«Ξεκολλάνε» τα έργα στο Εθνικό Θέατρο

«Ξεκολλάνε» τα έργα στο Εθνικό Θέατρο

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μετά καθυστερήσεις δύο ολόκληρων χρόνων, κατά τη διάρκεια των οποίων η Κεντρική Σκηνή του παραμένει κλειστή, μπαίνει επιτέλους στην τελική ευθεία το ζήτημα της εκ βάθρων ανακαίνισης-αποκατάστασης του (διατηρητέου) κτιρίου του Εθνικού Θεάτρου και του τεχνολογικού εκσυγχρονισμού των δύο σκηνών που στεγάζει και των άλλων εγκαταστάσεών του.

Το τελευταίο «κόλλημα» του ζητήματος οφειλόταν στην αβελτηρία της ειδικής γραμματέως του ΥΠΠΟ Βαρβάρας Μπελεζίνη να προωθήσει τη χρηματοδότηση του έργου από το Γ’ ΚΠΣ, στο οποίο έχει ενταχθεί. Καθυστερούσε έτσι η εκταμίευση της (αποφασισμένης) πρώτης δόσης (6 δισ. δρχ.). Σχόλια που δημοσιεύσαμε προ μηνός στην «K» για το σκάνδαλο να παραμένει κλειστό επί δύο χρόνια το Εθνικό και να μην έχει μπει ακόμα εργάτης στο κτίριο, προκάλεσε την κατάθεση δύο «Ερωτήσεων» στη Βουλή (από τους βουλευτές Μαρία Δαμανάκη και Κυριάκο Σπυριούνη) και, εν τέλει, την απεμπλοκή του ζητήματος των χρημάτων…

Στο ΥΠΠΟ έγινε προχτές σύσκεψη της γενικής γραμματέως του υπουργείου Λίνας Μενδώνη και του διευθυντή του Εθνικού Νίκου Κούρκουλου, με τη συμμετοχή συνεργατών τους, στην οποία εξετάστηκε σε γενικές γραμμές η προμελέτη του έργου. Την προμελέτη αυτή είναι έτοιμο να υποβάλει το Εθνικό για έγκριση στο αρμόδιο Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, αλλά κρίθηκε σκόπιμο να προ-εξεταστεί σε μια συνάντηση αρμόδιων στελεχών των δύο πλευρών ώστε να προληφθούν ενδεχόμενες δυσμενείς για την πορεία του έργου εξελίξεις.

Το ευαίσθητο σημείο της προμελέτης, αλλά και το καίριο για όλο το έργο, δεν είναι, βέβαια, η γενικώς αποδεκτή αποκατάσταση της αρχικής μορφής του κτιρίου, έτσι όπως το είχε φτιάξει και κοσμήσει ο Τσίλερ. Είναι ο εκσυγχρονισμός της σκηνής του θεάτρου, εύλογα αναγκαίος, πολύ περισσότερο που στην Ελλάδα (με την εξαίρεση των νέων θεατρικών σκηνών του ΚΘΒΕ στη Θεσσαλονίκη) δεν υπάρχει θέατρο που να διαθέτει σκηνή πραγματικά σύγχρονων προδιαγραφών. H προμελέτη λοιπόν, σύμφωνα με πληροφορίες της «K», προβλέπει επεμβάσεις για τη δημιουργία σύγχρονης (κεντρικής) σκηνής στο Εθνικό. Από την υπάρχουσα σκηνή είχε «κοπεί» μεγάλο μέρος της προ 35ετίας για να δημιουργηθεί η Νέα Σκηνή. H προμελέτη προβλέπει απομάκρυνση της Νέας Σκηνής και επέκταση προς όλες τις κατευθύνσεις της Κεντρικής Σκηνής. Και βεβαίως προβλέπει δημιουργία της Νέας Σκηνής σε άλλο χώρο, στο ισόγειο μάλλον και κατά τρόπο που «καθιστά λειτουργικό όλο το θέατρο».

Οι αντιδράσεις της προέδρου και στελεχών του Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων υπήρξαν θετικές για την προμελέτη και έτσι ανοίγει ο δρόμος: Θα κατατεθεί μέσα στις επόμενες μέρες, ενώ μετά την έγκρισή της θα πρέπει οι μελετητές να ετοιμάσουν τη μελέτη μέσα στους επόμενους τρεις μήνες, ώστε να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάθεση της εργολαβίας.

Η Νέα Σκηνή

Τα έργα, δηλαδή, δεν πρόκειται να αρχίσουν πριν από τον επόμενο Μάρτιο. Πράγμα που επιτρέπει να συνεχιστεί η λειτουργία της Νέας Σκηνής στο κτίριο και την επόμενη θεατρική περίοδο και να μη μεταφερθεί σε νοικιασμένο θέατρο, όπως συμβαίνει ήδη με την Κεντρική Σκηνή.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τα έργα που θα παρουσιαστούν στη Νέα Σκηνή είναι ελληνικά: «O τελευταίος πειρασμός» του Καζαντζάκη, σε διασκευή-σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη, με πρωταγωνίστρια τη Ράνια Οικονομίδου, και «O από μηχανής άνεμος» του πρωτοεμφανιζόμενου Μιχάλη Δήμου σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή