Νέο Μουσείο στα σχέδια

3' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορεί ο υπουργός Πολιτισμού Ευάγγελος Βενιζέλος να διαβεβαίωνε χθες τους δημοσιογράφους -από το βήμα του Μεγάρου Μουσικής με την ευκαιρία έκθεσης για την επανένωση των Μαρμάρων- ότι μέχρι το καλοκαίρι θα είναι έτοιμο το κέλυφος του Μουσείου της Ακροπόλεως καθώς και μια ισόγεια αίθουσα όπου θα παρουσιαστούν τα Γλυπτά, όμως ενδέχεται οι επισκέπτες των Ολυμπιακών Αγώνων να βρεθούν μπροστά σε εντελώς διαφορετική εικόνα.

Σε κατ’ ιδίαν συνομιλία με τους εκπροσώπους του Τύπου, ο πρόεδρος του Οργανισμού Ανέγερσης του Μουσείου της Ακροπόλεως καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής, παραδέχθηκε ότι εδώ και μήνες περιμένει «το πράσινο φως του ελεγκτικού συνεδρίου για να υπογράψει τη σύμβαση με τον εργολάβο που θα αποπερατώσει το κτίριο με την υπογραφή του Μπερνάρ Τσουμί». Κοντολογίς, φαντάζει σχεδόν ακατόρθωτο να είναι έτοιμο, έστω και το ισόγειο τμήμα του, μέχρι τον Αύγουστο.

Εναλλακτική λύση

Δεδομένου ότι εκκρεμούν ακόμα προσφυγές σχετικά με το θέμα του μουσείου αλλά και της καθυστέρησης από τη χρονοβόρα διαδικασία της ανακοίνωσης των δικαστικών αποφάσεων, γίνεται σαφές ότι θα πρέπει να βρεθεί μια εναλλακτική λύση για το θέμα της έκθεσης των Μαρμάρων, σε σχέση με αυτή που έχει ανακοινώσει ο υπουργός τους τελευταίους μήνες. «Εχω εναλλακτικά σχέδια αλλά δεν μπορώ να τα ανακοινώσω», ήταν η τελευταία κουβέντα του κ. Παντερμαλή πριν αποχωρήσει από την παρουσίαση της έκθεσης. Το μόνο βέβαιον είναι πάντως ότι το καλοκαίρι θα εκτεθεί η ζωφόρος, που βρίσκεται σε ελληνικά χέρια.

Ανεξάρτητα από το φλέγον ζήτημα της αποπεράτωσης του μουσείου, ο αγώνας για τα Μάρμαρα συνεχίζεται. Χθες το βράδυ εγκαινιάστηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Στεφανόπουλο η έκθεση «Επανένωση των Μαρμάρων του Παρθενώνα. Πολιτιστική Επιταγή» που συνδιοργανώνεται από το ΥΠΠΟ, το Ιδρυμα Μελίνα Μερκούρη και τον Οργανισμό για την Ανέγερση του Νέου Μουσείου της Ακροπόλεως στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Σκοπός της είναι να ανακεφαλαιώσει μέσα από μια σειρά φωτογραφιών το χρονικό του «ακρωτηριασμού» του μνημείου. Στις εικόνες αυτές τα τμήματα που βρίσκονται στο Λονδίνο αποδίδονται με διαφορετικό χρωματικό τόνο σε σχέση με εκείνα που είναι στην Αθήνα.

Οι μακέτες του μουσείου

Με αυτή τη μέθοδο κατανοεί ο θεατής γιατί τα Γλυπτά θα πρέπει να επανενωθούν. Παραλλήλως προβάλλονται δύο video για το καινούριο κτίριο και τον αγώνα που έχει κάνει η ελληνική πλευρά για την ανάκτηση των Γλυπτών.

Εκτός από τις φωτογραφίες περιλαμβάνεται ένα ανάγλυφο από γύψο, χρωματισμένο με το ίδιο σκεπτικό. Από τα πλέον ενδιαφέροντα εκθέματα είναι οι μακέτες του νέου μουσείου, όπου μπορεί κανείς να κατανοήσει πώς θα τοποθετηθούν τα μέλη από τη μετώπη, τα αετώματα και τη ζωφόρο μέσα στην αίθουσα, η οποία θα έχει οπτική επαφή με το μνημείο.

Ο Ζυλ Ντασσέν μιλώντας για την έκθεση τόνισε ότι η επιστροφή των Μαρμάρων είναι επιβεβλημένη «για λόγους αισθητικούς, ιστορικούς, πολιτικούς και -για το όνομα του θεού- λογικούς». O Ευάγγελος Βενιζέλος, παίρνοντας τον λόγο υπογράμμισε ότι η έκθεση είναι αποκαλυπτική, διδακτική και παραστατική αλλά δεν πραγματοποιείται για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης. Αντιθέτως, ένας από τους σκοπούς της είναι να μας προϊδεάσει για το πώς θα είναι η επανέκθεση των Γλυπτών όταν ολοκληρωθεί το μουσείο. «Θα είναι μια παρουσίαση που θα αναδεικνύει το διαχωρισμό και τον ακρωτηριασμό ή θα είναι ο πανηγυρικός εορτασμός για την επανένωση;» τόνισε ο E. Βενιζέλος.

Η τακτική του δικτύου

Ο υπουργός Πολιτισμού αναφέρθηκε στην τακτική που ακολούθησε τον τελευταίο καιρό, σύμφωνα με την οποία δίνεται βαρύτητα στους πολίτες της Βρετανίας και άλλων χωρών της Κοινοπολιτείας ως μοχλό πίεσης για την επιστροφή. Συμπλήρωσε ότι έχει μεγάλη σημασία να επηρεάσει κανείς τους ακαδημαϊκούς, τους δημοσιογράφους, τους βουλευτές δηλαδή όλους όσοι διαμορφώνουν την βρετανική κοινή γνώμη.

Το ελληνικό αίτημα της επιστροφής των Γλυπτών προς την UNESCO εκκρεμεί ακόμα και ο υπουργός δήλωσε αισιόδοξος ότι στο τέλος η βρετανική πλευρά θα αποδεχθεί την πρόταση περί μακροχόνιου δανεισμού τους. Το θέμα είναι ότι με την καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του κτιρίου, ενισχύεται ένα από τα επιχειρήματα των Βρετανών ότι ακόμη αν τα γλυπτά μας επιστραφούν δεν θα έχουμε πού να τα βάλουμε…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή