Στρατηγική απόφαση
- Στρατηγική φαίνεται ότι υπήρξε η απόφαση της Aegean να επενδύσει, μέσω και προγραμμάτων υποτροφιών, στην εκπαίδευση των πληρωμάτων της και, πιο πρόσφατα, των τεχνικών της. «Είναι πάρα πολύ ευχάριστο, πέρα από τα αποτελέσματα της περσινής χρονιάς, να δούμε ότι δράσεις, όπως η εκπαίδευση με τις υποτροφίες των πιλότων μας και πιο πρόσφατα των τεχνικών μας, τα οποία είχαμε ξεκινήσει το 2018-19, αντιγράφονται τώρα και από μεγάλες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη, δείχνοντας ότι είχαμε την ωριμότητα στη σκέψη για να προβλέψουμε τις τάσεις της αγοράς. Αυτό μας κάνει και αισθανόμαστε καλύτερα. Βοηθάει τους ανθρώπους μας, αλλά και την ανάπτυξη της εταιρείας» σημείωσε στη χθεσινή γενική συνέλευση ο πρόεδρος της αεροπορικής Ευτύχης Βασιλάκης. Σημειωτέον πως η αεροπορική διανέμει για τη χρήση του 2023, για πρώτη φορά ύστερα από μια τετραετία, μέρισμα ύψους 0,75 ευρώ ανά μετοχή.
Βασικό θέμα η συγχώνευση
- Η συγχώνευση Viva Wallet, VIvabank και Viva Payments αποτελεί βασικό θέμα της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της Viva Wallet που συγκαλείται για τις 17 Μαΐου, λίγες μέρες μετά την πρώτη εκδίκαση από τα βρετανικά δικαστήρια της υπόθεσης με την JP Morgan, που έχει προσδιοριστεί για τις 13 Μαΐου. Η προοπτική συγχώνευσης των VIvabank και Viva Payments είχε περιληφθεί ως θέμα και στην προηγούμενη έκτακτη γενική συνέλευση της 22ας Μαρτίου, αλλά το θέμα έκτοτε εκκρεμεί και πλέον παίρνει ευρύτερη διάσταση με την πρόταση συγχώνευσης και των τριών οντοτήτων του Ομίλου Viva. Από την πλευρά του Ομίλου δεν γίνεται σαφές αν πρόκειται για μια αναπτυξιακή στρατηγική ή αντίθετα μια προσπάθεια περιορισμού του κόστους, συντηρώντας τη φημολογία ότι η κίνηση μπορεί να συνδέεται με τη διαμάχη με την JP Morgan.
Υψηλότερες πληρότητες και τιμές δωματίου
- Ο Ομιλος Λάμψα κατάφερε να βελτιώσει πέρυσι τα συνολικά του έσοδα, αφού παρατηρείται πλέον μεγάλη αύξηση τζίρου από τον τουρισμό αναψυχής, με αυξημένη μέση τιμή δωματίου, ενώ ο συνεδριακός τουρισμός και τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν αρχίσει να επανακάμπτουν σταδιακά. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 112,32 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 19,38%, με τη μητρική εταιρεία (Ξενοδοχεία Μεγάλη Βρεταννία και King George) να εμφανίζει τζίρο 77,3 εκατ. ευρώ (+16,9%). Τα EBITDA ξεπέρασαν τα 34 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 16,84%, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 15,84 εκατ. ευρώ από 10,37 εκατ. ευρώ μια χρονιά πριν. H πληρότητα δωματίων στην αγορά ξενοδοχείων πολυτελείας της Αθήνας αυξήθηκε κατά 10,3%, διαμορφώνοντας τον δείκτη στο 72,7% έναντι 65,9% το 2022
. Η μέση τιμή δωματίου αυξήθηκε κατά 12,6%, φθάνοντας τα 232,25 ευρώ έναντι 206,17 ευρώ το 2022. Κατά συνέπεια το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο αυξήθηκε στα ξενοδοχεία πολυτελείας της Αθήνας κατά 24,3% (168,92 ευρώ έναντι 135,91 ευρώ του 2022) και ομοίως αυξήθηκαν τα συνολικά έσοδα δωματίων. Το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 16,91%, ενώ το King George 14,03% και το Athens Capital 26,29%. Οσον αφορά τα ξενοδοχεία του Ομίλου στη Σερβία, το μεν Hyatt Regency Belgrade κατέγραψε αύξηση κατά 22,79%, το δε Mercure Excelsior αύξηση κατά 17,37%. Αναφορικά με την κερδοφορία του Ομίλου, σημειώνεται από τη διοίκηση ότι υπήρξαν σημαντικές αυξήσεις των τιμών σε μία σειρά προϊόντων (τρόφιμα, ποτά, αναλ ώσιμα, υλικά κ.λπ.) ενώ επιβαρύνθηκε και το κόστος μεταφοράς των προϊόντων και παγίων λόγω της υψηλής αύξησης των καυσίμων. Επίσης παρατηρείται αδυναμία εξεύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού και αύξηση των εξόδων μισθοδοσίας.
Μειωμένη ζήτηση, αλλά συγκράτησε τα κέρδη
- Οι πωλήσεις της Huawei Τεχνολογίες στην Ελλάδα ανήλθαν σε 235,8 εκατ. ευρώ πέρυσι, σημειώνον
τας μείωση 9% συγκριτικά με το 2022, η οποία οφείλεται στη μείωση της ζήτησης σε προϊόντικες κατηγορίες της εταιρείας. Σε επίπεδο κερδοφορίας πάντως, η Huawei συγκράτησε τόσο το EBITDA (+0,4% στα 11,544 εκατ. ευρώ) όσο και τα προ φόρων κέρδη (9,31 εκατ. ευρώ), ενώ κατάφερε να αυξήσει τα καθαρά της κέρδη σε ποσοστό 6%, στα 6,8 εκατ. ευρώ. Αξίζει ακόμη να αναφέρουμε ότι πέρυσι η εταιρεία χορήγησε τριετές δάνειο στην Huawei Global Finance (HK) Co., Limited. Η ανωτέρω απαίτηση είναι της τάξης των 20 εκατ. ευρώ, πλέον δεδουλευμένων τόκων 451,13 χιλ. ευρώ.
Projects 50 εκατ. ευρώ για Κομισιόν και γερμανικό στρατό
- Η Κομισιόν και ο γερμανικός στρατός εξακολουθούν να αποτελούν δύο από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της Dromeas. Ειδικότερα αναμένονται πωλήσεις 25 εκατ. ευρώ στην Ευρωπα
ϊκή Επιτροπή από το έργο που ανέλαβε η εταιρεία τον Μάρτιο του 2021 και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2025. Επισημαίνεται από τη διοίκηση ότι, κατά την κατάθεση της προσφοράς για τον εν λόγω διαγωνισμό, λήφθηκε υπόψη η ανοδική προοπτική των τιμών των πρώτων υλών και της ενέργειας κατά την κατάθεση της προσφοράς. Επιπρόσθετα η σύμβαση προβλέπει αναθεώρηση των τιμών αναλόγως των συνθηκών. Ο δεύτερος πυλώνας πωλήσεων είναι ο γερμανικός στρατός όπου η εταιρεία αναμένεται να ολοκληρώσει έργα ύψους 24 εκατ. ευρώ εντός της επόμενης 2ετίας. Στην περίπτωση αυτή, ωστόσο, σημειώνεται ότι στις συμβάσεις του γερμανικού στρατού υπήρχε πρόβλεψη για μη διαφοροποίηση τιμών. Οι συμβάσεις αυτές στην πλειονότητά τους έγιναν πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας. Ομως η τεκμηριωμένη παρουσίαση της εταιρείας για τις αυξήσεις πρώτων και βοηθητικών υλών καθώς και της ενέργειας, έγινε αποδεκτή, με αποτέλεσμα ανάλογες αναθεωρήσεις τιμών, ικανές να διατηρήσουν σε ικανοποιητικό ποσοστό την κερδοφορία που αρχικά προϋπολογίστηκε από την υλοποίηση των έργων αυτών.
Ιστορικό ρεκόρ τζίρο για το Interni στη Μύκονο
- Αυξημένος κατά 26% ήταν ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου Moda Bagno το 2023, στα 31,3 εκατ. ευρώ, ενώ σε τριψήφια επίπεδα αναπτύχθηκε η κερδοφορία. Μεταξύ άλλων η διοίκηση αποδίδει τις υψηλές επιδόσεις στην αύξηση, κατά τα τελευταία χρόνια, της οικοδομικής δραστηριότητας, που επηρεάζει άμεσα τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται. Επιπλέον, η διαχρονική ανάπτυξη του τουρισμού στη Μύκονο, όπου εδρεύει το εστιατόριο Interni, έχει σημαντική συμμετοχή στα έσοδά της. Σημειώνεται ότι η λειτουργία του εστιατορίου το 2023 ξεπέρασε σε μεγάλο βαθμό τις αρχικές προβλέψεις, κάνοντας ιστορικό ρεκόρ τζίρου, αγγίζοντας τα 8,5 εκατ. ευρώ, με αύξηση 11,17% από το 2022.
Ράγισε το μάρμαρο
- Μειωμένα μεγέθη και διεύρυνση ζημιών εμφάνισε το 2023, σε σχέση με το 2022, η Μάρμαρα Ικτίνος λόγω της μεγάλης κάμψης των εξαγωγών προς την Κίνα και της αύξησης του ενεργειακού κόστους. Η μαρμαροβιομηχανία εμφάνισε μειωμένο κατά 25% τζίρο, σε 23 εκατ. ευρώ, ζημίες προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτ
ικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (Ebitda) της τάξεως των 2 εκατ. ευρώ, ενώ διεύρυνε τις καθαρές ζημίες σε 7,6 εκατ. ευρώ.