ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

«Συναγερμός» στην Ισπανία λόγω των Αγγλων

06s2pod

Η ισπανική ποδοσφαιρική λίγκα περνάει στην αντεπίθεση απέναντι στην εμπορική κυριαρχία της αγγλικής Πρέμιερ Λιγκ ανά τον κόσμο, αρχίζοντας μια γενικευμένη διεθνή εκστρατεία για να διαφημίσει τους κορυφαίους της αστέρες και τους παραδοσιακούς συλλόγους της σε ευρύτερο κοινό.

Διαθέτοντας τους δύο κατά τεκμήριο καλύτερους ποδοσφαιριστές στον κόσμο, τον Λιονέλ Μέσι και τον Κριστιάνο Ρονάλντο,  και δύο από τις δημοφιλέστερες  ομάδες ανά τον κόσμο, τη Ρεάλ Μαδρίτης και την Μπαρτσελόνα,  η λίγκα της Ισπανίας προσπαθεί τώρα να βρει νέους τρόπους για να κεφαλαιοποιήσει τα μεγέθη αυτά και να ακολουθήσει τη δυναμική της πάμπλουτης Πρέμιερ Λιγκ.

Οι Ισπανοί παράγοντες φοβούνται ότι το αγγλικό πρωτάθλημα θα γίνει κάτι σαν το ΝΒΑ: «Κινδυνεύουμε σε μια πενταετία να γίνει η Πρέμιερ Λιγκ το ΝΒΑ του ποδοσφαίρου, με τις υπόλοιπες λίγκες στην Ευρώπη να καταντούν δευτερεύουσες διοργανώσεις. Οπως κάθε ταλαντούχος μπασκετμπολίστας καταλήγει στο ΝΒΑ, έτσι αν δεν αντιδράσει η ισπανική και η ευρωπαϊκή ποδοσφαιρική βιομηχανία, θα χάνουμε κι εμείς τους ταλαντούχους ποδοσφαιριστές μας», φοβάται ο πρόεδρος της ισπανικής λίγκας, Χαβιέρ Τέμπας.

Οι Ισπανοί κάνουν πλέον ό,τι μπορούν: Ζήτησαν από την UEFA να ελέγχει στενά τις πηγές χρήματος των αγγλικών συλλόγων, ενώ αναζητούν δικές τους πηγές εσόδων για να είναι ανταγωνιστικοί έναντι των Αγγλών. Ακόμη, η ισπανική λίγκα ανοίγει νέα γραφεία στο εξωτερικό, περιλαμβανομένων των ταχέως αναπτυσσόμενων αγορών της Κίνας και των ΗΠΑ.

Με τον αυξανόμενο ισπανόφωνο πληθυσμό τους, «οι ΗΠΑ έχουν κεντρικό ρόλο στη στρατηγική μας», είπε ο γενικός διευθυντής της Λα Λίγκα, Ιγνάθιο Μαρτίνεθ Τρουχίγιο. «Εκεί το ποδόσφαιρο βιώνει μια επανάσταση, η αγορά μεγαλώνει τάχιστα και θέλουμε να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία αυτή», πρόσθεσε.

Επίσης η ισπανική λίγκα άρχισε ένα πρόγραμμα πρεσβείας του ποδοσφαίρου της χώρας, με πρώην αστέρια όπως οι Λουίς Φίγκο και Ρομπέρτο Κάρλος να έχουν ρόλο πρεσβευτή της Λα Λίγκα στο εξωτερικό. Γίνεται ακόμη προσπάθεια αναβάθμισης της αξίας του προϊόντος και της διανομής του. Ετσι θα βελτιωθούν τα πακέτα τηλεοπτικών χαϊλάιτ που μοιράζονται διεθνώς καθώς και η οπαδική εμπειρία από αγώνες. Στο πλαίσιο αυτό, οι αγώνες του ισπανικού κυπέλλου θα είναι διαθέσιμοι μέσω YouTube (επί πληρωμή) φέτος, ενώ δημιουργούνται ειδικές ιστοσελίδες για φαν του ισπανικού ποδοσφαίρου σε άλλες χώρες, με πρώτο το Κατάρ.