P 20 *

1' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κωμωδία

Σκηνοθεσία: Λάκης Λαζόπουλος, Παναγιώτης Κράββας

Πρωταγωνιστούν: Λ. Λαζόπουλος, B. Χαραλαμπόπουλος, Τάνια Τρύπη, Τζένη Μπότση, Δ. Σταρόβας

Οπως και η προηγούμενη ταινία που υπέγραφε ως σεναριογράφος – σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής ο Λάκης Λαζόπουλος (O καλύτερός μου φίλος), έτσι και το «P 20» είναι γεμάτο από ιδέες, οι οποίες όμως δεν ευδοκιμούν, τουλάχιστον στη φιλοδοξία τους να συνθέσουν ένα κινηματογραφικό έργο. Μένουν μετέωρες, σαν αστεία -περισσότερο ή λιγότερο επιτυχημένα- διαλόγων, που ταιριάζουν καλύτερα στο είδος της «νεο-επιθεώρησης» που ο Λαζόπουλος ξέρει καλά να γράφει και να παίζει. Στην ταινία παίζει τον Φώτη, έναν καθηγητή θεολογίας, παντρεμένο για 14 χρόνια, που ζει με τη γυναίκα του, γονείς και πεθερικά, σε ένα διαμέρισμα στη Θεσσαλονίκη. H ασφυκτική συμβίωση έχει ως αποτέλεσμα τη σεξουαλική «απενεργοποίηση» του Φώτη, που δεν μπορεί να λειτουργήσει ερωτικά με τη γυναίκα του. Με τον στενό του φίλο, έναν συνάδελφο καθηγητή, απευθύνεται σε έναν χασάπη-νταβατζή, τον «P 20», για να του λύσει το πρόβλημα της ψυχικής ανικανότητας.

Θα ακολουθήσουν μπερδέματα, παρεξηγήσεις, μεταμφιέσεις, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν ικανό υλικό για κωμικές καταστάσεις. Το βασικό πρόβλημα της ταινίας είναι ότι χρησιμοποιεί ένα εύκολο και τετριμμένο θέμα στην κωμωδία, όπως το σεξ, για να βγάλει γέλιο. Δεν τα καταφέρνει πολύ καλά ούτε σ’ αυτό ούτε και στην ανάπτυξη των χαρακτήρων. Πώς να τους ξεχωρίσεις, πώς να ταυτιστείς με τον έναν ή τον άλλο, όταν όλοι μιλούν με παρόμοιο τρόπο, απαντώντας ο ένας στην «ατάκα» του άλλου; Βλέποντας το «P 20», μπορεί κανείς να φανταστεί πόσο καλύτερες θα μπορούσαν να είναι κάποιες σκηνές (όπως αυτή στην νταλίκα-μπορντέλο με μουσική υπόκρουση Μαρίζας Κωχ), αν βοηθούσε η σκηνοθεσία, που προσπαθώντας να αποφύγει ακρότητες, κατέληξε στεγνή. Οι ιδέες υπάρχουν? όμως, όσο πλούσιες και να είναι, χρειάζονται επεξεργασία και σύνθεση, για να λειτουργήσουν στην κινηματογραφική γλώσσα.

Τέλος, μια απορία, όχι για την ταινία, αλλά για τη διανομή της: Γιατί μια ταινία με γνωστή ημερομηνία εξόδου αποφασίζεται χωρίς δικαιολογία να προβληθεί την τελευταία στιγμή και ενώ οι περισσότεροι κριτικοί βρίσκονται στο Βερολίνο για την κάλυψη του φεστιβάλ;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή