Το φωτογραφικό άλμπουμ μιας εποχής

Το φωτογραφικό άλμπουμ μιας εποχής

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ. Εζησε και δούλεψε κυρίως στη Γερμανία από το 1959 ο φωτογράφος Δημήτρης Σούλας, κι εκεί πρωτοεντυπωσιάστηκε από την τέχνη της φωτογραφίας. Ηταν υπάλληλος σε μια πολυεθνική του Μονάχου που εισήγαγε φρούτα και λαχανικά απ’ όλο τον κόσμο, και από την Ελλάδα. Με την επιβολή της δικτατορίας του 1967 ίδρυσε μαζί με άλλους Ελληνες την Πανελλήνια Αντιδικτατορική Ενωση και λίγο αργότερα ζήτησε από τους εργοδότες του να απολυθεί λόγω της πολιτικής του δράσης. Τότε, στράφηκε και επαγγελματικά στη φωτογραφία.

Την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου, θα δούμε ένα μεγάλο δείγμα της φωτογραφικής του δουλειάς στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς στη φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Δημήτρης Σούλας – Στιγμιότυπα, Φωτογραφίες 1967-1974», που συνδιοργανώνουν το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, το Δημοτικό Μουσείο Φωτογραφίας του Μονάχου και το Φωτογραφικό Αρχείο του Μουσείου Μπενάκη. Για πολλά χρόνια ασχολήθηκε με το φωτογραφικό ρεπορτάζ, ως συνεργάτης του Associated Press και των μεγαλυτέρων εφημερίδων και περιοδικών της Γερμανίας.

Τον απασχόλησαν κυρίως τα στιγμιότυπα της πόλης, οι μετανάστες, οι απόκληροι του δρόμου, οι φοιτητές, οι διαδηλώσεις της ειρήνης, αλλά και πολλά πρόσωπα της πολιτικής και της τέχνης, δίνοντας έμφαση στο ανθρωπιστικό πνεύμα που κυριάρχησε στη μεταπολεμική φωτογραφία. Στην έκθεση που θα διαρκέσει μέχρι τις 18 Οκτωβρίου θα παρουσιαστούν 90 φωτογραφικά έργα της περιόδου 1967-1974, ενώ θα διατίθεται και ομότιτλη έκδοση του Δημοτικού Μουσείου Φωτογραφίας του Μονάχου και του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης. Θα προβληθεί ντοκιμαντέρ για τη ζωή και το έργο του Δημήτρη Σούλα, ενώ στο πωλητήριο του Μουσείου Μπενάκη θα διατίθενται, σε περιορισμένο αριθμό, φωτογραφικές εκτυπώσεις με την υπογραφή του συγγραφέα. Εχοντας στη διάθεσή μας μερικές από τις φωτογραφίες του Δημήτρη Σούλα από τη Γερμανία του κύματος των πολιτικών και οικονομικών μεταναστών, των εξεγέρσεων, του Τείχους, της ανάπτυξης και της καλλιτεχνικής πρωτοπορίας, μοιάζει σαν να κοιτάμε το άλμπουμ μιας εποχής, ενός κόσμου πολύ μακρινού πλέον, μιας κοινωνίας παθιασμένης, δημιουργικής, οργισμένης, εμπνευσμένης.

Ο Δημήτρης Σούλας γύρισε οριστικά στην Ελλάδα το 1974 και ασχολήθηκε με το εμπόριο και τις επιχειρήσεις. Σήμερα ζει μεταξύ Γερμανίας και Θεσσαλονίκης και ασχολείται με το ντοκιμαντέρ. Τον εντοπίσαμε στη Γερμανία και τον ρωτήσαμε τι σκέφτεται όταν βλέπει τις παλιές του φωτογραφίες: «Κάθε φωτογραφία μού φέρνει στο νου μια ιστορία, πώς την τράβηξα και πώς δημιουργήθηκε. Ξέρετε, κρατάμε από το παρελθόν μόνο τις ευχάριστες αναμνήσεις, και όχι τις δυσάρεστες. Αλλά εκτός από τις καλές, εκείνα τα χρόνια υπήρξαν και πολλές δύσκολες στιγμές», λέει στην «Κ».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή