναι οι διοργανώσεις του Ευρωμπάσκετ, σύμφωνα με εκτενή έρευνα της FIBA Europe σε συνεργασία με εταιρία Nielsen.

5' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ιδιαιτέρως επωφελείς για τις οικοδέσποινες πόλεις είναι οι διοργανώσεις του Ευρωμπάσκετ, σύμφωνα με εκτενή έρευνα της FIBA Europe σε συνεργασία με εταιρία Nielsen, με τα ευρήματά της να αφορούν και στον αντίκτυπο των σημαντικότερων τουρνουά μπάσκετ στην Ευρώπη, σε επίπεδο εθνικών ομάδων, στα social media, αλλά στις πόλεις που την φιλοξένησαν, διερευνώντας μάλιστα, μέσω μίας εξειδικευμένης φόρμουλας, τον κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο του. 

Μια έρευνα που δείχνει ότι η FIBA αναζητεί πολύτιμα στοιχεία με στόχο να βελτιώσει ακόμη περισσότερο το πρόϊόν της, αλλά και να γίνει και η ίδια καλύτερη.

Τα Ευρωμπάσκετ έχουν θετικό αντίκτυπο και έξω από τα παρκέ, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen-1

Συγκεκριμένα, για την τελευταία διοργάνωση:

– Περισσότεροι από 303 εκατομμύρια άνθρωποι είδαν περιεχόμενο του Ευρωμπάσκετ μέσα από τους αποκλειστικούς φορείς περιεχομένου ανά τον κόσμο. Ως αποτέλεσμα ήρθαν τα 4,2 δισεκατομμύρια impressions που μετρήθηκαν στα σόσιαλ μόντια. 

– 30 εκατ. άνθρωποι παρακολούθησαν τον ημιτελικό αγώνα της Γερμανίας με την Ισπανία, που αποδείχτηκε ως το δημοφιλέστερο παιχνίδι του Ευρωμπάσκετ. 

– Μετρήθηκαν 971 εκατ. θεάσεις των βίντεο που δημοσιεύτηκαν online, και το 45% συνέβη σε κανάλια της FIBA. 

Τα Ευρωμπάσκετ έχουν θετικό αντίκτυπο και έξω από τα παρκέ, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen-2

Τα Ευρωμπάσκετ έχουν θετικό αντίκτυπο και έξω από τα παρκέ, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen-3

Τα Τοπ 3 ποστς βάσει των impressions που μέτρησαν: 

– Το 46% των impressions καταγράφηκε στο instagram και το 30% στο Twitter…

– Κατά τη διάρκεια του Ευρωμπάσκετ, μετρήθηκαν 2,6 εκ. χρήστες που επισκέφθηκαν το επίσημο σάιτ του Ευρωμπάσκετ με 7,1εκ. επισκέψεις, 21,5 εκ. page views με μέση διάρκεια ανά επίσκεψη 4,4 λεπτά. 

– Εδώ η Ελλάδα κατέχει μία πρωτιά, καθώς ήταν η χώρα με τους περισσότερους χρήστες που επισκέφθηκαν το επίσημο σάιτ του Ευρωμπάσκετ (720.860). Δεύτερη ήταν η Λιθουανία και τρίτη Ισπανία (σελ 25 στο study). Πολύ σημαντικό το γεγονός ότι στην 5η θέση βρέθηκαν οι ΗΠΑ με 484,390 χρήστες). 

Τα Ευρωμπάσκετ έχουν θετικό αντίκτυπο και έξω από τα παρκέ, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen-4

Παράλληλα, όπως προαναφέρθηκε, η εταιρία που εκτέλεσε τη μελέτη, επιχείρησε όχι μόνο την digital επιρροή που άσκησε η διοργάνωση, αλλά και την κοινωνική. Ετσι, μέσα από έρευνα που διεξήχθη με τη συμμετοχή 1582 κατοίκων των χωρών που φιλοξένησαν όμιλο Ευρωμπάσκετ και 603 ξένων επισκεπτών, το αποτέλεσμα έδειξε ότι:

• Στην ερώτηση, «κατά πόσο συμφωνείτε ότι το Ευρωμπάσκετ πρόσθεσε ένα επιπλέον θέλγητρο στην πόλη που φιλοξένησε όμιλο», οι απαντήσεις ήταν:

Γηγενείς επισκέπτες που κατοικούν μακριά από την πόλη που φιλοξένησαν όμιλο: 90% σύμφωνοι 

Αλλοδαποί επισκέπτες: 80%

• Στην ερώτηση, «κατά πόσο συμφωνείτε ότι το Ευρωμπάσκετ ενδυνάμωσε τη φήμη της πόλης που φιλοξένησε όμιλο, ως μία κοσμοπολίτικη πόλη», οι απαντήσεις ήταν:

Γηγενείς επισκέπτες που κατοικούν μακριά από την πόλη που φιλοξένησαν όμιλο: 81% σύμφωνοι 

Αλλοδαποί επισκέπτες: 69%

• Στην ερώτηση, «κατά πόσο συμφωνείτε ότι η πόλη που φιλοξένησε όμιλο, έγινε πιο ελκυστική ως τουριστικός προορισμός για διακοπές ή για μία σαββατοκυριακάτικη εξόρμηση» οι απαντήσεις ήταν:

Γηγενείς επισκέπτες που κατοικούν μακριά από την πόλη που φιλοξένησαν όμιλο: 49% σύμφωνοι 

Αλλοδαποί επισκέπτες: 64%

• Στην ερώτηση, «κατά πόσο συμφωνείτε ότι η πόλη που φιλοξένησε όμιλο του Ευρωμπάσκετ βελτίωσε την άποψη που είχατε για αυτή», οι απαντήσεις ήταν:

Γηγενείς επισκέπτες που κατοικούν μακριά από την πόλη που φιλοξένησαν όμιλο: 54% σύμφωνοι 

Αλλοδαποί επισκέπτες: 59%

Η συνολική οικονομική επίδραση του Ευρωμπάσκετ στις πόλεις που φιλοξένησαν όμιλο ήταν συνολικά 270 εκατομμύρια ευρώ!

Σύμφωνα με την έρευνα, το 62% των επισκεπτών στις πόλεις παραδέχθηκαν ότι θα συστήσουν μία επίσκεψη στις συγκεκριμένες πόλεις στους φίλους και την οικογένειά τους.  

Η οικονομική επίδραση ανά πόλη: 

Βερολίνο: 83 εκ. ευρώ

Κολωνία: 63 εκ. ευρώ

Πράγα: 54 εκ. ευρώ

Μιλάνο: 45 εκ. ευρώ

Τιφλίδα: 25 εκ. ευρώ

Ο επίσημος αριθμός των ανθρώπων που παρακολούθησαν τους αγώνες δια ζώσης ήταν: 651,400, εκ των οποίων 237,923 ήταν μοναδικοί επισκέπτες. 

Τα Ευρωμπάσκετ έχουν θετικό αντίκτυπο και έξω από τα παρκέ, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen-5

Από αυτούς:

54% ήταν από την ίδια χώρα που φιλοξενούσε τον όμιλο του Ευρωμπάσκετ

28% ήταν από τις ίδιες πόλεις

18% από τον υπόλοιπο κόσμο

Το 62% όλων αυτών θα συνέστηνε την πόλη ως ιδανικό τουριστικό προορισμό. 

Το 67% δήλωσε ότι πολύ πιθανά θα επέστρεφε για μία επίσκεψη στην ίδια πόλη. 

Επίσης: 

Περισσότεροι από 170 χιλιάδες θεατές που δεν είναι μόνιμοι κάτοικοι των πόλων που φιλεξένησαν όμιλο του Ευρωμπάσκετ, ταξίδεψαν στις πόλεις του Ευρωμπάσκετ για να παρακολουθήσουν τους αγώνες. 

Το 40% αυτών ήταν μικρότεροι από 30 ετών. 

Αναλυτικά: 

Μόνιμοι κάτοικοι / Γηγενεις, αλλά κάτοικοι άλλων πόλεων / Τουρίστες

Πράγα 11.174 18.291 16.797

Μιλάνο 9.415 18.956 4.271

Τιφλίδα 17.628 1.475 938

Κολωνία 14.050 55.088 11.824

Βερολίνο 16.456 29.219 12.342

ΣΥΝΟΛΟ 68.723 123.028 46.172

Σχετικά με την ανθρωπογεωγραφία των επισκεπτών:

41% ήταν μεταξύ 16-29 ετών

45% ήταν μεταξύ 30-49 ετών

14% ήταν +50 ετών

74% ήταν άντρες

26% ήταν γυναίκες

Σχεδόν των 50% των επισκεπτών παίζουν μπάσκετ σε μία πιο μόνιμη βάση, κυρίως με φίλους, ή σε ομάδες

Το 94% των επισκεπτών απάντησε ότι το βασικό κίνητρο για το ταξίδι τους ήταν η διοργάνωση του Ευρωμπάσκετ. 

Μάλιστα, το 77% των επισκεπτών, είχαν ταξιδέψει και στο παρελθόν στην ίδια πόλη

Οι 237,923 μοναδικοί επισκέπτες των πόλεων που φιλοξένησαν όμιλο του Ευρωμπάσκετ ξόδεψαν, δημιουργώντας έναν οικονομικό αντίκτυπο, 39,58 εκ. ευρώ

Αναλυτικά:

Διαμονή: 14,3 εκ. 

Εστίαση (εκτός γηπέδου): 6,95 εκ.

Εστίαση (εντός γηπέδου): 5,48 εκ.

Αγορές: 3,7 εκ.

Ταξιδιωτικά έξοδα: 3,071 εκ. 

Αναμνηστικά: 2,8 εκ.

Αλλά έξοδα: 2,09 εκ.

Μετακινήσεις εντός της πόλης: 1,167 εκ. 

Οι επισκέπτες των πόλεων που φιλοξένησαν όμιλο του Ευρωμπάσκετ ξόδευαν από 50 μέχρι 85 ευρω την ημέρα…

Στο Βερολίνο καταμετρήθηκαν συνολικά 60 χιλιάδες πληρωμένες νύχτες σε επίπεδο διαμονής.

Τα Ευρωμπάσκετ έχουν θετικό αντίκτυπο και έξω από τα παρκέ, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen-6

Τα έξοδα των οργανωτικών επιτροπών κάθε ομίλου ήταν:

Μιλάνο: 2,98 εκ.

Πράγα: 3,57 εκ.

Τιφλίδα: 2,74 εκ.

Κολωνία: 6,31 εκ.

Βερολίνο: 7,12 εκ.

300 εκ. θεατές παρακολούθησαν τους αγώνες του Ευρωμπάσκετ μέσω τηλεόρασης και streaming… Η Ελλάδα κατατάχθηκε στη δεύτερη θέση, πίσω από τη Γερμανία και μπροστά από την Τσεχία, όσο και τη Σερβία. 

Τα Ευρωμπάσκετ έχουν θετικό αντίκτυπο και έξω από τα παρκέ, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen-7

Η ΕΡΤ 1 ήταν το κανάλι με τις περισσότερες ώρες μετάδοσης (92 ώρες 39 λεπτά) και η ΕΡΤ 3 ήταν στην 6η θέση (80 ώρες, 27 λεπτά)

18,132 ήταν οι αναφορές που έγιναν στα ονόματα των πόλων που διοργάνωσαν όμιλο του Ευρωμπάσκετ, που δημιούργησαν 10,2 εκ ευρώ σε επίπεδο media value

99,2 εκ. ήταν οι επαφές με post στα social media που ανέφεραν τα ονομάτα των πόλεων που φιλοξένησαν όμιλο του Ευρωμπάσκετ, δημιουργώντας 400 χιλιάδες ευρώ σε επίπεδο media value

Μετά την παρακολούθηση των αγώνων του Ευρωμπάσκετ, τα 2/3 των ερωτηθέντων συμφώνησαν ότι έχουν περισσότερο κίνητρο να ασχοληθούν συνολικά με τα σπορ. 

Στην ερώτηση, την οποία απάντησαν 1242 κάτοικοι των πόλων που διοργάνωσαν όμιλο του Ευρωμπάσκετ:

• Στην ερώτηση, ,σε πιο επίπεδο συμφωνείτε ότι η διοργάνωση του Ευρωμπάσκετ, μου πρόσφερε, ως κάτοικο της πόλης, αίσθημα περηφάνειας;», οι απαντήσεις ήταν:

Πράγα: 92%

Μιλάνο: 88%

Τιφλίδα: 91%

Κολωνία: 92%

Βερολίνο: 76%

Σύνολο: 87%

Αναλυτικά όλα τα ευρήματα της έρευνας ΕΔΩ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT