Το «Ημερολόγιο για περαστικούς» του Κούκου στο Ηρώδειο

Το «Ημερολόγιο για περαστικούς» του Κούκου στο Ηρώδειο

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μία ασυνήθιστη για την ελληνική παραγωγή συνύπαρξη σφραγίζει το «Ημερολόγιο για Περαστικούς» του Περικλή Κούκου που πρωτοπαρουσιάστηκε πριν από οκτώ χρόνια στο Μέγαρο Μουσικής και τώρα δίνει τα διαπιστευτήριά του και σε ανοιχτό χώρο: στο Ηρώδειο, τη Δευτέρα 22 Αυγούστου. Γιατί, όσο κι αν ψάξουμε, δύσκολα βρίσκουμε στην ελληνική μουσική έργο που να συγκεράζει τη λόγια μουσική του 20ού αιώνα με στοιχεία της ροκ και της τζαζ.

Κατά παραγγελία

«Δημιουργείται μία διαδρομή η οποία ενώνει αυτά τα τρία είδη μουσικής που δέσποσαν κατά τη διάρκεια του περασμένου αιώνα», εξηγεί ο Περικλής Κούκος ο οποίος στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου αποκάλυψε ότι έγραψε τη μουσική για τη φωνή της Μαρίας Φαραντούρη «με το βαθύ και εκφραστικό ηχόχρωμά της». Ως προς τη δομή της, η σκηνική καντάτα, βασισμένη σε κείμενα από το ομώνυμο βιβλίο του Χριστόφορου Χριστοφή, χωρίζεται σε τρεις ενότητες που συνδέονται μεταξύ τους με δύο αυτοσχεδιαστικού τύπου ιντερλούδια: πολύπλοκοι και ασύμμετροι ρυθμοί εναλλάσσονται με λυρικές μελωδίες.

Είναι, πάντως, η πρώτη φορά που σε έργο του Κούκου η συμφωνική ορχήστρα (η Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Βόρειας Γερμανίας) συνυπάρχει μ’ ένα τζαζ ροκ συγκρότημα (του Γιώργου Φακανά). Εκτός από τη Μαρία Φαναντούρη, στη σκηνή του Ηρωδείου, θα δούμε τον Λάκη Λαζόπουλο (στον ρόλο του αφηγητή) και τον κόντρα τενόρο Νίκο Σπανό ο οποίος θα τραγουδήσει μαζί της.

Τα κείμενα του Χριστόφορου Χριστοφή προέρχονται από το προσωπικό του ημερολόγιο όταν βρέθηκε στην ηλικία των 17 ετών στο Παρίσι. Οπως το περιγράφει ο ίδιος, «ένα ποιητικό, στοχαστικό και καυστικό ημερολόγιο από την περιπλάνηση ενός νέου ανθρώπου στις μεγάλες πόλεις του 20ού αιώνα, με εντυπώσεις, αναμνήσεις και συναντήσεις». Διαφορές θα υπάρχουν σε σχέση με την πρώτη παράσταση του 1996: «O τρόπος που είχαμε επιλέξει τότε ήταν περισσότερο κινηματογραφικός, τώρα η προσέγγιση θα είναι πιο κοντά στη ζωγραφική με εξπρεσιονιστική ματιά».

Ισπανικά τραγούδια

Η βραδιά θα ανοίξει με μια σειρά λαϊκών ισπανικών τραγουδιών που παλαιότερα είχε τραγουδήσει και ηχογραφήσει η Μαρία Φαραντούρη και τη Δευτέρα θα ερμηνεύσει η σολίστ της κιθάρας Αντιγόνη Γκόνη. Τα τραγούδια είχε συλλέξει και καταγράψει ο Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα. O Περικλής Κούκος αρχικά διάλεξε τα εννέα τα οποία και επεξεργάστηκε για φωνή και ορχήστρα. Τελικά, διατήρησε τα επτά· δημιούργησε μια νέα σύνθεση, χωρίς την ανθρώπινη φωνή και τον λόγο. Απέμειναν τα μουσικά όργανα για να αποδώσουν τους ρυθμούς και τις μελωδίες. Ετσι προέκυψε το έργο της συναυλίας της Δευτέρας: μία συμφωνική σουΐτα για κιθάρα και ορχήστρα.

Οι συντελεστές

Τα σκηνικά έχει επιμεληθεί η Αννα Μαχαιριανάκη, τη χορογραφία η Ερση Πήττα, τους φωτισμούς ο Νίκος Καββουκίδης. Συμπράττουν η Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Βόρειας Γερμανίας υπό τη διεύθυνση του Νίκου Τσούχλου και η Χορωδία του Φεστιβάλ Αθηνών (διευθυντής: Αντώνης Κοντογεωργίου). Επιμέλεια και ενορχήστρωση τζαζ – fusion ορχήστρας: Γιώργος Φακανάς. Συμμετέχει το «Γιώργος Φακανάς group» με τους μουσικούς: Δήμος Δημητριάδης (τενόρο, σοπράνο σαξόφωνο και φλάουτο), Βασίλης Τζιατζιάς (ηλεκτρική κιθάρα), Χρήστος Ραφαηλίδης (βιμπράφωνο), Γιώργος Φακανάς (ηλεκτρικό μπάσο) Νίκος Καπηλίδης (ντραμς).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή