ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Με Σκόντα η «επίσημη» της αίθουσας «Σκαλκώτα»

H αίθουσα «Νίκος Σκαλκώτας» του Διεθνούς Συνεδριακού Κέντρου, δηλαδή της νέας πτέρυγας του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, θα φιλοξενήσει την ερχόμενη Δευτέρα την πρώτη επίσημη εκδήλωσή της με ρεσιτάλ του διάσημου, και δημοφιλέστατου και στην Αθήνα, πιανίστα Πάουλ Μπαντούρα Σκόντα.

Το ρεσιτάλ ωστόσο του μεγάλου πιανίστα που θα είναι ανοιχτό στο κοινό θα δοθεί την επομένη, Τρίτη βράδυ, στην μεγάλη αίθουσα (Φίλων της Μουσικής) του Μεγάρου, με έργα Μπαχ, Μπετόβεν, Σούμαν και Μπραμς, στο πλαίσιο του κύκλου «Μεγάλοι ερμηνευτές».

Ο Αυστριακός δεξιοτέχνης θα ερμηνεύσει συγκεκριμένα το «Ιταλικό Κοντσέρτο σε φα μείζονα», BWV 971 του Μπαχ, το οποίο γράφτηκε το 1735, και τη «Σονάτα αρ. 23 σε φα ελάσσονα», έργο 57, του Μπετόβεν, που πρωτοεκδόθηκε το 1807 στη Βιέννη και πήρε την προσωνυμία «Απασιονάτα» αργότερα, με τη δεύτερη έκδοσή της στο Αμβούργο. Αυτά στο πρώτο μέρος, ενώ στο δεύτερο θα παίξει τα «Εξι κομμάτια για πιάνο», έργο 118 του Μπραμς, που συνετέθη το 1892, από τα τελευταία έργα για πιάνο του συνθέτη, και το «Καρναβάλι», έργο 9, του Σούμαν, που γράφτηκε το 1835 και πρόκειται για μια σειρά από 20 συναρπαστικά κομμάτια γεμάτα χρώμα και λάμψη, όπου φαίνονται για πρώτη ίσως φορά το εξαιρετικό ταλέντο του Σούμαν, αλλά και η διχασμένη του ψυχοσύνθεση.

Ο Πάουλ Μπαντούρα Σκόντα, έχοντας συνεργαστεί με τους μεγαλύτερους μαέστρους της εποχής μας και με τεράστια δισκογραφία στο ενεργητικό του (έχει ηχογραφήσει περισσότερους από 200 δίσκους) εξακολουθεί να εντυπωσιάζει, στα 77 χρόνια του σήμερα, με την εκπληκτική δεξιοτεχνία του, κάτι που τον καθιστά ικανό να ερμηνεύει τα δυσκολότερα έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου με τη μεγαλύτερη ευκολία.

Εκτός από την πιανιστική του δραστηριότητα, ο Μπαντούρα Σκόντα επίσης διευθύνει, συνθέτει, ασχολείται με μουσικολογικά θέματα, έχει γράψει βιβλία για τη μουσική και έχει δημιουργήσει τεράστιο αρχείο αυθεντικών χειρογράφων, αντιγράφων σε μικροφίλμ και πρώτων εκδόσεων, ενώ κατέχει και μια πλούσια συλλογή ιστορικών πληκτροφόρων οργάνων.