Διαφορετικό ρεσιτάλ από την Τσετσίλια Μπάρτολι

Διαφορετικό ρεσιτάλ από την Τσετσίλια Μπάρτολι

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αρκετές ήσαν οι συναυλίες κλασικής μουσικής που ακυρώθηκαν λόγω των καταστροφικών πυρκαγιών και λόγω των εκλογών. Την δεκαπενθήμερη σιωπή έσπασε μόνον ένα διαφορετικού είδους ρεσιτάλ με ξεχωριστό ενδιαφέρον. Στο επίκεντρό του η Μαρία Μαλιμπράν, διάσημη Ισπανίδα μεσόφωνος των αρχών του 19ου αιώνα. Το πρόγραμμα, ένα πορτρέτο της σπουδαίας τραγουδίστριας και της εποχής της, περιελάμβανε άριες που γράφηκαν ή μεταγράφηκαν ειδικά γι’ αυτήν, άριες που συνέθεσε η ίδια αλλά και άριες που περιελάμβανε στο ρεπερτόριό της. Δεν ήταν ρεσιτάλ που δόθηκε σε αθηναϊκή αίθουσα αλλά πρόκειται για τη νέα δισκογραφική πρόταση της διάσημης Ιταλίδας μεσοφώνου Τσετσίλιας Μπάρτολι (Decca 47590828).

Εδώ και μία δεκαετία η Μπάρτολι επικεντρώνει το ενδιαφέρον κάθε νέας δισκογραφικής παρουσίας της σε ένα σχετικά άγνωστο θέμα το οποίο αναδεικνύει με τέτοιο τρόπο ώστε να το φέρνει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Αξιοποιεί την προσωπική της ακτινοβολία ώστε να φέρει στους πολλούς μουσική που απασχολεί λίγους. Μετά το αφιέρωμα στον Βιβάλντι, που το 1999 οδήγησε σε πρωτοφανή αναβίωση των έργων του συνθέτη, και ανάλογα πορτρέτα αφιερωμένα στον Γκλουκ, στον Σαλιέρι και στις «απαγορευμένες μουσικές» του 18ου αιώνα, η Μπάρτολι στράφηκε φέτος σε μία ντίβα της όπερας, μυθική όχι μόνον για τα σπάνια φωνητικά της χαρίσματα αλλά επειδή γι’ αυτήν συνέθεσαν ή μετέγραψαν έργα τους Ιταλοί ρομαντικοί όπως ο Μπελλίνι αλλά και Γερμανοί όπως ο Μέντελσον, του οποίου μία άρια περιλαμβάνεται στον δίσκο σε παγκόσμια πρώτη ηχογράφηση. Δεν είναι η μόνη: συνολικά, οκτώ από τα δεκατέσσερα αποσπάσματα ηχογραφούνται για πρώτη φορά! Είναι κι αυτό, οι παγκόσμιες πρώτες, σταθερό κομμάτι του ενδιαφέροντος των προτάσεων της Μπάρτολι.

Εξαιρετικές ερμηνείες

Όμως, περισσότερο από το μουσικολογικό ενδιαφέρον και την επιτυχημένη δομή του προγράμματος, ο δίσκος ξεχωρίζει χάρη στην απαράμιλλη τέχνη της τραγουδίστριας. Δεν είναι μόνον η δίχως όμοιο δεξιοτεχνία της αλλά ακόμα περισσότερο η μουσικότητα με την οποία αποδίδει η μεσόφωνος τόσο τα ζωηρά όσο και τα αργά μέρη. Ποτέ δεν έχει κανείς την αίσθηση ότι ακούει απλώς μία ακολουθία από νότες. Σε όλες τις περιπτώσεις προκύπτει ένα πλήρες μουσικό πορτρέτο με σαφή ταυτότητα. Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι ερμηνείες της Μπάρτολι σε γνωστές άριες από την «Υπνοβάτιδα», τους «Πουριτανούς» και το «Ελιξίριο του Ερωτα» όπως είχαν μεταγραφεί για την Μαλιμπράν, ενώ μαγική είναι η περίφημη επίκληση της Νόρμας στην «Αγνή θεά», έστω και αν το μικρόφωνο παραείναι κοντά στα χείλη της μεσοφώνου. Στο έξοχο αποτέλεσμα συμβάλλουν τα όργανα εποχής του συνόλου La Scintilla από μέλη της ορχήστρας της Οπερας της Ζυρίχης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή