Γερμανικές «Ιδέες επί χάρτου»

Γερμανικές «Ιδέες επί χάρτου»

2' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το φθινόπωρο του 2002 «χρωματίστηκε» από μεγάλες εικαστικές διοργανώσεις. H Εθνική Πινακοθήκη και το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης φιλοξένησαν έργα Ισπανών δημιουργών και προσέλκυσαν χιλιάδες επισκέπτες. Φέτος τα σπουδαία προγραμματίζονται από την άνοιξη έως το θέρος ώστε να συμπέσουν χρονικά με τους Ολυμπιακούς Αγώνες που θα φιλοξενήσει η Αθήνα. Μπορεί οι εκθέσεις που ανοίγουν την φετινή σεζόν να στερούνται της περσινής λάμψης, δεν στερούνται όμως ειδικού βάρους και ενδιαφέροντος: η εικαστική πλευρά του Γιάννη Ρίτσου στο Βυζαντινό, αφιέρωμα του Μπενάκη στον Μαυροΐδη, γερμανικά σχέδια στην Πινακοθήκη και Αntoniο Segui στο Φρυσίρα.

Κύπρος – Μαυροΐδης

Για συναισθηματικούς λόγους, ξεχωρίζει η έκθεση που διοργανώνει το Μουσείο Μπενάκη για τον Γιώργο Μαυροΐδη (29/10 – 7/12), τον δημιουργό που έφυγε πρόσφατα από κοντά μας. O ζωγράφος που αφιέρωσε το έργο του στη σύγχρονη τέχνη, με ένα εικαστικό ιδίωμα αφαιρετικής γραφής με εξπρεσιονιστικά στοιχεία. Πριν από την αναδρομική αυτή έκθεση, το Μουσείο ετοιμάζει ένα αφιέρωμα στην Κύπρο με τίτλο: «Γλυκιά χώρα, Κύπρος. H Κύπρος στην Ευρωπαϊκή Χαρτογραφία 15ος – 19ος αιώνας – από τη συλλογή της Σύλβιας Ιωάννου» που θα διαρκέσει από τις 16/9 έως τις 19/10. Είναι μια ιστορική περιδιάβαση του ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος για την Κύπρο κατά τους νεότερους χρόνους, μέσα από εκατό σπάνιους χάρτες, επιλεγμένους από τη συλλογή της Σύλβιας Ιωάννου. Μέσα από τα μάτια των Ευρωπαίων που χαρτογράφησαν το νησί σκιαγραφείται η ιστορία του, ενώ παράλληλα παρουσιάζεται η εξέλιξη της σχετικής χαρτογραφίας.

Από το Αμβούργο

Στην Εθνική Πινακοθήκη θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε από τις 15 Σεπτεμβρίου την έκθεση «Ιδέες επί χάρτου». Μέσα από εκατοντάδες σχέδια που προέρχονται από τις συλλογές του Μουσέιου Τέχνης του Αμβούργου παρακολουθούμε βήμα βήμα την ιστορία της γερμανικής ζωγραφικής του 19ου αιώνα. Αλλωστε ο ρομαντισμός έδωσε ιδιαίτερη αξία στο σχέδιο, γιατί η έμπνευση και η φαντασία κατέχουν ιδιαίτερη θέση στην ποιητική του ρομαντικού καλλιτέχνη.

Ιταλική Αναγέννηση

Εν τω μεταξύ, το επιτελείο της Πινακοθήκης εργάζεται πυρετωδώς και για τη φιλόδοξη έκθεση «H ιταλική Αναγέννηση και η αρχαία Ελλάδα», προάγγελο των μεγάλων εικαστικών εκδηλώσεων της άνοιξης, που θα εγκαινιαστεί τον Δεκέμβρη.

Segui – Ευρωπαίοι

Το Μουσείο Φρυσίρα έχει δώσει ήδη στη δημοσιότητα τον προγραμματισμό του μέχρι τα τέλη του 2004. Στις 16 Οκτωβρίου εισέρχεται δυναμικά στη νέα σεζόν με μια αναδρομική έκθεση του Antonio Segui. Γεννημένος στην Αργεντινή, εγκατεστημένος εδώ και πολλά χρόνια στο Παρίσι, δραστήριος και ευφυής, ο ζωγράφος έχει ιδρύσει μάλιστα και δύο μουσεία που φέρουν το όνομά του, στο Παρίσι και την Κόρντομπα της Αργεντινής. Καθιερώθηκε ως εκπρόσωπος της αναπαραστατικής ζωγραφικής και τα έργα του υπάρχουν σε συλλογές μουσείων σε ολόκληρο τον κόσμο. Μετά τον Segui, θα φιλοξενηθούν στα νεοκλασσικά της Πλάκας τα έργα των διακριθέντων καλλιτεχνών του Βραβείου Ευρωπαϊκής Ζωγραφικής του Μουσείου Φρυσίρα. Στις αρχές του νέου χρόνου έχει προγραμματισθεί μια αναδρομική του καλλιτέχνη Valerio Adami και για την άνοιξη άλλη μια ενδιαφέρουσα έκθεση με τίτλο: «Βελγική τέχνη του 20ού αιώνα. Από τον Ensor στο Magritte και από την ομάδα Cobra στον Ρanamarenko».

Εικαστικός Ρίτσος

Το Βυζαντινό Μουσείο κλέβει την παράσταση για το φθινόπωρο με μια έκθεση για την εικαστική πλευρά του Ρίτσου. Μέσα από 200 έργα του, ανάμεσα στα οποία υδατογραφίες, ζωγραφική σε πέτρες και ρίζες, το κοινό θα γνωρίσει μια όχι και τόσο φωτισμένη πτυχή του ποιητή. H έκθεση θα εγκαινιαστεί στα μέσα Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσει περίπου ένα μήνα.

Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης συνεχίζει προς το παρόν να παρουσιάζει την μεγάλη αρχαιολογική έκθεση «Πλόες» με αρχαιολογικά ευρήματα που καταγράφουν τις εμπορικές σχέσεις των λαών της Μεσογείου από άκρη σ’ άκρη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή