Ευχάριστη έκπληξη από νέους μουσικούς

Ευχάριστη έκπληξη από νέους μουσικούς

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το πράγμα φάνηκε από την πρώτη στιγμή: βλέποντας τους νέους μουσικούς να μπαίνουν στον χώρο του Ευριπίδειου Θεάτρου της Ρεματιάς στο Χαλάνδρι, ήταν σίγουρο πως αυτή δεν θα ήταν μία συνηθισμένη συναυλία. Και πράγματι, στις 31 Ιουλίου, η επιδοτούμενη ορχήστρα «Intrarti» του Αετοπούλειου Πολιτιστικού Κέντρου προσέφερε στους φιλόμουσους ένα ακρόαμα απαλλαγμένο από την ρουτίνα! Βέβαια, για τους σκοπούς της συγκεκριμένης εμφάνισης, ο πυρήνας της 20μελούς ορχήστρας εγχόρδων ενισχύθηκε τόσο με τα απαραίτητα πνευστά -που στην πλειοψηφία τους ήσαν επαγγελματίες από άλλες ορχήστρες- όσο και από κρουστά, ενώ πλαισιώθηκε επίσης από μικρό αριθμό εγχόρδων. Με δεδομένο ότι δεν αναμένει κανείς υψηλές ποιότητες συντονισμού και ομοιογένειας ήχου από ένα σύνολο που σχηματίσθηκε μόλις τον Δεκέμβρη του 2000, η έκπληξη ήταν ιδιαίτερα ευχάριστη: οι αναγνώσεις ανέδειξαν τις κύριες όψεις καθενός από τα έργα, γεγονός που υποδηλώνει υψηλό επίπεδο ερμηνευτικής επεξεργασίας.
Μπετόβεν και Χάιντν
Αρχή έγινε με την εισαγωγή στον «Κοριολανό» του Μπετόβεν. Ο Ν. Χαλιάσας, μόνιμος αρχιμουσικός και καλλιτεχνικός διευθυντής του σχήματος, διηύθυνε με νεύρο, προβάλλοντας την επαναστατική διάθεση της μουσικής. Η γοργή ταχύτητα που επέλεξε συνολικά, προφύλαξε από τυχόν στραβοπατήματα. Επιτυχημένη ήταν επίσης η απόδοση της «Συμφωνίας των Τυμπάνων» του Χάιντν (αρ.103), όπου κυριάρχησε η ανάλαφρη χορευτική διάθεση. Τα ασφαλή και ελεγχόμενα χάλκινα συνέβαλαν θετικά, όπως ευχάριστη ήταν και η συνεισφορά των σολιστικών οργάνων, ιδιαίτερα ο μαλακός και ευαίσθητος ήχος στο φλάουτο. Οι κλιμακώσεις ήσαν ελεγχόμενες και εξασφάλισαν την πλαστικότητα της μουσικής. Αντίθετα, υπέρμετρα φιλόδοξη επιλογή αποδείχθηκε η ερμηνεία του «Αυτοκρατορικού» κοντσέρτου για πιάνο του Μπετόβεν. Η εμφανής ταραχή της Γαλλίδας Σαντάλ Στιλιάνι στο πιάνο, ευθύνεται ασφαλώς για το πλήθος των παραπατημάτων, ενώ η έλλειψη συντονισμού ανάμεσα σε σολίστα και ορχήστρα θα πρέπει να αποδοθεί σε ανεπαρκείς δοκιμές. Η Στιλιάνι μπόρεσε να εκφρασθεί καλύτερα στο λυρικό δεύτερο μέρος του κοντσέρτου, καθώς και στο «Σεληνόφως» του Ντεμπισί, που απέδωσε εκτός προγράμματος.
Στον βαθμό που ο πυρήνας της ορχήστρας είναι σταθερός και διαθέτει μόνιμο κλειστό χώρο δοκιμών στο Αετοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Χαλανδρίου το μέλλον θα μπορούσε να είναι ευοίωνο, αφού το βασικό στοιχείο, δηλαδή η διάθεση των μουσικών να εκφραστούν και να επικοινωνήσουν μέσα από την τέχνη τους, φαίνεται να υπάρχει. Ιδωμεν…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή