Πέθανε ο συνθέτης και μελετητής Νικηφόρος Ρώτας

Πέθανε ο συνθέτης και μελετητής Νικηφόρος Ρώτας

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

O συνθέτης Νικηφόρος Ρώτας, γιος του ποιητή και θεατρικού συγγραφέα Βασίλη Ρώτα και της Κατερίνας Γιαννακοπούλου πέθανε χθες νωρίς το πρωί σε ηλικία 75 χρόνων, χτυπημένος από την επάρατη νόσο.

Μέλος της Ενωσης Μουσουργών, της Ενωσης Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων, του Θεατρικού Μουσείου κ.ά., ο Νικηφόρος Ρώτας ήταν γνωστός για το συνθετικό του έργο, το παιδαγωγικό και στο ευρύ κοινό, κυρίως για τις εκπομπές του στο Γ΄ Πρόγραμμα.

Το 1939 πέρασε με υποτροφία στη Δ΄ Δημοτικού του Κολεγίου Αθηνών με καθηγητή Ωδικής τον Μίνωα Δούνια. Ως τότε, όπως σημειώνεται στο «Λεξικό Ελλήνων Συνθετών» της Αλέκας Συμεωνίδου, χωρίς να έχει παρακολουθήσει τις πρώτες τάξεις του σχολείου έγραφε ποιήματα και συνέθετε τραγούδια. Αυτοδίδακτος στο φλάουτο με ράμφος, εξασκήθηκε στη δυτική και ελληνική δημοτική μουσική. Στην Κατοχή πήγε ως ακροατής στο Θεατρικό Εργαστήριο όπου ο Σίμων Καράς δίδασκε βυζαντινή μουσική. Μετά το 1944 συμμετείχε στο Θέατρο του Βουνού, παίζοντας φλάουτο με ράμφος, διδάσκοντας και σκηνοθετώντας παιδικές μουσικές και θεατρικές παραστάσεις. Υστερα από σύντομη παραμονή στο Ωδείο Αθηνών το 1947 συνέχισε μόνος του τη σπουδή σύνθεσης και την εξάσκηση στο φλάουτο και το όμποε.

Το 1954 έγραψε τη μουσική για την «Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Ευριπίδη, που ανέβασε ο θίασος Μαλαίνας και Βαγγέλη Ανουσάκη στο Δημοτικό του Πειραιά. Δύο χρόνια μετά σπούδασε σύνθεση και όμποε στη Μουσική Ακαδημία της Βιέννης, ενώ με την επιστροφή του στην Ελλάδα το 1962, ασχολήθηκε εντατικά με τη διδασκαλία, εκπομπές για τη θεατρική μουσική, καθώς και μουσική για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Δούλεψε επίσης ως συνθέτης με τη Ζουζού Νικολούδη, έγραψε τη μουσική για τις «Τρωάδες» που ανέβηκαν στη «Στοά» του Παπαγεωργίου το 1971, (η πρώτη παράσταση που η σύνθεση βασιζόταν και στην ηλεκρονική μουσική). Το ’84 κυκλοφόρησαν δισκογραφικά κάποια έργα του ενώ από το 1975 εκδόθηκαν και πολλά κείμενά του όπως: «Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι», «Τι είναι ρυθμός», «H κρίση της μουσικής στην Ελλάδα σήμερα» (όλα το 1975), «Πώς ακούμε μουσική» 1986, «Τι πρέπει να κάνει το KKE σε ζητήματα που αφορούν τη μουσική» κ.ά. Συλληπητήρια τηλεγραφήματα απέστειλε όλη η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή