Νέες εκδόσεις

6' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Νίκολας Εβανς

Πού κρυβόταν η αλήθεια

μετ. Πόλυ Μοσχοπούλου

εκδ. Ωκεανίδα, σελ. 533 – 18 ευρώ

Δύο σκιέρ βρίσκουν το πτώμα μιας κοπέλας θαμμένο στους πάγους. Η αναγνώριση δεν καθυστερεί. Αλλά πώς και γιατί πέθανε η Αμπι Κούπερ; Και ποια αλληλουχία γεγονότων οδήγησε σε μια τόσο τραγική κατάληξη το χρυσό κορίτσι μιας ιστορικής οικογένειας της Νέας Υόρκης; Ο Νίκολας Εβανς είναι ο δημιουργός του «Γητευτή των αλόγων» που πρωτοκυκλοφόρησε το 1996, μεταφράστηκε σε 36 γλώσσες, έχει πωλήσει πάνω από 36 εκατομμύρια αντίτυπα και γυρίστηκε κινηματογραφική ταινία με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Μεγάλη επιτυχία σημείωσαν επίσης και τα επόμενα βιβλία του Νίκολας Εβανς «Η παγίδα» και «Πιο δυνατοί κι απ’ τη φωτιά».

Νόρμαν Μέιλερ

Το κάστρο στο δάσος

μετ. Ιλάειρα Διονυσοπούλου

εκδ. Καστανιώτη, σελ. 528 – 18 ευρώ

Ενας αινιγματικός άντρας των Ες Ες που ακούει στο όνομα Ντίτερ, ερευνά το παρελθόν του Αδόλφου Χίτλερ ύστερα από εντολή του Χάινριχ Χίμλερ. Είναι όμως τα πράγματα όπως φαίνονται; Τι κρύβεται πίσω από το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του Ντίτερ για τον μικρό Αδόλφο; Είναι πράγματι ο Χίμλερ εκείνος που κινεί τα νήματα της έρευνας ή μήπως κάποια υπέρτατη σκοτεινή δύναμη; Και πιο τρομερό μυστικό κρύβει η σχέση των γονιών του Χίτλερ; Το μυθιστόρημα αποτελείται από ένα ψηφιδωτό από αξέχαστους λογοτεχνικούς χαρακτήρες, πλούσιο σε ανατροπές και σε εκπλήξεις που έχει στο κέντρο της θεματικής του μια εντυπωσιακή απεικόνιση της μάχης του καλού με το κακό. Ο Χίτλερ του Νόρμαν Μέιλερ είναι κάτι πολύ πιο μυστηριώδες και σατανικό από αυτό που γνωρίζουμε. Σύμφωνα με τις αποτιμήσεις της κριτικής, «Το κάστρο στο δάσος» είναι το πιο φιλόδοξο και ολοκληρωμένο λογοτεχνικό εγχείρημα του μεγάλου Αμερικανού συγγραφέα.

Ρaco Ignacio Taibo ΙΙ

Στην ίδια πόλη υπό βροχή

μετ. Κρίτων Ηλιόπουλος

εκδ. Αγρα, σελ. 224 – 12 ευρώ

Ο Εκτορ Μπελασκοαράν Σάυν, ένας από τους πιο ιδιόμορφους ντετέκτιβ του Μεξικού επιστρέφει σε ένα ιλιγγιώδες μυθιστόρημα. Η μαγεία της μεξικάνικης πρωτεύουσας, οι φοβίες του πρωταγωνιστή και οι πρόσφατες κοινωνικές συγκρούσεις μπλέκουν σε μια περίεργη ιστορία ενός πράκτορα της CIA που λέγεται πως κουβαλάει στις αποσκευές του τα κομμένα χέρια του Τσε που αιμορραγούν. Στο μυθιστόρημα αυτό δεν επιστρέφει μόνον ένας από τους πιο αγαπητούς και αλτρουιστές ήρωες των τελευταίων χρόνων, αλλά και μια οπτική για την κατανόηση της μεγαλύτερης πόλης του κόσμου και ίσως μιας από τις πιο διεφθαρμένες, της Πόλης του Μεξικού. Μυθιστόρημα για τον φόβο, ιλαροταγωδία αλλά και ύμνος για μια πολιτεία που βρίσκεται σε αποσύνθεση, το έργο παρουσιάζει μια ιστορία που ανήκει στον χώρο της μυθοπλασίας, μολονότι η χώρα που παρουσιάζει ανήκει στον χώρο της εκπληκτικής πραγματικότητας.

Ελίφ Σαφάκ

Οι καθρέφτες της Πόλης

μετ. Στυλιανός Ροΐδης – Ρόδη Τουμουρτζουκγκιούλ

εκδ. Λιβάνη, σελ. 431

Πριν από ένα χρόνο το όνομα της τριανταεξάχρονης Ελίφ Σαφάκ έκανε το γύρω του κόσμου, όταν στον ένατο μήνα της εγκυμοσύνης της προσήχθη σε δίκη με βάση το αμφιλεγόμενο άρθρο 301 του αναθεωρημένου Ποινικού Κώδικα της Τουρκίας για «προσβολή της τουρκικής εθνικής ταυτότητας» και «κατασυκοφάντηση του τουρκικού έθνους». Αιτία το τελευταίο βιβλίο της «Το μπάσταρδο της Κωνσταντινούπολης» στο οποίο οι Αμερικανοί ήρωές της κάνουν υποτιμητικά σχόλια για τους Τούρκους και αναφέρονται στη γενοκτονία των Αρμενίων. Οι διανοούμενοι όμως της χώρας, με πρώτον τον Ορχάν Παμούκ, ξεσήκωσαν την Ευρώπη με τις καταγγελίες τους και τελικά η περιπέτεια είχε αίσιο τέλος. Στο μυθιστόρημα αυτό η αφηγήτρια αναζητά το παρελθόν της πόλης με τους καθρέφτες προκειμένου, αναζητώντας την ιστορία της, να βρει την ταυτότητά της.

Μαξ Φρις

Ας με λένε Γκάντενμπαϊν

μετ. Μαρία Τοπάλη

εκδ. Μελάνι, σελ. 442 – 18 ευρώ

Ενας ξένος βγαίνει από ένα μπαρ για να βρεθεί λίγο αργότερα νεκρός στο αυτοκίνητό του. Εχοντας ακούσει τυχαία θραύσματα συζητήσεων, ο αφηγητής συναρμολογεί την ιστορία αυτού του ανθρώπου, ή μάλλον δύο ιστορίες, δύο διαφορετικές εκδοχές με δύο διαφορετικούς ήρωες: τον Εντερλιν και τον Γκάντενμπαϊν. Οσο για τον Γκάντενμπαϊν είναι ο ίδιος ένας παρατηρητής: παριστάνοντας τον τυφλό παρακολουθεί τους άλλους. Και μιας και οι άλλοι τον θεωρούν τυφλό δεν κάνουν καμιά προσπάθεια να φτιασιδωθούν. Τους βλέπει έτσι όπως πραγματικά είναι. Ο Γκάντενμπαϊν όπως όλοι οι ήρωες του εγωιστή Μαξ Φρις είναι ένας άνδρας. Οι σχέσεις του με τις γυναίκες, την ηθοποιό Λίλα και το κολ-γκερλ Καμίλα, ξεδιπλώνουν τις σχέσεις των ανδρών με τις γυναίκες: μια επιφάνεια κινούμενης άμμου. Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες φυσιογνωμίες της γερμανικής λογοτεχνίας του 20ού αιώνα, ο Μαξ Φρις απάντησε όταν το 1982 τον ρώτησαν πώς εξηγούσε την αναμφισβήτητη επιτυχία του: «Ισως επειδή σχεδόν όλα όσα έχω κάνει με αφορούν προσωπικά».

ΜΕΛΕΤΗ

John Boardman

H αρχαιολογία της νοσταλγίας

Πώς οι αρχαίοι Ελληνες αναπαρέστησαν το μυθικό παρελθόν τους

μετ. Βάσω Δημητρίου

εκδ. Πατάκη, σελ. 245

Τα θεόρατα απολιθωμένα κόκαλα που βρέθηκαν σε σεισμογενείς περιοχές θεωρήθηκε ότι ανήκαν σε γίγαντες. Βράχοι με παράξενα σχήματα ήταν πετρωμένες ηρωίδες. Τα τείχη και οι τάφοι της εποχής του Χαλκού έμοιαζαν με έργα υπερανθρώπων. Αντικείμενα παλαιότερων εποχών αναγνωρίστηκαν ως το δόρυ του Αχιλλέα, το περιδέραιο της Ωραίας Ελένης, το κύπελλο του Ηρακλή. Οι Αθηναίοι μπορούσαν να δείξουν στην Ακρόπολη το σημάδι που άφησε η τρίαινα του Ποσειδώνα και την ελιά της Αθηνάς, οι Ιθακήσιοι τη σπηλιά του Οδυσσέα. Η μυθική γεωγραφία των αρχαίων Ελλήνων αντικατόπτριζε την τοπογραφία του αληθινού κόσμου. Οι αρχαίοι Ελληνες τη χρησιμοποίησαν ως βάση για να δώσουν υπόσταση στο μυθικό παρελθόν από το οποίο οι ποιητές, οι ιερείς και οι πολιτικοί αντλούσαν πρότυπα συμπεριφοράς. Η πραγματικότητα διαγραφόταν σαν μια τεράστια παρομοίωση ανάμεσα στο σήμερα και στο χθες. Ο συγγραφέας ερευνά πώς οι αρχαίοι Ελληνες επινόησαν το ίδιο τους το παρελθόν μέσα από αντικείμενα και εικόνες που είτε σώθηκαν ώς τις μέρες μας είτε αναφέρονται σε κείμενα που διαβάζουμε είτε μπορούμε απλώς να εικάσουμε την ύπαρξή τους

Κώστας Κόμης

Σύναμμα

Κοινωνικές δομές και όψεις του νεοελληνικού χώρου

εκδ. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, σελ. 470

Το βιβλίο ανήκει κατά βάσιν στον χώρο της Ιστορίας – Ιστορικής Δημογραφίας, επικουρούμενο ταυτοχρόνως από τα πορίσματα της Οικονομικής Ιστορίας και της Ιστορίας των Ιδεών. Απαρτίζεται από 31 κείμενα σε πέντε ενότητες: το αστικό δίκτυο: Πόλεις και Πληθυσμιακές μετακινήσεις, Χώρος, Πληθυσμός, Οικισμοί, Μηχανισμοί Κυριαρχίας, Ιστορία και Ιδεολογία, και Πράλληλες Εντρυφήσεις (κριτική βιβλίου και σινεμά). Στο βιβλίο αξιοποιείται μια εκτενής βιβλιογραφία, ελληνική και ξένη, αλλά και ανέκδοτο υλικό προερχόμενο από διάφορα αρχεία (Γενικά Αρχεία του Κράτους, Αρχεία Βενετίας, Αρχεία Νομού Κυκλάδων και Γενικό Αρχείο Πειραιώς). Αναλόγως, αναδεικνύονται νέες πλευρές των υπό εξέταση ζητημάτων (όπως στην περίπτωση του αστικού δικτύου) και διατυπώνονται σχετικές υποθέσεις. Ακόμη, περιέχονται, στο βιβλίο, 71 σχεδιαγράμματα – χάρτες και 30 στατιστικοί πίνακες.

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μάικλ Λιουέλιν Σμιθ

Αθήνα

Πολιτιστική και λογοτεχνική ιστορία

μετ. Μαρία Μάντακα

εκδ. Βιβλιοπωλείον της Εστίας, σελ. 363 – 32 ευρώ

Πρέσβης της Βρετανίας στη Βαρσοβία και την Αθήνα και μελετητής της ελληνικής ιστορίας και του πολιτισμού, ο Μάικλ Λιουέλιν Σμιθ ζωντανεύει τη σύγχρονη, αλματωδώς εξελισσόμενη Αθήνα. Κανένας κατά τη γνώμη του καθηγητή Ρόντερικ Μπίτον που προλογίζει το βιβλίο, δεν θα μπορούσε να είναι καταλληλότερος, προκειμένου να πραγματευθεί το θέμα. Διότι ως ιστορικός ο συγγραφέας έχει ζήσει στην Ελλάδα, έχει ταξιδέψει στις παραμικρές γωνιές της, γνωρίζει πολύ καλά την ελληνική γλώσσα και τη σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία. Πέρα από αυτά όμως, διαθέτει και την «ειδική γνώση» εκ των έσω την οποία απέκτησε κατά τη διάρκεια της τρίχρονης θητείας του ως πρέσβης της Μεγάλης Βρετανίας στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Ο συγγραφέας δίνει έτσι ένα πολύ ωραίο, παραστατικό ταξιδιωτικό βιβλίο που ζωντανεύει τα χρώματα, τους ήχους, ακόμα και τις γεύσεις της σύγχρονης πόλης, και συνάμα ένας εξαιρετικά αξιόπιστος, μη επαγγελματικός οδηγός της σύγχρονης ιστορίας της, γραμμένος από κάποιον που είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει την ιστορία αυτή εν τη γενέσει της.

ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Μάικλ Τζ. Γκελμπ

Σκέψου όπως ο Λεονάρντο ντα Βίντσι

Τα μυστικά μιας μεγαλοφυΐας

μετ. Αννα Σπέρτου

εκδ. Κέδρος, σελ. 360 – 18 ευρώ

Η ακόρεστη δίψα για μάθηση, η σημασία του να μαθαίνει κανείς από την πρακτική εμπειρία, η συνεχής όξυνση των αιθήσεων, η εξοικείωση με το άγνωστο, η ανάπτυξη της ισορροπίας μεταξύ επιστήμης και τέχνης, λογικής και φαντασίας, η ισορροπία του σώματος και του μυαλού, η εκτίμηση του αλληλένδετου όλων των πραγμάτων. Εφαρμόζοντας τις παραπάνω Επτά Αρχές του Ντα Βίντι που είναι τα βασικά στοιχεία της διάνοιας, τότε μπορεί ο οποιοσδήποτε να οδηγηθεί σε μια προσωπική αναγέννηση. Διότι όπως πιστεύει ο συγγραφέας Μάικλ Τζ. Γκελμπ, η διάνοια δεν γεννιέται, αλλά γίνεται. Χρησιμοποιώντας ως πηγές τα τετράδια, τις εφευρέσεις και τα θρυλικά έργα τέχης του Ντα Βίντσι, ο Γκελμπ δημιουργεί έναν πρωτότυπο πρακτικό οδηγό, τον οποίο αν χρησιμοποιήσουμε, θα μπορέσουμε να οξύνουμε τις νοητικές μας ικανότητες, να επιτύχουμε ψυχική και πνευματική πληρότητα, να εξασφαλίσουμε δημιουργική σκέψη και αυτοέκφραση και να απολαύσουμε τη ζωή μας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή