Το «μπλε» master plan της κυβέρνησης και το μήνυμα των αγορών για τη Μέση Ανατολή
Το μεγάλο ραντεβού στο Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος με τους 12 αρχηγούς κρατών, το χρυσό τίμημα για το Grand Ocean και το σχέδιο για το πρώτο εμπορευματικό αεροδρόμιο στην Ελλάδα.
Συνάντηση Μητσοτάκη με μεγάλους διεθνείς ευεργέτες
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σήμερα Τρίτη το βράδυ, στο πλαίσιο της ένατης διάσκεψης Our Ocean, θα ανακοινώσει 21 νέες περιβαλλοντικές δεσμεύσεις της χώρας ενώ θα αναφερθεί και στα δύο μεγάλα θαλάσσια προστατευόμενα πάρκα που θα δημιουργήσει η Ελλάδα στο Αιγαίο και το Ιόνιο. Μάλιστα, κάποιες απ’ αυτές τις πρωτοβουλίες και δεσμεύσεις έχουν προσφερθεί να στηρίξουν πολύ μεγάλα ξένα κοινωφελή ιδρύματα. Με τους επικεφαλής τους συναντήθηκε χθες Δευτέρα ο πρωθυπουργός. Ο κατάλογος των συμμετεχόντων στη συνάντηση είναι εντυπωσιακός: Theodore William (Ted) Waitt, Αμερικανός δισεκατομμυριούχος φιλάνθρωπος, πρόεδρος του Waitt Foundation. Dona Bertarelli, διευθύνουσα σύμβουλος και επικεφαλής του Bertarelli Foundation. Nancy Lindborg, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος του David and Lucil Packard Foundation. Melissa Wright, στέλεχος της πρωτοβουλίας Ocean Initiative και μέλος του οργανισμού Bloomberg Philanthropies. Matt Elliot, εκτελεστικός διευθυντής του Oceankind και του ORCA. J. Charles Fox, εκτελεστικός διευθυντής του Oceans 5. Teresa Ish από το Ocean Initiative Lead και το Walton Family Foundation. Melissa Walsh, επικεφαλής του Ocean Finance και του Winderoo Foundation. Το 9ο Συνέδριο Our Ocean (OOC) με θέμα «Our Ocean – An Ocean of Potential» είναι μια διήμερη εκδήλωση παγκόσμιας εμβέλειας, που ξεκινάει σήμερα Τρίτη στην Αθήνα, στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Είναι καλεσμένοι 12 αρχηγοί κρατών και 50 υπουργοί και ολοκληρώνεται αύριο. Συγκεντρώνει πολύ μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων από όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων χωρών, ΜΚΟ, ακαδημαϊκών και εταιρειών του ιδιωτικού τομέα. Η Ελλάδα λόγω της ιδιαίτερης ιστορικής της σχέσης με τη θάλασσα, εργάζεται συνεχώς για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και την επίτευξη της πράσινης μετάβασης, με ιδιαίτερη έμφαση στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, εξηγούν από το Μέγαρο Μαξίμου, υπογραμμίζοντας πως η επιλογή της χώρας για το ένατο συνέδριο της πρωτοβουλίας είναι φυσικό αποτέλεσμα αυτής ακριβώς της πολιτικής. Οι κύριοι τομείς δράσης του 9ου OOC είναι: κλιματική αλλαγή, απώλεια βιοποικιλότητας/ θαλάσσιες προστατευόμενες περιοχές, βιώσιμη αλιεία, βιώσιμη γαλάζια οικονομία, θαλάσσια ασφάλεια και θαλάσσια ρύπανση. «Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα προτάσσει τη σημασία του βιώσιμου τουρισμού, της πράσινης ναυτιλίας, της θαλάσσιας ρύπανσης από πλαστικά και μικροπλαστικά, καθώς και της πράσινης μετάβασης στη Μεσόγειο, για την κινητοποίηση απτών δράσεων σε όλους τους προαναφερθέντες τομείς», αναφέρουν οι διοργανωτές. Δεδομένου ότι το 2024 είναι η δέκατη επέτειος από τα εγκαίνια του πρώτου OOC στις ΗΠΑ, η Ελλάδα σκοπεύει να δώσει μια τελετουργική διάσταση στο φετινό Συνέδριο. Ο κύριος στόχος είναι να ενισχύσει τις φιλόδοξες δεσμεύσεις και δράσεις και να συγκεντρώσει όλους τους ενδιαφερόμενους για τον ευγενή σκοπό της εξασφάλισης καθαρών και υγιών ωκεανών και θαλασσών, επηρεάζοντας έτσι περισσότερα από τα δύο τρίτα της επιφάνειας του πλανήτη μας. Στόχος είναι το «30 for 30», δηλαδή να καταστούν το 30% της χερσαίας επιφάνειας του πλανήτη και το 30% της θαλάσσιας προστατευόμενες περιοχές έως το 2030. Για να δούμε.
Taskforce για τα λιμάνια
Αρχή σχεδιασμού λιμένων, ακόμα και για λιμάνια που δεν βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, έχει γίνει με απόφαση της κυβέρνησης. Σκοπός είναι να βοηθηθούν πολλά από τα μικρότερα λιμάνια της χώρας να φτιάξουν τις μελέτες και τα master plans που χρειάζονται για να γίνουν τα απαραίτητα εδώ και δεκαετίες έργα. Τα έργα θεωρούνται επιβεβλημένα γιατί πολλά από τα λιμάνια που σήμερα εξυπηρετούν εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες το καλοκαίρι και νησιώτες ολόκληρο τον χρόνο κτίστηκαν τη δεκαετία του ’70 με μελέτες του ’60 και στοιχεία του… ’50. Είναι όμως πολύ δύσκολο για κάποια από αυτά τα λιμάνια να τρέξουν αυτές τις διαδικασίες που χρειάζονται. Ετσι, στο ΤΑΙΠΕΔ τρέχουν ήδη τις απαραίτητες μελέτες για τα master plans των λιμανιών σε Χαλκίδα, Κύμη, Σκιάθο, Μυτιλήνη και Ζάκυνθο. Τώρα όμως στο ρόστερ αυτών που έχουν τις μεγαλύτερες ανάγκες θα προστεθεί και το λιμάνι της Ρόδου 1 λόγω της πολύ αυξημένης επιβατικής κίνησης όχι μόνο από την ακτοπλοΐα αλλά και από την κρουαζιέρα και τα σκάφη αναψυχής. Το ερώτημα βεβαίως δεν είναι πότε θα ολοκληρώσει τις απαραίτητες εργασίες το ΤΑΙΠΕΔ αλλά πότε θα χρηματοδοτηθούν, πότε θα αποκτήσουν ανάδοχους για τα έργα και κυρίως πότε θα παραδοθούν.
Το μήνυμα των αγορών
Την ώρα που ολόκληρος ο πλανήτης περιμένει την απάντηση του Ισραήλ στο χτύπημα του Ιράν, οι αγορές ήδη δίνουν το δικό τους μήνυμα: Μέχρι στιγμής, τα κακά νέα έχουν ήδη προεξοφληθεί. Ετσι, το sell-off που πολλοί περίμεναν ότι θα εκδηλωνόταν με το άνοιγμα των χρηματιστηρίων τη Δευτέρα δεν ήρθε ποτέ, αφού το risk premium φάνηκε να έχει ήδη ενσωματωθεί πλήρως σε αυτά τα επίπεδα τιμών. Βέβαια, οι αναλυτές της Deutsche Bank αναγνωρίζουν ότι οι γεωπολιτικές εντάσεις μπορούν να πλήξουν την παγκόσμια οικονομία μέσω διαφόρων καναλιών. Αλλωστε, οι οικονομολόγοι έχουν κάνει «ταχύρρυθμα μαθήματα» σε αυτό το πεδίο εδώ και δύο χρόνια. Σε αυτή τη φάση, λοιπόν, ο γερμανικός επενδυτικός οίκος ανησυχεί κυρίως για τις επιπτώσεις των υψηλότερων τιμών του πετρελαίου, οι οποίες θα επηρεάσουν όλες τις οικονομίες του κόσμου, σε μία περίοδο όπου ο επίμονος πληθωρισμός σε κάποιες χώρες προκαλεί ήδη προβληματισμό. Αυτό φέρνει τις κεντρικές τράπεζες μπροστά σε ένα δίλημμα, καθώς από τη μία πλευρά ένα γεωπολιτικό σοκ πλήττει την ανάπτυξη και άρα επιταχύνει τις μειώσεις επιτοκίων, ενώ από την άλλη οι υψηλότερες τιμές του πετρελαίου αναζωπυρώνουν τον πληθωρισμό και επομένως υπαγορεύουν αυστηρότερη νομισματική πολιτική για περισσότερο χρόνο. Συνεπώς, το μόνο βέβαιο είναι πως τα σενάρια όλα παραμένουν ανοικτά και το έργο των κεντρικών τραπεζιτών γίνεται ακόμα πιο δύσκολο.
Από τα $15 εκατ. ξεκινάει το σφυρί για το Grand Ocean
Για αύριο, 17 Απριλίου, έχει προγραμματιστεί το «σφυρί» για το Grand Ocean, το ακριβότερο γιοτ που έχει βγει προς πώληση στους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς. Η τιμή της πρώτης προσφοράς ορίστηκε στα 15 εκατ. δολάρια. Οφειλέτης είναι η Perlich Investments Ltd. που εδρεύει στις Βρετανικές Παρθένους Νήσους και έχει στην Ελλάδα κεντρικό πράκτορα τη Mira Yachts που βρίσκεται στη Γλυφάδα. Επισπεύδουσες εταιρείες η Roselton Shipping Ltd που έχει την έδρα της στην Κύπρο και η M.M. ΝΑΒΕΠ Α.Ε., η οποία εδρεύει στο Πέραμα. Κατασχέθηκε στο Πέραμα, στη θέση «Νέα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε.» χωρίς τα παραρτήματα και τα συστατικά του, τον σωστικό, ηλεκτρολογικό, ηλεκτρονικό και βοηθητικό εξοπλισμό του. Σημειώνεται ότι η κατάσχεση έγινε για ποσό 323.217,60 δολαρίων. Η θαλαμηγός, υπό Σημαία Βερμούδων, ναυπηγήθηκε το 1990 στο Αμβούργο από την εταιρεία Blohm & Voss A.G., ενώ έχει μήκος 73,45 μέτρων και πλάτος 12,80 μέτρων. Σύμφωνα με διεθνή έντυπα του yachting, το Grand Ocean μπορεί να φιλοξενήσει έως και 12 άτομα σε 7 καμπίνες που περιλαμβάνουν μια κύρια σουίτα, δύο διπλές καμπίνες και τέσσερις δίδυμες καμπίνες. Το εσωτερικό του έχει διακοσμηθεί από τον Alberto Pinto. Η εβδομαδιαία ναύλωση του σκάφους ανέρχεται περίπου σε 747.000 δολάρια.
Αεροδρόμιο cargo
Για πρώτη φορά το Εθνικό Σχέδιο δράσης για την εφοδιαστική αλυσίδα θα περιλαμβάνει πρόταση για την υλοποίηση αμιγώς εμπορευματικού αεροδρομίου στην Ελλάδα. Το air cargo θεωρείται ότι διαδραματίζει καίριο ρόλο στην αλυσίδα της μεταφοράς, αποθήκευσης και διανομής προϊόντων, διότι «κουρεύει» τον χρόνο διαμεταφοράς, γεγονός κρίσιμης σημασίας για τη διακίνηση ευαίσθητων αγαθών, όπως φάρμακα ή δόσεις εμβολίου. Το σκεπτικό πίσω από τη δημιουργία εμπορευματικού αεροδρομίου είναι ότι ούτε η Ελλάδα ούτε τα Βαλκάνια διαθέτουν αντίστοιχη υποδομή και ως αποτέλεσμα η χώρα θα μπορούσε να ηγηθεί των logistics στην ευρύτερη περιοχή. Κατά καιρούς έχουν κατατεθεί προτάσεις για τη μετατροπή του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου σε cargo ή για τη χρήση ως αερολιμένα cargo αυτού που υπάρχει στην Ημαθία και χρησιμοποιείται από τον στρατό. Μένει να φανεί εάν η πρόταση καταλήξει να πάρει σάρκα και οστά, διότι το project εκτός από χρηματοδότηση, απαιτεί ώριμες μελέτες και βέβαια αδειοδότηση.
Δεκαετής επέκταση της σύμβασης με Ελ. Βενιζέλος
Η Avolta AG, ο κορυφαίος παγκόσμιος παίκτης στον τομέα του travel retail, επέκτεινε για ακόμη δέκα χρόνια τη σύμβασή της με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, μέχρι τις αρχές του 2034. Ετσι, η Avolta θα συνεχίσει να λειτουργεί 31 καταστήματα λιανικής, σε συνολική επιφάνεια άνω των 4.900 τ.μ., στο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Ελλάδας. Η Hellenic Duty Free Shops (ΚΑΕ), θυγατρική της Avolta, λειτουργεί duty-free καταστήματα λιανικής στο Ελ. Βενιζέλος από την έναρξη λειτουργίας του αεροδρομίου, το 2001. Η Avolta αύξησε το αποτύπωμά της κατά περίπου 290 τ.μ., εκμεταλλευόμενη την ανακαίνιση της περιοχής Σένγκεν. Οι αναπτύξεις στοχεύουν στην ενίσχυση της προσφοράς προϊόντων της Avolta αναβαθμίζοντας τον τομέα αρωμάτων και καλλυντικών, επεκτείνοντας παράλληλα την γκάμα των αξεσουάρ. Οι ταξιδιώτες θα μπορούν επίσης να έχουν μια πιο απρόσκοπτη εμπειρία αγορών, με νέα σημεία checkout και επιλογή για auto-checkout.
Eτοιμη η κοινοπραξία
Στη σύσταση κοινοπραξίας προχώρησαν η Ατέρμων και η Διεθνής Κατασκευαστική που αμφότερες έχουν την έδρα τους στο Μαρούσι. Η αιτία; Οι δύο εταιρείες, υπό τη μορφή κοινού σχήματος, ανέλαβαν να υλοποιήσουν σειρά έργων στην Αλεξανδρούπολη. Πρόκειται για την εγκατάσταση, διασύνδεση και θέση σε λειτουργία νέου Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) 400 στον Εβρο, αλλά και για την επέκταση του ΚΥΤ Νέας Σάντας. Πρόκειται για σχετικά μικρά έργα –συνολικού προϋπολογισμού της τάξεως των 17 εκατ. ευρώ– πλην μεγάλης σημασίας, καθώς θα υλοποιηθούν στην ακριτική Ελλάδα.
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει.Για να σχολιάσετε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας (όνομα, επώνυμο) στο λογαριασμό σας.Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ». Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.