Αριστοτέχνης Σαγί, εκφραστικός Καβάκος

Αριστοτέχνης Σαγί, εκφραστικός Καβάκος

1' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τ ελευταία στον φετινό κύκλο «Μεγάλες Ορχήστρες», η Συμφωνική Ορχήστρα Τζουζέπε Βέρντι του Μιλάνου εμφανίστηκε στις 19 Μαΐου στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής υπό τη διεύθυνση του Ρικάρντο Σαγί. Χλιαρές ήσαν οι πρώτες εντυπώσεις από την ερμηνεία της Εισαγωγής στο χορόδραμα «Τα Πλάσματα του Προμηθέα» του Μπετόβεν. Ομως στη συνέχεια, στο «Ποίημα της Εκστασης» του Σκριάμπιν φανερώθηκαν οι δυνατότητες του συνόλου και επιβεβαιώθηκαν οι ικανότητες του Σαγί. Η πληθωρική αυτή παρτιτούρα του Συμβολισμού έχει ανάγκη από ξεκάθαρη αντίληψη της δομής, ώστε τα διαδοχικά επεισόδια και η προοδευτική κορύφωση της μουσικής να μη χαθούν στη χειμαρρώδη ροή και τον ενορχηστρωτικό πλούτο του έργου. Ο Σαγί διασφάλισε την κλιμάκωση και, επιπλέον, αναδεικνύοντας χαρακτηριστικά θέματα και φράσεις του έργου, πέτυχε τον διάλογο ανάμεσα στις επιμέρους ενότητες, επιτρέποντας τους απαραίτητους συσχετισμούς. Είχε στη διάθεσή του μία ορχήστρα ικανή, που έλεγχε τη δυναμική της και προσέφερε σε κάθε επεισόδιο τον κατάλληλο ήχο. Οι αρετές κάθε ομάδας μουσικών αναδείχθηκαν επίσης στα «Πεύκα της Ρώμης», συμφωνικό ποίημα του Ρεσπίγκι, το οποίο στην τελευταία του «εικόνα» μοιάζει να ανακαλεί τη φαιδρότητα και τον στόμφο της «πορείας στη Ρώμη» του Μουσολίνι. Ενδιάμεσα ακούστηκε το Κοντσέρτο για βιολί του Ντβόρζακ. Δεξιοτεχνικό, εξωστρεφές, άμεσο, ταιριάζει θαυμάσια στον Λεωνίδα Καβάκο, που πάντως δεν επέλεξε την οδό του εντυπωσιασμού. Εχοντας περάσει σε νέα φάση της καλλιτεχνικής του πορείας, με την αυτοπεποίθηση της καταξίωσης και δίχως το άγχος να αποδείξει τα προφανή, ο Ελληνας βιολιστής έχει τον χρόνο να εμβαθύνει περισσότερο τόσο στην αρχιτεκτονική όσο και στο εκφραστικό περιεχόμενο της παρτιτούρας που ερμηνεύει. Το αποτέλεσμα υπήρξε υποδειγματικό καθώς ισορρόπησε με επιτυχία τα στοιχεία της μουσικής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή