Εποχή μεγάλων παραγωγών για μεγάλο κοινό στο ΚΘΒΕ

Εποχή μεγάλων παραγωγών για μεγάλο κοινό στο ΚΘΒΕ

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Με έλλειμμα 500.000 ευρώ που κληρονόμησε απο την προηγούμενη καλλιτεχνική διεύθυνση και με ένα αίτημα για εξομοίωση της κρατικής επιχορήγησης με το Εθνικό Θέατρο, η διαφορά των οποίων ανέρχεται σε 1.100.000 ευρώ, ξεκινάει η πρώτη πράξη του Νικήτα Τσακίρογλου στη θέση της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του ΚΘΒΕ. Παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής αξιοποιώντας και τις πέντε θεατρικές σκηνές σχεδίασε εγκαίρως το πρόγραμμα το οποίο -σε αντίθεση με τις προηγούμενες θεατρικές περιόδους- αρχίζει τον Οκτώβριο.

13 συνολικά έργα απο την ελληνική δραματουργία και το παγκόσμιο ρεπερτόριο συνθέτουν το χειμερινό πρόγραμμα της «πιλοτικής χρονιάς» που δίνει το στίγμα της «νέας εποχής». «Μεγάλες παραγωγές για μεγάλο κοινό. H Τέχνη για το λαό και την κοινωνία και όχι η τέχνη για την Τέχνη» είναι η προτεραιότητά του προκειμένου να επαναφέρει τον κόσμο στο θέατρο (2.200 θεατές ημερησίως απαιτεί η πλήρης κάλυψη στις σκηνές). «Ευελπιστούμε να κάνουμε πρεμιέρες της παλιάς εποχής», ανέφερε χαρακτηριστικά χθές ο κ. Τσακίρογλου στην πρώτη του συνέντευξη Τύπου. «Προτιμώ ενα κλασικό έργο, παρά τους νεοτερισμούς. Θεωρώ ότι δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον ούτε για τον πολιτισμό μας ούτε για τα κοινωνικά μας δρώμενα», είπε. Προθεσή του είναι να αξιοποιήσει πλήρως το καλλιτεχνικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό και να συνεργαστεί με κορυφαίους καλλιτεχνικούς συντελεστές. «Το ΚΘΒΕ περνάει μια νέα περίοδο. Ξεχνώντας ό,τι εχει συμβεί στο παρελθόν, να επαναπροσδιορίσει το μέλλον του για να δώσει στον λαό αίσθηση απόλαυσης και εκπαίδευσης όπως οφείλουν να πράττουν τα κρατικά θέατρα», επισήμανε. Απέφυγε να ανακοινώσει τα νούμερα τόσο του προϋπολογισμού όσο και του ελλείμματος, αλλά ευελπιστεί ότι «με μια σωστή διαχείριση και με τη βοήθεια της πολιτείας» το ΚΘΒΕ θα βγεί απο το αδιέξοδο αλλά και… εκτός Θεσσαλονίκης. Διευκρίνισε επίσης ότι έχει αγαστή συνεργασία με τους εκπροσώπους των ηθοποιών.

Το ρεπερτόριο

Η νέα θεατρική περίοδος ξεκινάει στις 22 Οκτωβρίου στο Βασιλικό Θέατρο με το έργο του Αγγ. Τερζάκη «Αυτοκράτωρ Μιχαήλ» σε σκηνοθεσία Βασ. Νικολαΐδη. Στην ίδια σκηνή θα ανεβεί το έργο του Σαίξπηρ «Τέλος καλό, όλα καλά» σε σκηνοθεσία Γ. Μιχαηλίδη. Στην ΕΜΣ ανεβαίνει ο «Αρχοντοχωριάτης» του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Γ. Ιορδανίδη. Στις σκηνές της Μονής Λαζαριστών κάνουν πρεμιέρα «H τύχη της Μαρούλας» του Δ.Κορομηλά σε σκηνοθεσία Αν. Βουτσινά, «Ουζερί Τσιτσάνης-Παύλου Μελά 22» του Γ. Σκαμπαρδώνη σε σκηνοθεσία Σ. Χατζάκη και στην παιδική σκηνή «Το Αηδόνι και ο αυτοκράτορας» του Αντερσεν σε σκηνοθεσία Εφης Θεοδώρου. Στο μικρό θέατρο της Μονής Λαζαριστών ανεβαίνουν τα βραβευμένα έργα του Λ. Προυσαλίδη «Εφτά λογικές απαντήσεις» σε σκηνοθεσία Π. Ζηβανού και «Τσικλιντάν» των Στ. Βογιατζόγλου και Χρ. Χατζηβασιλείου σε σκηνοθεσία T. Ράτζιου. Το Χοροθέατρο θα παρουσιάσει στην ΕΜΣ τη νέα του παραγωγή «Το δωμάτιο του IgoR» σε χορογραφία και σκηνοθεσία Κων. Ρήγου και η Οπερα Θεσσαλονίκης τον «Μαγικό αυλό» του Μότσαρτ και «Τα ελληνικά Πάθη» (βασισμένη στο έργο του Καζαντζάκη «O Χριστός Ξανασταυρώνεται») του B. Martinu.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή