Naxos: 40-50.000 cd κάθε χρόνο στην Ελλάδα

Naxos: 40-50.000 cd κάθε χρόνο στην Ελλάδα

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ελλάδα και κλασική μουσική, όχι ίσως η πιο αβίαστη σχέση, αλλά ποιος θα το έλεγε, στην ελληνική αγορά πωλούνται 40 – 50.000 cd της εταιρείας Naxos κάθε χρόνο. «Μπορεί να είναι το 1% της αγοράς μας, αν σκεφτείτε ότι πουλάμε 7 εκατ. cd παγκοσμίως, αλλά αν εμφανιζόταν άλλη μία «Ελλάδα» θα την έπαιρνα». Ο Κλάους Χέιμαν γύρισε αυτό το διάστημα τη μισή Ευρώπη -«τις μεγάλες αγορές μας, Γαλλία, Αγγλία, Ισπανία, Γερμανία, Σουηδία»- και για πρώτη φορά κλείνει το ευρωπαϊκό ταξίδι στην Αθήνα – τη «μικρή» αγορά. Η Naxos, η εταιρεία που έκανε επανάσταση στην αγορά κλασικής μουσικής τη δεκαετία του ’80 χάρη στο επιχειρηματικό πνεύμα του Χέιμαν, γιορτάζει φέτος 20 χρόνια ζωής και διαρκούς ανάπτυξης. Σε αυτό το πνεύμα, η Naxos εγκαινίασε τη σειρά Greek Classics, με δύο cd, ένα της ΚΟΑ (έργα Καλομοίρη) και ένα της ΚΟΘ (με σολίστ τον Θ. Κερκέζο). «Εχουν ήδη πουληθεί 2.000 αντίτυπα», μας λέει η Ελση Σαράτση εκ μέρους της «Λέσχης του Δίσκου». Και αύριο, ο Κλάους Χέιμαν, με τη σύζυγό του βιολονίστρια Τακάκο Νισιζάκι, θα βρίσκεται στο Μέγαρο Μουσικής για να παρακολουθήσει τη συναυλία της ΚΟΑ υπό τον Βύρωνα Φιδετζή.

Στροφή στο «νέο»

Γερμανός σε συγκρότηση, κουλτούρα και όραμα, αλλά «αυτόχθων» του Χονγκ Κονγκ από τα τέλη του ’60 (όταν πήγε για πρώτη φορά με επιχειρηματικά σχέδια), ο Κλάους Χέιμαν έκανε την τομή πριν από όλους. Υψηλή ποιότητα και χαμηλές τιμές. Διείσδυση σε όλες τις αγορές την εποχή πριν από το Ιντερνετ. Τώρα, η Naxos είναι από τις πιο συντονισμένες στην τεχνολογία εταιρείες, έχει μεγάλα έσοδα από το iTunes, έχει επεκταθεί στα audio books και στα dvd και «τώρα, σχεδιάζεται η καινοτομία να διαθέσουμε στην αγορά έτοιμα mp3 με 30, 40 ή 50 κομμάτια κλασικής μουσικής. Οσα κομμάτια, τόσα δολάρια».

Τα σκήπτρα στην κλασική δισκογραφία έχουν περάσει εδώ και χρόνια στους ανεξάρτητους. Harmonia Mundi, Hyperion, Chandos, Naxos. «Για τη Naxos», λέει ο Κλάους Χέιμαν πίνοντας μόνο ανθρακούχο νερό, ντυμένος άψογα με μπλε σακάκι, «παραμένει πάντα επιθυμία ο εντοπισμός νέων ταλέντων και η διεύρυνση του ρεπερτορίου. Ενώ θα υπάρχει πάντα κοινό για ένα ακόμη πλήρη κύκλο έργων του Μπετόβεν, το κοινό διψάει για το διαφορετικό, την εναλλακτική πρόταση». Οι επιλογές στη Naxos από την προ-κλασική έως τη σύγχρονη κλασική μουσική έχουν χτιστεί με τη σοφία εκείνου που ξέρει να περιμένει. «Τα μεγάλα ονόματα του τραγουδιού εξαντλούνται από τα υπερ-εντατικά προγράμματα εμφανίσεων και δημοσιότητας. Κοιτάξτε τι έγινε με την Τσετσίλια Μπαρτόλντι, την Αντζελα Γκεόργκιου και τον Ρομπέρτο Αλάνια. Τώρα, έχουμε τον Ρολάντο Βιλασόν και την Αννα Νετρέμπκο. Δεν μπορεί να προβλέψει κανείς πώς θα εξελιχθούν. Εμείς χτίζουμε τους καλλιτέχνες μας με υπομονή και μακροπρόθεσμα».

Στην αγορά τα δεδομένα μεταβάλλονται. «Τα σημεία πώλησης διαρκώς θα συρρικνώνονται καθώς πέφτουν οι πωλήσεις cd ποπ και ροκ που για ένα κατάστημα είναι ο κράχτης για την κλασική μουσική. Το μέλλον είναι οι πωλήσεις online και τα νέα προϊόντα. Η κλασική μουσική δεν πλήττεται τόσο από το παράνομο downloading όσο η ποπ, αντιθέτως το νέο τοπίο μας δίνει νέα εργαλεία για ανάπτυξη και έσοδα».

Οι διεθνείς αγορές αναπροσαρμόζονται «καθώς όλοι περιμένουν πότε επιτέλους θα ανοίξει η Κίνα». «Είναι μία χώρα με ιδιαιτερότητες. Οι μεσαίες τάξεις μαθαίνουν μουσική, αλλά δεν πηγαίνουν στις συναυλίες. Πωλούνται 30 εκατ. πιάνα και 12 εκατ. βιολιά τον χρόνο, αλλά η αγορά για τα cd είναι πολύ πιο δύσκολη».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή