Τέχνη από τη 10ετία του ’60

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επιστροφή στις θεματικές εκθέσεις για το Ιδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή που, ύστερα από πέντε ισάριθμα αφιερώματα σε εμβληματικές μορφές της ευρωπαϊκής τέχνης, επέλεξε φέτος να διεισδύσει στην -καλλιτεχνικά- πιο συναρπαστική δεκαετία του περασμένου αιώνα στη Μεγάλη Βρετανία: τη δεκαετία του ’60. Και διοργανώνει από τις 26 Ιουνίου έως τις 25 Σεπτεμβρίου στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Ανδρο μία ομαδική έκθεση αφιερωμένη στη βρετανική τέχνη της δεκαετίας του ’60.

Μία μοναδική δεκαετία

Πέρα από την υπαρκτή μυθολογία που ακόμα τροφοδοτεί την επικαιρότητα και το στυλ, η δεκαετία του ’60, η δεκαετία της ευημερίας και της αμφισβήτησης, άλλαξε μια για πάντα τον μεταπολεμικό κόσμο, γέννησε τη νεανική κουλτούρα και υπήρξε αφετηρία για πρωτοποριακά κινήματα στον χώρο της τέχνης (Ποπ αρτ, Οπ αρτ, νεορεαλισμός κ.ά.) και όχι μόνο. H Μεγάλη Βρετανία και το Λονδίνο, ειδικότερα, υπήρξαν τα αδιαμφισβήτητα κέντρα της νέας εποχής, ο κατ’ εξοχήν χώρος υποδοχής και ζύμωσης για τις καινούργιες ιδέες και τα κινήματα, πολιτικού ή κοινωνικού χαρακτήρα. Ηταν οι αρχές της δεκαετίας του ’60 όταν η ποπ αρτ

απογειώνεται και μία ομάδα φοιτητών του Royal College του Λονδίνου με προεξέχοντα μέλη τον Peter Blake, τον Richard Smith, τον Joe Tilson, τον Derek Boshier, τον Patrick Caulfield, τον David Hockney, τον AlleJones και τον Peter Phillips μετασχηματίζουν την ιδέα μας για τη ζωγραφική, εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό της με το κολάζ ή τη φωτογραφία. Την ίδια εποχή, οι πρωτοπόροι της αφαίρεσης και της Οπ Αρτ αντλούν, επίσης, έμπνευση από το αστικό τοπίο και την κοινωνία της κατανάλωσης, για να το μεταμορφώσουν σε αφηρημένα σχήματα και χρώμα. O αστικός χώρος πρωταγωνιστεί και στα έργα της καλλιτεχνικής ομάδας SituatioGroup με χαρακτηριστικά τους έντονους χρωματισμούς και τα ψευδαισθησιακά περιβάλλοντα. «Κάντε τέχνη απ’ οτιδήποτε» συμβούλευε τους φοιτητές του ο πρωτοπόρος Βρετανός γλύπτης Anthony Caro, σηματοδοτώντας το πέρασμα από την παραδοσιακή γλυπτική σε μία νέα εποχή όπου κυριαρχούν οι χρωματιστές αφηρημένες γλυπτικές συνθέσεις από μέταλλο, πλαστικό και άλλα ακόμα πιο «ταπεινά» υλικά.

Μέσω Λισσαβώνας

Ο τίτλος της έκθεσης («Μεταμόρφωση») είναι εμπνευσμένος από το ομώνυμο έργο της Bridget Riley (1964), ενώ την ίδια την έκθεση την οφείλουμε στο Ιδρυμα Calouste Gulbenkiaτης Λισσαβώνας, από τις συλλογές των οποίων προέρχεται το σύνολο των έργων.

Περιλαμβάνονται σημαντικά έργα κορυφαίων καλλιτεχνών όπως της Bridget Riley, του Howard Ηodgkiκαι του Richard Hamilton, έργα της βρετανικής ποπ αρτ, αφηρημένα έργα του βραχύβιου αλλά σημαντικού SituatioGroup, και αφηρημένα έγχρωμα γλυπτά του Anthony Caro καθώς και της ομάδας που έμεινε γνωστή ως New GeneratioGroup.

Πιο συγκεκριμένα, στην έκθεση θα έχετε την ευκαιρία να δείτε ζωγραφικά έργα, γλυπτά, σχέδια και χαρακτικά των εξής καλλιτεχνών: David Annesley, GilliaAyers, Peter Blake, Derek Boshier, Patrick Caulfield, Bernard Cohen, Barrie Cook, RobyDenny, Antony Donaldson, Richard Hamilton, David Hockney, Howard Hodgkin, JohHoyland, Paul Huxley, AlleJones, Michael Kidner, Jeremy Moon, Eduardo Paolozzi, Peter Phillips, JohPlumb, Bridget Riley, Peter Sedgeley, ColiSelf, Richard Smith, IaStephenson, Joe Tilson, Michael Bolus, Anthony Caro, Garth Evans, Philip King και Isaac Witkin.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή