Ηταν από τους κορυφαίους μας αρχιμουσικούς

Ηταν από τους κορυφαίους μας αρχιμουσικούς

1' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ελαμψε στη μουσική μας ζωή περισσότερο από 60 χρόνια ο μαέστρος Δημήτρης Χωραφάς, ο οποίος άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 88 ετών στο Παρίσι όπου ζούσε τα τελευταία χρόνια και όπου πρόκειται να ταφεί τις επόμενες μέρες.

Διεθνούς βεληνεκούς αρχιμουσικός, ο Χωραφάς είχε διευθύνει κατ’ επανάληψιν σημαντικές ξένες ορχήστρες -μεταξύ άλλων διετέλεσε μόνιμος μαέστρος της Οπερας του Ρήνου, στο Στρασβούργο- είχε τιμηθεί με διακρίσεις και συμμετείχε σε υψηλού επιπέδου φεστιβάλ και επιτροπές διεθνών μουσικών διαγωνισμών. Στη χώρα του, εκτός από κορυφαίος στο πόντιουμ όλων των ορχηστρών μας, υπήρξε και διευθυντής της Λυρικής Σκηνής στο κρίσιμο διάστημα της μεταπολίτευσης (1974-1980). Βλαστάρι και συνεχιστής καλλιτεχνικής οικογένειας, ο Χωραφάς ήταν γιος βιολιστή και πιανίστριας, αδελφός της επίσης πιανίστριας Μαρίας Χωραφά (όλη η οικογένεια, γονείς και τέκνα υπήρξαν κατά καιρούς καθηγητές στο Ωδείο Αθηνών) και πατέρας του διεθνούς φήμης Ελληνα ηθοποιού Γιώργου Χωραφά (συνεργάτης παλαιότερα του Πίτερ Μπρουκ και πρωταγωνιστής πρόσφατα στην ταινία του Τάσου Μπουλμέτη «Πολίτικη κουζίνα»).

Ο Δ. Χωραφάς είχε γεννηθεί στην Αθήνα το 1916, σπούδασε πρώτα βιολί στο Ωδείο Αθηνών, όπου και τιμήθηκε με το Χρυσό Μετάλλιο στο όργανο αυτό, και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στον τομέα της διεύθυνσης ορχήστρας στο Κονσερβατουάρ Νασιονάλ του Παρισιού, απ’ όπου αποφοίτησε αποσπώντας το A΄ βραβείο. Ξεκίνησε την καριέρα του ως μουσικός στην ορχήστρα της Λυρικής Σκηνής, την οποία και διηύθυνε για τελευταία φορά πριν από τέσσερα χρόνια, το 2000 (σε ηλικία 84 ετών!), στην όπερα του Μότσαρτ «Μαγικός αυλός».

Είχε εμφανιστεί στα διεθνή φεστιβάλ Μπάαλμπεκ, Στρασβούργου, Μπεζανσόν, Νίκαιας, Βελγίου, Λιόν και Αθηνών και είχε διατελέσει καθηγητής στη Διεθνή Ακαδημία της Νίκαιας, στη Γαλλία, κατ’ επανάληψιν μέλος της εξεταστικής επιτροπής του διεθνούς διαγωνισμού νέων μαέστρων του Φεστιβάλ Μπεζανσόν και του Κονσερβατουάρ Νασιονάλ του Παρισιού.

Η διεθνής κριτική συχνά είχε εγκωμιάσει τον Ελληνα αρχιμουσικό και συνέκρινε τη μουσική γοητεία του με άλλων μεγάλων μαέστρων του καιρού του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή