Eνα από τα βασικότερα ζητήματα που απασχολούν τον τουρισμό, την εστίαση, τη λιανική, καθώς και άλλους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, εξακολουθεί να αποτελεί η έλλειψη προσωπικού, σύμφωνα με τον Βασίλη Φουρλή, επικεφαλής του ομίλου Fourlis. Ειδικά για τον χώρο του λιανεμπορίου, στον οποίο δραστηριοποιείται ο συγκεκριμένος όμιλος με τα IKEA, τα Intersport και πρόσφατα τα Holland & Barrett, ο κ. Φουρλής υπογράμμισε ότι επλήγη σημαντικά κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης στη χώρα, ενώ αμέσως μετά ο κλάδος «χτυπήθηκε» από την πανδημία του Covid-19. Ακόμη και τώρα που έχουν περάσει αυτές οι περίοδοι, οι εταιρείες του κλάδου βιώνουν έναν μισθολογικό πληθωρισμό απόρροια της μεγάλης ανόδου των τιμών αλλά και της καλύτερης πορείας της ελληνικής οικονομίας, ωστόσο η συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των περισσότερων νοικοκυριών, επηρεάζει τους τομείς της λιανικής. Η διατήρηση της κατανάλωσης περνάει πλέον μόνο μέσα από μειώσεις τιμών, στις οποίες όπως ανέφερε ο κ. Φουρλής, ο όμιλος προχώρησε από πέρυσι τόσο στα IKEA όπου έγινε μείωση 10% στο 20% του κωδικολογίου, αλλά και στα Intersport, στα προϊόντα που φέρνει κατ’ αποκλειστικότητα η αλυσίδα από την μητρική της.
Επέκταση του logistics portfolio
Σχέδια ανάπτυξης στα πρότυπα της Trade Estates έχει η διοίκηση του ομίλου Fourlis και για την Trade Logistics, αφού πρόκειται για έναν κλάδο ο οποίος έχει σημαντικά περιθώρια εξέλιξης και κερδοφορίας. Εκτός από το κέντρο διανομής που θα φτιάξει στον Ασπρόπυργο για λογαριασμό της InterIkea, η διοίκηση σχεδιάζει περαιτέρω επέκταση των χώρων στα υφιστάμενα logistics που διαθέτει σε Σχηματάρι (41.000 τ.μ.) και Οινόφυτα (25.000 τ.μ.). Εκτός από τις εταιρείες του ομίλου Fourlis, έχει στόχο να προσφέρει 3PL υπηρεσίες. Στο προσεχές διάστημα αναμένεται να ανακοινώσει δύο νέες συνεργασίες. Παράλληλα, εκτός από την Ελλάδα θα κοιτάξει την ανάπτυξη σε Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία.
Η αύξηση 20% στα κέρδη και η πρόοδος στο «Πάτρα-Πύργος»
Μικρή αύξηση κατά 2,7%, στα €29 εκατ. εμφάνισε πέρυσι η Ολυμπία Οδός (δηλαδή ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα), με την κερδοφορία της ωστόσο να ενισχύεται κατά περίπου 20%, στα €6,4 εκατ. Σε ό,τι αφορά το έργο προϋπολογισμού €295 εκατ. στον οδικό άξονα Πατρών- Πύργου, η πρόοδος των εργασιών αναμένεται να διαμορφωθεί στο τέλος εξαμήνου πέριξ του 50%, ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ξεπεράσει το 80%. Με την ένταξη του άξονα μήκους 74,8 χλμ. συνολικά – εκ των οποίων μόνο τα 13 χλμ. αφορούν σε βελτιώσεις της υφιστάμενης Εθνικής Οδού ενώ τα υπόλοιπα κατασκευάζονται σε νέα χάραξη – η Ολυμπία Οδός θα γίνει ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, με συνολικό μήκος 277 χιλιομέτρων. Θυμίζουμε ότι την εταιρεία ελέγχει μια κοινοπραξία των εταιρειών Vinci Consessions (με 29,9%), Αβαξ Παραχωρήσεις (19,1%), Hochtief PPP Solutions (17%), Ακτωρ Παραχωρήσεις (17%) και ΓΕΚ Τέρνα (17%).
Στον Αναπτυξιακό επένδυση €12,68 εκατ.
Εγκρίθηκε η υπαγωγή στον Αναπτυξιακό επενδυτικού σχεδίου της Isomat, ύψους €12,68 εκατ., που αφορά στην επέκταση δυναμικότητας της μονάδας παραγωγής Δομικών Χημικών, Κονιαμάτων και Χρωμάτων που διατηρεί η εταιρεία στον Αγιο Αθανάσιο του Δήμου Χαλκηδόνας στη Θεσσαλονίκη. Συνολικά από το 2023 η Isomat έχει θέσει σε εφαρμογή νέο επενδυτικό πλάνο που υπολογίζεται €28 εκατ. για την Ελλάδα και αφορά τον εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού, τεχνολογικού και κτιριακού της εξοπλισμού, με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας, αλλά και την αξιοποίηση συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας. Πέρυσι ο κύκλος εργασιών του ομίλου διαμορφώθηκε σε €107,3 εκατ., εκ των οποίων τα €86,6 εκατ., πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα.
Ισχυρό ενδιαφέρον
Ισχυρό ενδιαφέρον συγκεντρώνει το έργο της αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2, δηλαδή Μαυροβούνι-Εδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας που περιλαμβάνει και την λειτουργία και συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού-Έδεσσας μέσω σύμπραξης Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Συγκεκριμένα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ακτωρ Παραχωρήσεις με την Μυτιληναίος και η Αβαξ συμμετέχουν στον ανταγωνιστικό διάλογο για το project της τάξεως των 445 εκατ. ευρώ. Ζητούμενο είναι να προχωρήσουν τάχιστα οι διαδικασίες, ώστε να επιλεγεί το συντομότερο ο ανάδοχος του έργου.
Η εστίαση σε Β. Ελλάδα και Υγεία και η στήριξη της «μαμάς»
Η αύξηση των συνολικών μικτών εγγεγραμμένων ασφαλίστρων κατά 9,3% το 2023 (στα €40,8 εκατ.) δεν ήταν αρκετή για την Interasco ώστε να επιστρέψει σε θετικό αποτέλεσμα, μιας και η χρονιά έκλεισε με ζημίες €440 χιλ., από ζημίες €2,13 εκατ. το 2022. Η διοίκηση αποδίδει τα αρνητικά αποτελέσματα του 2023 κυρίως στις ζημιές που προκλήθηκαν από την επίδραση των πυρκαγιών που έπληξαν την Ελλάδα τον Αύγουστο του 2023 καθώς και τις ζημιές που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία Daniel τον Σεπτέμβριο του 2023. Το αποτέλεσμα του 2022 προέρχεται κυρίως από τη ζημία από την πώληση και αποτίμηση χρεογράφων. Πάντως η εταιρεία έχει την στήριξη της μητρικής, τον ισραηλινό χρηματοοικονομικό και ασφαλιστικό όμιλο «Harel», η οποία έστειλε πέρυσι εγγυητική η οποία χρησιμοποιείται ως στοιχείο συμπληρωματικών ιδίων κεφαλαίων στους υπολογισμούς του δείκτη κεφαλαιακής απαίτησης φερεγγυότητας από το α’ τρίμηνο του 2023 και έπειτα. Για τη φετινή χρονιά, μέσω του γραφείου στην Θεσσαλονίκη, η Interasco στοχεύει στην ενδυνάμωση της παρουσίας της στην Βόρεια Ελλάδα και στην ισχυροποίηση περαιτέρω του δικτύου της. Επίσης η διοίκηση δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον κλάδο υγείας, καθώς η ανάπτυξη νέων τεχνικών αντιμετώπισης και θεραπείας, συνεπάγονται και υψηλό κόστος για τους πολίτες/ασφαλισμένους. Στο πλαίσιο αυτό έχει λανσάρει νέα προϊόντα για τον τομέα αυτό.
Ο απολογισμός για το Maroussi Plaza
Με κέρδη €3,4 εκατ. από €4,153 εκατ. το 2022 έκλεισε η περυσινή χρονιά για την εταιρεία που διαχειρίζεται το κτίριο γραφείων και καταστημάτων, Maroussi Plaza. Το κτίριο το οποίο είχε αγοράσει η Dromeus Capital Group (μέσω του Greco Fund), το 2019 καταβάλοντας ποσό της τάξης των €40 εκατ., εκμεταλλεύεται και χώρο υπόγειας στάθμευσης δυναμικότητας 550 θέσεων. Οπως αναφέρεται και στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις, η γεωγραφική θέση του ακινήτου είναι κομβική, καθώς βρίσκεται σε περιοχή όπου εδρεύουν και στεγάζονται μεγάλες επιχειρήσεις, κατασκευάζονται δε ταχύτατα πλείστα άλλα επιχειρηματικά κέντρα.
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει.Για να σχολιάσετε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας (όνομα, επώνυμο) στο λογαριασμό σας.Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ». Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.