Εικαστικη ατζεντα

3' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Φωτό στην Τούντα Στο πλαίσιο του 12ου Μήνα Φωτογραφίας εγκαινιάζονται την ερχόμενη Τρίτη στις 19.30 στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα (Αρματολών & Κλεφτών 48) οι εκθέσεις της Katja Mater και του Gilbert Garcin. To έργο της Katja Mater μαρτυρά τις προσπάθειες της καλλιτέχνιδος να πειραματιστεί με τα όρια της φωτογραφίας. O Gilbert Garcin χρησιμοποιεί ως μοντέλο των φωτογραφιών του τον ίδιο του τον εαυτό. Οι λήψεις του είναι την ίδια στιγμή κλασικές και παράξενες. Εχουν τη μυστηριώδη ατμόσφαιρα που συναντάμε στις ταινίες του Χίτσκοκ, τον σουρεαλισμό και το χιούμορ των εικόνων του Magritte και τη μελαγχολική κωμικότητα στις ταινίες του Τati.

Νιάααουου Την Τρίτη 4 Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, εγκαινιάζεται στην Αίθουσα Τέχνης «ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ Δεξαμενή» (Ξανθίππου 11, Κολωνάκι) ομαδική έκθεση με τίτλο «Απεικονίσεις ζώων» από σύγχρονους Ελληνες δημιουργούς. Στην έκθεση, που περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, φωτογραφίες, έργα μικτής τεχνικής, κατασκευές και βίντεο, συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Εύα Βασιλείου, Βαγγέλης Γκιόκας, Γιώργος Γκολφίνος, Χριστίνα Κασάπα, Ηλίας Κοσίντας, Μάγδα Λεβεντάκου, Μαρία Μαρουδή, Κώστας Μπομπός, Δημήτρης Μυταράς, Χριστίνα Παπαγεωργίου, Χριστίνα Παπασκαρλάτου, Εφη Παρούτσα, Λάκης Πατρασκίδης, Ελένη Παυλοπούλου, Μαργαρίτα Πέτροβα, Γιώργος Πρασσάς, Αννα Σκαρλάτου, Αλέκος Φασιανός και Μανώλης Χάρος.

Βιβλίο και τέχνη Στις 10/10 στο astrolavos artlife (Ηροδότου 11) εγκαινιάζεται ομαδική με αφορμή την παρουσίαση του νέου βιβλίου του Γιάννη Κοντού «Τα ευγενή μέταλλα II». Εκθέτουν καλλιτέχνες, για τους οποίους έχει γράψει κείμενα ο ποιητής όπως ο Φ. Πατρικαλάκις, ο Γ. Λαζόγκας, ο Δ. Μυταράς, ο Χρ. Καράς, ο Γ. Ρόρρης, ο Γ. Ψυχοπαίδης, ο A. Χρηστίδης, ο Σ. Σόρογκας. κ.ά.

Ομιλούντα μαξιλάρια H Ελληνοαμερικανίδα καλλιτέχνις Σία Κυριακάκος παρουσιάζει τη νέα της δουλειά με τίτλο Babylon* στην a. antonopoulou. art (Αριστοφάνους 20, Ψυρρή) τη Δευτέρα. Πρόκειται για μια εγκατάσταση αποτελούμενη από ένα κρεβάτι, σίδηρο, μετάξι, χάνδρες, πούπουλα, και κυρίως μαξιλάρια που ψιθυρίζουν συνεχώς ανομολόγητες φαντασιώσεις και επιθυμίες που ξετυλίγονται γύρω μας. Μόνο όταν το κοινό θα ξαπλώσει στο κρεβάτι και γίνει ο performer, δίπλα σε έναν άλλο ξένο ή τον καλλιτέχνη, τα μαξιλάρια αρχίζουν να ψιθυρίζουν…

Ακουαρέλες Με θεματογραφία που αντλείται από τον κόσμο της θάλασσας και των λιμανιών, η Ερμιόνη Παπαδοπούλου παρουσιάζει από τη Δευτέρα μια σειρά από ακουαρέλες στην αίθουσα τέχνης Αέναον (Αντσερσεν 18, Κατεχάκη).

Στη Θεσσαλονίκη Λάδια μικρών και μεγάλων διαστάσεων με εικόνες θαλασσινές και φωτοσκιάσεις του καλοκαιριού συνθέτουν την έκθεση «προορισμοί… διάλογοι» του Ιωσήφ Χαλβατζόγλου που παρουσιάζει η αίθουσα Τέχνης «Metamorfosis» (Χρ. Σμύρνης 12). Διάρκεια ώς 16 Οκτωβρίου

Τα υπερμεγέθη πορτρέτα που δημιουργούν τούτη την περίοδο η Χαρά Αδαμοπούλου από τη Θεσσαλονίκη και η Daniela Steele από τη Βραζιλία αντιπαραβάλλουν σε κοινή τους έκθεση Ϊ «Μεγάλα πορτρέτα» στην γκαλερί TinT (Χρ. Σμύρνης 13, Θεσσαλονίκη). Παράλληλα, στο Projectroom η Βάσω Πρωτοπαπαδάκη παρουσιάζει την εγκατάσταση «… O Αδάμ και η Εύα απλά έφυγαν απ’ τον παράδεισο». Το έργο εξετάζει το θέμα της ενοχής, την έννοια του ζευγαριού, τον ρόλο της γυναίκας και του άνδρα. Ως 16 Οκτωβρίου

Φωτιζόμενες εγκαταστάσεις χώρου (installations) πλαισιώνουν τα σχέδια και τα έργα ζωγραφικής με σινική μελάνη και μικτά υλικά της Κύπριας ζωγράφου Μαρίας Κυπριανού στην έκθεση «Reformations» που εγκαινιάζεται σήμερα στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης. H έκθεση θα διαρκέσει ώς τις 26 Οκτωβρίου.

Φωτογραφίες του Μπαμπούση

Η γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου στη Θεσσαλονίκη παρουσιάζει την Παρασκευή, στις 8.30 μ.μ., την έκθεση φωτογραφίας του Μανώλη Μπαμπούση. Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα αξιόλογο Ελληνα φωτογράφο, του οποίου έργα είχαμε δει και σε παλαιότερη ατομική έκθεση στο ΕΜΣΤ και όχι μόνον.

Από τις αρχές της δεκαετίας του ’70 ο Μπαμπούσης υπογραμμίζει την εικαστική διάσταση της φωτογραφίας μέσα από την αυστηρή οργάνωση της φωτογραφικής εικόνας – πίνακα.

Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί εννοιολογικά τον αρχιτεκτονικό χώρο για να μιλήσει για τη σύγχρονη πολεοδομική κοινωνία. Το έντονο χρώμα των μεγάλων φωτογραφικών εικόνων δίνει ζωή στην ανθρώπινη απουσία που χαρακτηρίζει το έργο του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή