Ελληνικό τραγούδι κόντρα στα ριάλιτι σόου

Ελληνικό τραγούδι κόντρα στα ριάλιτι σόου

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το τρίτο Φεστιβάλ Ελληνικού Τραγουδιού άρχισε την περασμένη Πέμπτη με έντονο τον προβληματισμό της ΕΡΤ και της ΔΕΘ. Αιτία, η επιμονή τους να αναδείξουν τη σύγχρονη ελληνική μουσική παραγωγή κόντρα στα ριάλιτι σόου και στην καθοδηγούμενη τηλεοπτική προβολή. Εσβησαν όμως με τις καλύτερες προϋποθέσεις στο κατάμεστο γήπεδο της Πυλαίας όπου το ενθουσιώδες κοινό βίωσε τη γιορτή με κέφι και παλμό (και με την ενίσχυση του Φίλιππου Πλιάτσικα), ΕΡΤ και ΔΕΘ ανανέωσαν το ραντεβού τους με τρίτο μάλιστα συνδιοργανωτή το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, ενώ οι νέοι δημιουργοί έφυγαν κρατώντας τουλάχιστον μια μοναδική εμπειρία. Δεν είναι σίγουρο ή μάλλον είναι πολύ δύσκολο κάτω από τις υπάρχουσες συνθήκες, τα νέα παιδιά από την Κρήτη, τη Ρόδο ή τη Λάρισα που βρήκαν βήμα στο «θεμιτό τηλεοπτικό σόου», να ενταχθούν στη σύγχρονη μουσική βιομηχανία. «Δεν περιμένουμε τίποτα. Ηρθαμε να πούμε το τραγούδι μας και να δείξουμε τη δουλειά μας. Ο,τι κάτσει. Σημασία έχει το ταξίδι κι όχι ο προορισμός», δήλωναν με αφοπλιστική ειλικρίνεια οι τρεις πρώτοι βραβευθέντες. Τα τραγούδια τους μπορεί να μην ξανακουστούν, όπως δεν ακούγονται τα πρώτα των προηγούμενων διοργανώσεων. Τα αίτια όμως είναι πολλά και ποικίλα. Αναζητήθηκαν στο πλαίσιο μιας ημερίδας για τα προβλήματα της ελληνικής μουσικής παραγωγής και τον ρόλο της τηλεόρασης στην προβολή της. Σταχυολογούμε ορισμένα από αυτά: «Τα ιδιωτικά κανάλια όχι μόνο δεν κάνουν τίποτε για το ελληνικό τραγούδι, κάνουν όμως ό,τι μπορούν για να το εξοντώσουν, προωθώντας «αθλιότητες» ως μουσική. Τουλάχιστον η δημόσια τηλεόραση, ο ρόλος της οποίας πρέπει να είναι παιδευτικός, νοιάζεται και ασχολείται με το ελληνικό τραγούδι» (Λευτέρης Παπαδόπουλος). «Η ΕΡΤ παραμένει το τελευταίο προπύργιο του ελληνικού τραγουδιού» (Τζώνυ Καλημέρης, σύμβουλος προέδρου ΕΡΤ. «Δεν υπάρχει βήμα για τους νέους τραγουδοποιούς στην TV. Η τακτική αυτή οδηγεί στη συρρίκνωση του ελληνικού τραγουδιού» (Φίλιππος Πλιάτσικας). «Η σύγχρονη ελληνική μουσική παραγωγή συμβαδίζει με την κοινωνική εξέλιξη. Δύσκολα οι εταιρείες μπορούν να επηρεάσουν την κοινωνία. Οσο αισιόδοξοι είμαστε με την ελληνική κοινωνία, την παιδεία και τον πολιτισμό, τόσο αισιόδοξοι μπορούμε να είμαστε και για το ελληνικό τραγούδι!» (Γιαρμενίτης Δημήτρης, πρόεδρος IFPI, διευθυντής Sony-BMG). Ο απόηχος επομένως αυτού του φεστιβάλ δεν είναι μόνο το στοίχημα αν τα καινούργια τραγούδια και οι συντελεστές τους θα επιβιώσουν, αλλά, κάτω από τις νέες συνθήκες της αγοράς, του μάρκετινγκ και της μουσικής βιομηχανίας, ποιοι θεσμοί θα αντέξουν στον χρόνο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή