ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΚΑΡΕ – ΚΑΡΕ

Εξακολουθεί να προηγείται στις προτιμήσεις του βαρόμετρου των κριτικών το «Volver» του Πέδρο Αλμοδόβαρ (φωτο). Στον πίνακα που δημοσιεύεται κάθε μέρα στο περιοδικό «Screen» με τη βαθμολογία δέκα κριτικών από έντυπα όλου του κόσμου, το «Volver» έρχεται πρώτο με 3,4. Ακολουθούν η «Βαβέλ» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου με 2,9, τα «Κλίματα» του Νουρί Μπίλγκε Τζεϊλάν με 2,8 και τα «Φώτα στο σούρουπο» του Ακι Καουρισμάκι με 2,7. Τις χαμηλότερες βαθμολογίες συγκεντρώνουν το «Southland tales» του Ρίτσαρντ Κέλι με μόλις 1,1, το «Fast food nation» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ και το «Selon Charlie» της Νικόλ Γκαρσιά από 1,5.

Η δεύτερη συμμετοχή του χθεσινού διαγωνιστικού τμήματος, το «Δίκαιο των αδυνάτων» του Βέλγου Λουκά Μπελβό, είναι από τις ταινίες που δεν πρόσβαλαν κανέναν, αλλά ούτε κέρδισαν και φανατικούς υποστηρικτές. Μια απλή, αλλά καλοφτιαγμένη ταινία σε νουάρ τόνους, αφηγείται την ιστορία μιας ομάδας ανθρώπων, που ενώνεται για μια ληστεία.

Πολύ κόσμο κατάφερε να συγκεντρώσει το πάρτι του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τρίτης στην παραλία του Carlton. Αν και γινόταν ταυτόχρονα με τα πάρτι της «Βαβέλ» και του φεστιβάλ του Ντουμπάι, που επιστράτευσε μέχρι και καμήλες, η γιορτή του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, με τη διευθύντρια Δέσποινα Μουζάκη να υποδέχεται στην είσοδο, βρήκε τελικά πολλούς φίλους ανάμεσα στους διαπιστευμένους του φεστιβάλ.

Σήμερα αναμένεται στις Κάννες και ο Θόδωρος Αγγελόπουλος. O Ελληνας σκηνοθέτης στην ετήσια επίσκεψή του στο φεστιβάλ θα έχει συναντήσεις και επαφές για την παραγωγή της νέας του ταινίας «H σκόνη του χρόνου» που θα αρχίσει να γυρίζεται το φθινόπωρο. Είναι τόσες οι υποχρεώσεις και ο όγκος της προετοιμασίας του δεύτερου μέρους της τριλογίας, ώστε ο Θοδ. Αγγελόπουλος έχει γίνει… ιπτάμενος. Ταξιδεύει διαρκώς περνώντας μικρά διαστήματα στην Ελλάδα. Αρχές Ιουνίου (3 – 25) η Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον, σε συνεργασία με το πολιτιστικό τμήμα της ελληνικής πρεσβείας και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου προγραμματίζουν αφιέρωμα στο έργο του. Οπως σημειώνει η Πινακοθήκη σε ανακοίνωσή της «η ομορφιά, ο στοχασμός, η καινοτομία και η αποφυγή των απλουστευτικών αληθειών αποτελούν τα συστατικά του έργου του Ελληνα δημιουργού, που αναδύονται μέσα από τα εικαστικά πλάνα των ταινιών του και τις υποβλητικές κινήσεις της κάμερας».