Περιπλους

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Φωτο-διαμαρτυρία

Για να πλησιάσει κάποιος το υπουργείο Πολιτισμού χθες έπρεπε να περάσει πρώτα από μια πρόχειρη έκθεση «φωτογραφικής διαμαρτυρίας» που είχαν στήσει οι πτυχιούχοι φωτογράφοι TEI στην είσοδό του. Λήψεις από την έρημο, ροκ συναυλίες και φωτορεπορτάζ. Χωρίς λόγια ήταν ίσως η πιο «εύγλωττη» επιλογή για να προκαλέσουν την πολιτεία να εξετάσει τα αιτήματά τους.

Πρεμιέρες στην Πάτρα

Από τα πιο δραστήρια αλλά και τα πιο αποτελεσματικά, καλλιτεχνικώς, ΔΗΠΕΘΕ της χώρας, το θέατρο της Πάτρας κάνει τις μέρες αυτές τις ανοιξιάτικες πρεμιέρες του – με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και οι δύο: στη σκηνή του θεάτρου «Επίκεντρο» ανέβηκε την περασμένη Παρασκευή μια ιλαροτραγική σάτιρα της Βρετανίδας Ντέμπι Οσιτ που έχει τίτλο «H γυναίκα που μαγείρεψε τον άντρα της», που αναφέρεται, με ανατρεπτικό τρόπο, στις διαπροσωπικές σχέσεις και συγκεκριμένα στις σχέσεις ενός κλασικού ιψενικού τριγώνου, όπου η πρώην καλεί σε γεύμα τον τέως της και τη νέα του σχέση με σκοπό να… τον μαγειρέψει. Σκηνοθετεί ο Γιάννης Μπέζος και πρωταγωνιστούν ο Θανάσης Ευθυμιάδης, η Ελισάβετ Ναζλίδου και η Ευαγγελία Μαμούρη. Μετάφραση Μαρίας Ματσούκα, σκηνογραφία Δαμιανού Ζαρίφη και μουσική επιμέλεια Κώστα Θωμαΐδη. H δεύτερη πρεμιέρα στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας θα δοθεί μεθαύριο Σάββατο, στο νεοκλασικό θέατρο «Απόλλων», με μια παράσταση που φέρει τον τίτλο «Φάουστ», χωρίς να στηρίζεται όμως αποκλειστικά στο ομώνυμο έργο του Γκαίτε. O διευθυντής του θεάτρου και σκηνοθέτης Θέμης Μουμουλίδης έχει διαμορφώσει μια σύνθεση κειμένων, ενθέτοντας στον κορμό του έργου του Γκαίτε ομόθεμα κείμενα των Μάρλοου, Πούσκιν, Πεσόα, Λουβέ και Στρατή Πασχάλη. Σκηνοθετεί ο ίδιος με πρωταγωνιστές τη Μάγια Λυμπεροπούλου, Μεφιστοφελή, και τον Μηνά Χατζησάββα, Φάουστ, και τους Δημήτρη Ντάσκα, Αργύρη Καβίδα και Φένια Παπαδόδημα. Σκηνικά-κοστούμια Γιώργου Πάτσα, μουσική επιμέλεια Θύμιου Παπαδόπουλου και φωτισμοί Φίλιππου Κουτσαφτή.

Επαινοι ξένων για τη Λυρική

Πολύ θετικά σχόλια δημοσίευσαν δύο διεθνούς κύρους οπερατικά περιοδικά, το γαλλικό «Opera International» και το ιταλικό «L’ Opera», για την παράσταση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με τον «Ξέρξη» του Χέντελ την οποία απεσταλμένοι τους παρακολούθησαν στην Αθήνα. Ας σημειωθεί ότι και τα δύο δημοσιεύματα, εκτός από τα θετικότατα σχόλια για την παράσταση, εκφράζουν έκπληξη για το γεγονός ότι μπόρεσε να πραγματοποιήσει ένα τέτοιο, διεθνούς επιπέδου, ανέβασμα μια όπερα που δεν διαθέτει καν δικό της κτίριο… O Γάλλος Ρομέν Φεστ συγκρίνει τις ερμηνείες των τραγουδιστών του «Ξέρξη» με εκείνες σε μπαρόκ παραγωγές της χώρας του και τις χαρακτηρίζει «ανώτερες», αναφέροντας ξεχωριστά και εγκωμιαστικά τη Μαίρη Ελεν Νέζη, στο ρόλο του Ξέρξη, τον κόντρα τενόρο Νίκο Σπανό, τη Μαρία Μητσοπούλου και την Τζίνα Πούλου. Επισημαίνει επίσης την πιστή στο πνεύμα του Χέντελ σκηνοθεσία του Τζέιμς Ρόμπερτ Κάρσον. O Ιταλός P. Μόρι σχολιάζει επισης με θερμότατα λόγια τις ερμηνείες του καστ, «που είχε δουλευτεί από μια ελληνική διασημότητα, τον κόντρα τενόρο Αρη Χριστοφέλλη», και επισημαίνει «τα ωραία και ζωντανά τέμπι» που είχε ο «giovanissimo» μαέστρος Βασίλης Χριστόπουλος.

-«Λελού – Τέσσερις ιστορίες». Το βιβλίο της Αργυρώς Μαργαρίτη (εκδ. «Καστανιώτη») παρουσιάζεται στο βιβλιοπωλείο «Ευριπίδης στη Στοά» (Αν. Παπανδρέου 11, Χαλάνδρι – 7.30 μ.μ.).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή