Ρομαντική μουσική με τον Σγούρο

Ρομαντική μουσική με τον Σγούρο

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενδιαφέρουσα αλλά άνιση υπήρξε η τρίτη συναυλία της ενότητας «Ρομαντική μουσική με τον Δημήτρη Σγούρο» στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής, στις 8 Νοεμβρίου. Παρότι τα έργα του προγράμματος (Σεν- Σανς, Μιρτσογιάν και Σοσόν) και η συμμετοχή του εξαιρετικού ιστορικού κουαρτέτου εγχόρδων «Κομιτάς» υπόσχονταν μια απολαυστική βραδιά, το αποτέλεσμα κρίθηκε από άλλους παράγοντες.

Πράγματι, οι «Κομιτάς» λειτούργησαν σαν ενιαίο σώμα με θερμό και εκφραστικό ήχο. Ο διάλογος ανάμεσα στα τέσσερα μέλη, ζωηρός ή λυρικός, προσέδωσε πλαστικότητα στη μουσική. Σε κοινό, σταθερά υψηλό επίπεδο ήσαν οι μεμονωμένες συνεισφορές, όπως το σόλο βιολί στην 4η παραλλαγή του Κουαρτέτου εγχόρδων αρ. 1 του Αρμένιου συνθέτη Εντβαρντ Μιρτσογιάν. Σίγουρος όπως πάντα, ο Δημήτρης Σγούρος έκοβε την ανάσα με την ταχύτητα και την καθαρότητα στις δεξιοτεχνικές σελίδες, όπως το τελευταίο μέρος της Σονάτας αρ. 1 για βιολί και πιάνο του Καμίγ Σεν- Σανς. Διέθετε επίσης το μέγεθος και τη μεγαλοπρέπεια του υστερορομαντικού ήχου. Ωστόσο, ακριβώς οι διαστάσεις και το βάρος του ήχου που επέλεξε ταίριαζαν περισσότερο σε γερμανικό ρεπερτόριο (Μπραμς) παρά στην όμαιμη αλλά χαρακτηριστικά διαφορετικής αισθητικής γαλλική μουσική, στην οποία ανήκει το Κοντσέρτο για πιάνο, βιολί και κουαρτέτο εγχόρδων του Ερνέστ Σοσόν. Τέλος, ο βιολιστής Χρίστος Γαλιλαίας, παρά ορισμένες καλές στιγμές (κυρίως στον Σοσόν), φάνηκε να διαθέτει ισχνό ήχο και περιορίστηκε σε άτολμες διατυπώσεις. Αναμφίβολα, το μέγεθος της αίθουσας δεν βοήθησε.

Γκαλά όπερας

Στις 9 Νοεμβρίου, η Συμφωνική Ορχήστρα του δήμου Αθηναίων υπό τον Μύρωνα Μιχαηλίδη οργάνωσε στην ίδια αίθουσα μια βραδιά όπερας υπέρ της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας και Αποκαταστάσεως Αναπήρων Παίδων. Σολίστες ήσαν η υψίφωνος Τζένη Δριβάλα, ο Κολομβιανός τενόρος Σέζαρ Γκουτιέρες και ο Καναδο-βρετανός βαρύτονος Τζέφρι Καρλ. Η συναυλία έδωσε την ευκαιρία να ακούσουμε την Τζένη Δριβάλα σε έργα του ιταλικού Ρομαντισμού (Ροσίνι, Μπελίνι, Ντονιτσέτι, Βέρντι), για τα οποία διαθέτει πάνω απ’ όλα την ευγένεια της έκφρασης και το κατάλληλο μουσικό αίσθημα. Η εμπειρία της φάνηκε στο πλάσιμο της μελωδικής γραμμής και στην επιλογή των κατάλληλων τονισμών, που ανέδειξαν τον χαρακτήρα καθεμιάς από τις ηρωίδες του προγράμματός της. Γνωστός στο ελληνικό κοινό μετά την κορυφαία διάκρισή του στον διαγωνισμό «Μαρία Κάλλας» του Atheneum και τις εμφανίσεις του στην Εθνική Λυρική Σκηνή, ο Γκουτιέρες απέσπασε θερμό χειροκρότημα: αιτία ήταν μάλλον η ισχύς της φωνής παρά το τραγούδι του, που σπάνια διέθετε εκφραστική γλυκύτητα. Ωχρή υπήρξε η παρουσία του Καρλ, ενώ αδρή ήταν η συνοδεία της ορχήστρας, γεγονός αναμενόμενο από ένα σύνολο με τόσα προβλήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή