Οι διακρίσεις του Φεστιβάλ Καλαμάτας

Οι διακρίσεις του Φεστιβάλ Καλαμάτας

1' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια ελληνική ταινία, το «Σπίτι του Κάιν» του Χρήστου Καρακέπελη, κέρδισε το δεύτερο βραβείο στο 4ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας, που έληξε το Σάββατο. Το «Σπίτι του Κάιν» τιμήθηκε με την «Αργυρή ελιά» για το καλύτερο δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ και χρηματικό έπαθλο δύο εκατομμυρίων δραχμών. Το πρώτο βραβείο του φεστιβάλ, η «Χρυσή ελιά», καθώς και χρηματικό έπαθλο τριών εκατομμυρίων δραχμών, απονεμήθηκε στο δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ «Asta e» του Ρουμάνου Τόμας Κιουλέι. Στην κατηγορία περιγραφικού ντοκιμαντέρ, τη «Χρυσή ελιά» κέρδισε η ταινία «The Brigade» του Εσθονού Λίβο Νίγκλας, ενώ η «Αργυρή ελιά» απονεμήθηκε εξ ημισείας στις ταινίες: «Kadish» του Ισραηλινού Αβι Χέμι και «Gifted beauties» της Νορβηγίδας Ανε Κιέρστι Μπιορν. Το τελευταίο από τα βραβεία του διεθνούς τμήματος, το βραβείο σπουδαστικού ντοκιμαντέρ, κέρδισε η Γερμανίδα Μαρία Μπλούμενκρον με το «Flight across the Himalayas». Σε ό,τι αφορά τις ειδικές διακρίσεις για τις ελληνικές συμμετοχές του φεστιβάλ, το «Μαμούνι με τσίπουρο» του Κουκά Κούχτιν κέρδισε το βραβείο καλύτερου δραμματοποιημένου ελληνικού ντοκιμαντέρ με τη χορηγία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, ενώ στο «Εντός των τειχών» του Ηλία Δημητρίου απονεμήθηκε το βραβείο καλύτερου ελληνικού περιγραφικού ντοκιμαντέρ. Τιμητικές διακρίσεις απονεμήθηκαν στη «Θάλασσα που σκέφτεται» του Ολλανδού Γκερτ ντε Γκραφ, στο «Αφρικανικό σινεμά» των Γάλλων Φρανσουά Κοτλάρσκι και Ερίκ Μουνκ, καθώς και στις σπουδαστικές «May day» του Αργύρη Μαρμαρά και «Between holliness and dance» του Ισραηλινού Γιούρι Λέβι. Στην ίδια εκδήλωση ο διευθυντής του φεστιβάλ Κώστας Σκούρας απένειμε τιμητικές πλακέτες στη Μαρσελίν Λόρινταν για το έργο του συντρόφου της Γιόρις Ιβενς και τη συμβολή της σ’ αυτό, στον Στάυρο Ιωάννου, καθώς και στον Θόδωρο Αδαμόπουλο και στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.

Για την πληθώρα παραστάσεων Πίντερ στην Αθήνα, που δίνουν την αίσθηση ενός άτυπου μίνι φεστιβάλ, έδωσε την εξήγηση ότι «το φαινόμενο κρύβει ένα θαυμασμό απέναντι στον συγγραφέα. Ο Πίντερ είναι ίσως ο μεγαλύτερος Ευρωπαίος «ποιητής» του καιρού μας. Ενας συγγραφέας ζωντανός, όχι αφίσα, που τοποθετείται κοινωνικά και πολιτικά».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή