Μια ταινία-προσκλητήριο αφύπνισης

Μια ταινία-προσκλητήριο αφύπνισης

2' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H τέχνη αντιγράφει τη ζωή; Μπορεί όχι με ακρίβεια, όμως στην περίπτωση της «Γαμήλιας νάρκης», της κομεντί του Δημήτρη Ινδαρέ, που προβάλλεται ήδη στις αίθουσες, οι καταστάσεις της ζωής λειτούργησαν σαν αφορμή για την ταινία. Επτά χρόνια μετά τον «Τσαλαπετεινό του Γουαϊόμινγκ», ο Ινδαρές περιγράφει τις εντάσεις που δημιουργούνται σε μια οικογένεια, όταν μαζί με την κόπωση του γάμου, ανάμεσα στο ζευγάρι μπαίνει μια αλλοδαπή οικιακή βοηθός, αλλά και ένας παλιότερος ερωτικός «αντίπαλος», που έχει γίνει φίλος. Το άγχος του Ινδαρέ για την πορεία της ταινίας είναι εμφανές, αν και το διατυπώνει με χιούμορ. «Να δούμε αν θα φτάσουμε στα απέναντι υψώματα της επιτυχίας ζωντανοί», λέει και ετοιμάζεται να μπει στις αίθουσες για να δει τις αντιδράσεις του κοινού.

– Μπαίνετε στις αίθουσες μετά την πρεμιέρα;

– Ναι. Για να καταλάβεις τι έχεις κάνει, είναι απαραίτητο στάδιο να δεις την ταινία με τους θεατές. Υπάρχει μια ενέργεια που είναι ανιχνεύσιμη.

– Ποια σημασία δίνετε εσείς στην αμφίσημη νάρκη του τίτλου;

– Είναι σαφές ότι επιλέγοντας έναν τέτοιο τίτλο, δίνεις στον θεατή ένα κουίζ να επιλέξει. Δεν ξέρω αν έχει σημασία να διαλέξει ο σκηνοθέτης. Εγώ επιλέγω την έννοια της καταστολής των αισθήσεων, του ύπνου και η ταινία για μένα είναι ένα προσκλητήριο αφύπνισης. Τα πράγματα σε ό,τι αφορά τις σχέσεις των ανθρώπων έχουν περάσει σε μια άλλη φάση ή βρίσκονται στα πρόθυρα μιας επόμενης φάσης. Εχουν δοκιμαστεί πολύ σκληρά οι ρόλοι του αρσενικού και του θηλυκού, ενώ η φόρτιση που μας συνοδεύει ως φύλα, έχει πάψει προ πολλού και έρχεται μια άλλη κατάσταση, όπου πρέπει να κοιτάμε ο ένας τον άλλο, γυμνοί από τις πανοπλίες των ρόλων.

– Συνήθως οι οικογενειακές σχέσεις στον κινηματογράφο περιγράφονται ως πολεμικές…

– Μέσα σε οποιαδήποτε σχέση υπάρχει ένα παιχνίδι εξουσίας. Συχνά ο ένας ή ο άλλος σύντροφος νιώθει εξοντωμένος από τις συμπεριφορές ή τα ξεσπάσματα του άλλου. Ακριβώς επειδή πρόκειται για επίδειξη δύναμης.

– Πώς προέκυψε η ιδέα για το σενάριο;

– H αφορμή ήταν η αμηχανία που αισθάνομαι σαν αρσενικός απέναντι στη γυναίκα μου, που τη βλέπω να ταλαιπωρείται στους πολλούς ρόλους που καλείται -και απαιτώ κι εγώ- να παίξει. Προσπαθώντας να την καταλάβω, κάνω αυτή την ιστορία. Μια άλλη αφορμή έχει να κάνει με την παρουσία μιας αλλοδαπής γυναίκας στο σπίτι μας, που την καλέσαμε να μας βοηθήσει να τα βγάλουμε πέρα με το σπίτι και τα παιδιά και η έλευσή της έστησε απέναντί μας έναν τεράστιο καθρέφτη, όπου καθρεφτίζονται όλες οι συνήθειές μας, ενώ οι εντάσεις αποκτούν άλλες διαστάσεις από αυτές που νομίζαμε.

– Πόσο σας ενδιαφέρει η εμπορική επιτυχία;

– O κινηματογράφος έχει έντονη αυτή τη διάσταση. Μια ταινία σαφώς δικαιώνεται από τα εισιτήρια. Υπάρχει όμως και ο κίνδυνος να επιχειρήσεις να πλησιάσεις το κοινό γαργαλώντας το, κατεβάζοντας τα σώβρακά σου. O κόσμος όμως κυρίως επιθυμεί τη διαδικασία της ταύτισης με τους ήρωες, αλλά όχι σε ένα επίπεδο πρώτο, προφανές, αλλά σε ένα δεύτερο ή τρίτο. Να μπορέσει να μοιραστεί μαζί τους με τρόπο ουσιαστικό τις εμπειρίες τους. Επιθυμία μου είναι να κάνω μια ταινία που να την ευχαριστηθεί ο θεατής. Φεύγοντας, θα ήθελα να πάρει κάτι από το φως των χαρακτήρων και να ξεκινήσει μια κουβέντα για τα ζητήματα που θέτει η ταινία.Παναγιωτησ Παναγοπουλοσ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή