Τρεις σταρ του Χόλιγουντ στο δύσκολο Μπρόντγουεϊ

Τρεις σταρ του Χόλιγουντ στο δύσκολο Μπρόντγουεϊ

4' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το θεατρικό της ντεμπούτο έκανε η Τζούλια Ρόμπερτς στη Νέα Υόρκη και, όπως ήταν φυσικό, η κάθοδος της δημοφιλούς κινηματογραφικής σταρ στο Μπρόντγουεϊ προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον. Τα εισιτήρια για τις παραστάσεις του έργου του Γκρίνμπεργκ «Three Days of Rain» έχουν ήδη εξαντληθεί. Στην ανεπίσημη πρεμιέρα, που δόθηκε στις 28 Μαρτίου, πετάχτηκε μια πλαστική ντομάτα στη σκηνή, επρόκειτο όμως για σκηνικό ατύχημα που έκανε τη Ρόμπερτς να γελάσει «εκτός κειμένου». Κατά τα άλλα, το χειροκρότημα ήταν θερμό στο θέατρο BB Jacobs, όπου η επίσημη πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για τις 19 Απριλίου.

Το Μπρόντγουεϊ, το φημισμένο βουλεβάρτο που κόβει στα δύο το Μανχάταν, φιλοξενεί φέτος κι άλλη μια κινηματογραφική σταρ. Η Κέιτ Μπλάνσετ παίζει από τις αρχές Μαρτίου την Εντα Γκάμπλερ στο ομώνυμο έργο του Ιψεν, έχοντας στο πλευρό της τον Χιούγκο Γουίβινγκ, παρτενέρ της στον «Αρχοντα των δαχτυλιδιών» και στη νέα της ταινία «Little Fish». Η Αυστραλή ηθοποιός έχει παρουσιάσει με επιτυχία το έργο στην πατρίδα της, στο Σίδνεϊ, και τώρα τα έχει καταφέρει να πείσει το δύσκολο θεατρόφιλο κοινό της Νέας Υόρκης.

«Με συγκίνησε η ιστορία»

Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο να δοκιμάζουν τις ικανότητές τους στο θεατρικό σανίδι τα αστέρια του Χόλιγουντ, ωστόσο η εμφάνιση της Τζούλια Ρόμπερτς είναι το γεγονός της φετινής άνοιξης. Το εγχείρημά της, πάντως, δεν μπορεί να προκαλέσει κακεντρεχή σχόλια, γιατί δεν το κάνει για να «στηρίξει» την κινηματογραφική καριέρα της. Το σινεμά εξακολουθεί να τη θέλει: το κασέ της είναι 20 εκατομμύρια δολάρια για κάθε ταινία (ετοιμάζεται να γυρίσει το καλοκαίρι το φιλμ «Daniel isn’t Talking»), ενώ στο θέατρο εισπράττει 35 χιλιάδες δολάρια την εβδομάδα και ένα ποσοστό από τις εισπράξεις, που έχουν φτάσει τα επτά εκατομμύρια αφού όλα τα εισιτήρια έχουν προπωληθεί.

Πιθανόν η θεατρική εμπειρία να ήταν ο καινούργιος στόχος της Ρόμπερτς, μετά την ικανοποίηση της επιθυμίας να γίνει μητέρα (πρόσφατα απέκτησε δίδυμα). Ισως να ήταν η απάντηση σε μια προσωπική πρόκληση, να τολμήσει κάτι που τη φόβιζε. «Οταν βγω στη σκηνή θα κινδυνέψω να πάθω έμφραγμα», είχε πει η ηθοποιός πριν από την πρεμιέρα. Και οι «φαν» της στο Διαδίκτυο είχαν εκφράσει ανησυχίες για το τόλμημά της – η Τζούλια που πάντα διάλεγε «δυνατούς» ρόλους (σαν της Εριν Μπρόνκοβιτς, που της χάρισε ένα Οσκαρ), γιατί έπρεπε τώρα να διακινδυνεύσει σε ένα έργο «δωματίου», εγκωμιασμένο από τους κριτικούς, δίπλα σε παρτενέρ με μεγάλη πείρα στο θέατρο. Και πολλοί επεσήμαιναν ότι υπάρχουν αρκετά προηγούμενα αποτυχίας στο πέρασμα από την οθόνη στο παλκοσένικο.

Η Τζούλια, όμως, δεν έκανε πίσω. Ισως το θεατρικό αυτό έργο να της θυμίζει τα παιδικά της χρόνια, τη δύσκολη σχέση της με τον αδελφό της, τον Ερικ, τους καβγάδες και τη βίαιη συμπεριφορά του. Δεν είναι τυχαίο, ίσως, που διάλεξε ένα έργο με κεντρικούς ήρωες έναν αδελφό, τον Γουόκερ, μια αδελφή, τη Ναν, και τον καλύτερο φίλο τους, τον Πιπ. Της άρεσε «η μυστηριώδης ιστορία που έχει ενώσει τους τρεις πρωταγωνιστές από τα παιδικά τους χρόνια και που ανακαλύφθηκε χάρη σ’ ένα ημερολόγιο του πατέρα της Ναν και του Γουόκερ, το οποίο είχε μείνει κρυμμένο για τριάντα χρόνια». Οπως εξήγησε σε μια συνέντευξη στους «Νιου Γιορκ Τάιμς»: «Οταν διάβασα το έργο στο Λος Αντζελες, τον περασμένο Ιούνιο, με συγκίνησε πολύ αυτή η ιστορία, οι οικογενειακοί δεσμοί χωρίς αγάπη, η σχέση συνενοχής ανάμεσα στ’ αδέλφια. Το συζήτησα με τον σκηνοθέτη, τον Τζόε Μαντέλο, και πήρα αμέσως την απόφαση να βγω στη σκηνή».

Ταιριαστός ρόλος

Πολύ λιγότερη έκπληξη προκάλεσε το ντεμπούτο στο Μπρόντγουεϊ της Κέιτ Μπλάνσετ, η οποία έχει αρκετή πείρα στη σκηνή καθώς έπαιζε στο θέατρο έως το 1992. Ωστόσο, για να κάνει αυτή τη θεατρική επιστροφή υποχρεώθηκε να «ξεχάσει» πολύ γρήγορα τον ρόλο της ερωμένης του Τζορτζ Κλούνεϊ (στο φιλμ του Σόντεμπεργκ The Good German, που δεν έχει ακόμα προβληθεί) και να μην παραστεί στην τελετή των Οσκαρ, γιατί έπαιζε ήδη την «Εντα Γκάμπλερ» στο θέατρο. Ο ρόλος τής ταιριάζει: είναι μια ηθοποιός με ατσάλινη ραχοκοκαλιά -αρκεί να θυμηθούμε την ενσάρκωση της Κάθριν Χέμπορν στο φιλμ «Aviator», που βραβεύτηκε με Οσκαρ- και η Εντα Γκάμπλερ είναι μια σκληρή γυναίκα. Για τον θηλυκό αυτό Αμλετ, η Κέιτ Μπλάνσετ, που έχει παίξει την Οφηλία, γνωρίζει τα πάντα. «Σε μια ταινία προσπαθείς να δώσεις μορφή σε μια ερμηνεία την ώρα που τίποτα γύρω σου δεν σε βοηθάει», υποστηρίζει. «Η μαγεία του θεάτρου είναι ότι βρίσκεσαι στη σκηνή και νιώθεις ότι καλπάζεις πάνω στο κύμα. Είναι μια πολύ δυνατή εμπειρία».

Παγκόσμια πρεμιέρα με στόχο το βραβείο Τόνι

Στο Μπρόντγουεϊ, από το Χόλιγουντ, θα ταξιδέψει και η Τζουλιάν Μουρ. Η εκλεκτή Βοστωνέζα ηθοποιός ίσως ευελπιστεί να κερδίσει ένα βραβείο Τόνι έπειτα από τόσες υποψηφιότητες για Οσκαρ που δεν «καρποφόρησαν». Θα πρωταγωνιστήσει στο καινούργιο έργο του Βρετανού συγγραφέα Ντέιβιντ Χέαρ, «The Vertical Hour», που η παγκόσμια πρεμιέρα του θα δοθεί στις 30 Νοεμβρίου στο Shubert Theater. Σκηνοθέτης του έργου θα είναι ο βραβευμένος με Οσκαρ Σαμ Μέντες. Η Τζουλιάν Μουρ έχει ξαναεμφανιστεί στη θεατρική σκηνή της Νέας Υόρκης σ’ ένα έργο εμπνευσμένο από τον Τσέχοφ, με τίτλο «Ο Βάνια της 24ης οδού», μεταφορά του «Θείου Βάνια» στη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα. Στο έργο του Ντέιβιντ Χέαρ θα ερμηνεύσει μια Αμερικανίδα πολεμική ανταποκρίτρια, η οποία αλλάζει διαδρομή και γίνεται καθηγήτρια στο Γέιλ, αλλά η καινούργια ζωή της ανατρέπεται όταν, σ’ ένα ταξίδι με τον αρραβωνιαστικό της, γνωρίζει έναν μυστηριώδη Αγγλο. Υπάρχει κάτι κοινό που συνδέει τις ηρωίδες του Τσέχοφ με τη γυναίκα που θα ερμηνεύσει η Μουρ σ’ αυτό το έργο, αλλά και με κινηματογραφικούς ρόλους της όπως αυτοί στο «Ο Παράδεισος είναι μακριά» και στον «Ιδανικό σύζυγο». Είναι γυναίκες που νομίζουν ότι η ζωή τους είναι τακτοποιημένη αλλά ανακαλύπτουν ξαφνικά ότι όλα ανατρέπονται και ότι βρίσκονται σε αδιέξοδο – ρόλοι που η Τζουλιάν Μουρ έχει αποδείξει ότι μπορεί να ερμηνεύσει με μεγάλη οξυδέρκεια και ευαισθησία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή