ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Θεατρο

Από τα καλύτερα έργα του Μαξίμ Γκόρκι, η «Βάσσα» παρουσιάζεται στο θέατρο της οδού Κεφαλληνίας στην πρώτη εκδοχή, την προεπαναστατική του 1910, που επέλεξε ο Στάθης Λιβαθινός. Μια απλή -σε πρώτη ματιά- ιστορία, μόνο που δεν είναι ακριβώς έτσι. Η Βάσσα δεν σου επιτρέπει εύκολα να την προσπεράσεις. Ανήκει στα δράματα του Γκόρκι όπου ο ήρωας προέρχεται από τη μικρομεσαία τάξη των εμπόρων, έχει ισχυρούς χαρακτήρες, καλοδουλεμένους, στέρεους, απ’ όλους τους ηθοποιούς, σε ένα κλασικό ανέβασμα από την πλευρά του Στάθη Λιβαθινού. Είναι μια παράσταση που απολαμβάνεις μέχρι το τέλος. Ειδικά όταν έχεις δει διάφορες «πειραγμένες» παραστάσεις, μπλεγμένες στην παρεξήγηση του πρωτοποριακού.

Πρόκειται για μια ιστορία με πολλά πάθη, μυστικά, ίντριγκες, οικογενειακές συνωμοσίες, βρώμικες συμμαχίες με στόχο το χρήμα και επίκεντρο τη Βάσσα Ζελεζνόβα. Μια δυναμική εμπόρισσα, ανελέητη και προστατευτική με την οικογένειά της, που θέλει να την κρατήσει ενωμένη όταν πεθαίνει ο άσωτος άντρας της. Η Μπέττυ Αρβανίτη από την ίδρυση κιόλας της Πράξης, πριν από 20 χρόνια, έδειξε το στίγμα της και η αλήθεια είναι ότι κατάφερε όσα ήθελε αυτά τα χρόνια. Από τις ώριμες στιγμές της (όπως και με τις Δούλες πρόπερσι), παίζει τη μάνα, η οποία ασκεί ψυχολογική βία στα παιδιά της και την υπόλοιπη οικογένεια που ονειρεύεται να ξεφύγει από τον ασφυκτικό κλοιό της όπως τη ζωή της επαρχίας.

Ωραίες ερμηνείες απ’ όλους: Μ. Καλλιμάνη, Δ. Παπαδόπουλος, Ηλ. Κουνελάς, Τζ. Παπαδοπούλου, Αν. Κουτσαφτίκη, Μ. Βακούσης, Κ. Γαλάνης, Ελ. Ουζουνίδου, Ευτ. Γιακουμή, μέσα στο έξυπνο σκηνικό της Ελένης Μανωλοπούλου.