Νέες εκδόσεις

3' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΙΣΜΑΗΛ ΚΑΝΤΑΡΕ

Ιστορίες τρέλας

μετ. Δημήτρης Ν. Ηλιόπουλος

Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου

σελ. 173 – 14 ευρώ

Περιλαμβάνει τέσσερις ιστορίες γραμμένες από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 ώς το 2004. Τις «Μέρες καφενείων», ο Κανταρέ άρχισε να τις γράφει όταν ήταν φοιτητής στη Μόσχα και τις τελείωσε στα Τίρανα το 1962. Το έργο απαγορεύτηκε διότι χαρακτηρίστηκε «παρακμιακό», ξένο προς τη σοσιαλιστική πραγματικότητα. Οι ήρωές του, δύο ανεπρόκοποι φοιτητές, διαρκώς μεθοκοπάνε. Και μέσα από την ιστορία τους ξετυλίγεται όλη η πλήξη, ο παραλογισμός και η νοσηρότητα της αλβανικής ζωής.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΚΡΟΣ

Χαμένα κορμιά

επιμ. Χριστίνα Ντουνιά

εκδ. Αγρα, σελ. 256 – 15,50 ευρώ

Τα διηγήματα του Πέτρου Πικρού (1895-1955) εντυπωσιάζουν με την εκφραστική δύναμη της γραφής τους και την τολμηρή ανάδειξη των σκοτεινών όψεων της κοινωνικής πραγματικότητας. Πόρνες, προαγωγοί, φτωχοαπατεώνες, άστεγοι, φυλακισμένοι, ναρκωτικά, αφροδίσια και φυματίωση, ένας ολόκληρος κόσμος που ζει στο περιθώριο της αστικής κοινωνίας ζωντανεύει στις σελίδες του με μια γλώσσα απόλυτης φυσικότητας και μια αφήγηση που αιφνιδιάζει με την πρωτοτυπία της. Τα «Χαμένα κορμιά» είναι το πρώτο μέρος της ομώνυμης τριλογίας, που συμπληρώνεται με τη συλλογή «Σα θα γίνουμε άνθρωποι» και το μυθιστόρημα «Τουμπεκί».

ΜΑΡΤΥΡΙΑ

Rania Αl-Βaz

Δίχως πρόσωπο

μετ. Κατερίνα Φράγκου

εκδ. Κονιδάρη, σελ. 204

Νέα και όμορφη τηλεπαρουσιάστρια, η Ράνια Αλ-Μπαζ ήταν διάσημη στη σαουδαραβική τηλεόραση. Την αυξανόμενη επιτυχία της δυσκολευόταν να ανεχθεί ο άντρας της, που γινόταν όλο και πιο επιθετικός. Μέχρι που στις 4 Απριλίου 2004 τη χτύπησε δυνατότερα από το συνηθισμένο. Η Ράνια Αλ-Μπαζ πέρασε τέσσερις μέρες σε κώμα και έκανε δεκατρείς επεμβάσεις προκειμένου να ξαναβρεί τα χαρακτηριστικά του προσώπου της. Η δοκιμασία της έκανε τον γύρο του κόσμου κι έγινε αφορμή να συζητηθεί και πάλι η θέση της γυναίκας στις μουσουλμανικές χώρες.

ΕΦΗΒΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ

ΓΚΕΡΛΙΣ ΤΣΙΛΓΚΕΝΣ

www.filakia.gr

μετ. Μαρία Σπανού

εκδ. Κέδρος, σελ. 192 – 8,50 ευρώ

Η Σάρα θεωρεί τον εαυτό της πολύ τυχερό. Δεν είναι λίγο να έχεις μέτριο ύψος, μέτριο βάρος, μέτριους βαθμούς -όλα τρομερά μέτρια και τρομερά βαρετά- και να σε ερωτευτεί το πιο ξεχωριστό, το πιο τέλειο αγόρι του σχολείου, ο Νίκλας. Γίνονται οι δυο τους το πιο τέλειο ζευγάρι. Μέχρι που η Σάρα θα ανακαλύψει το chatroom με τη γαργαλιστική ονομασία «φιλάκια» και θα αρχίσει να αλληλογραφεί με τον Coolboy, τον οποίο ερωτεύεται. Οταν θα αποφασίσει να συναντήσει τον άγνωστο, την περιμένει μια πολύ μεγάλη έκπληξη.

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

ΜΑΙΡΗ ΛΕΦΚΟΒΙΤΣ – ΓΚΑΪ ΜΑΚΛΙΝ ΡΟΤΖΕΡΣ (επιμ.)

Αναθεωρημένη Μαύρη Αθηνά

μετ. Πηνελόπη Τριαδά

εκδ. Ενάλιος, σελ. 517 – 24 ευρώ

Δημιουργήθηκε ο δυτικός πολιτισμός από τους αρχαίους Αιγύπτιους και τους Φοίνικες; Μπορούμε να θεωρήσουμε ότι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι ήταν «μαύροι»; Δανείστηκαν οι αρχαίοι Ελληνες τη θρησκεία, την επιστήμη και τη φιλοσοφία τους από τους Αιγύπτιους και τους Φοίνικες; Ο ρατσισμός και ο αντισημιτισμός ήταν πράγματι οι λόγοι που οι ακαδημαϊκοί ερευνητές αγνόησαν τις αφροασιατικές ρίζες του δυτικού πολιτισμού, εμμένοντας στο αρχαιοελληνικό θαύμα; Ο τόμος περιλαμβάνει είκοσι δοκίμια σύγχρονων διαπρεπών μελετητών.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ

ΧΑΡΗΣ ΑΣΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η καθημερινή ζωή στο ψυχιατρείο

Μορφές ιδρυματισμού και ιδρυματικής κακοποίησης

εκδ. Καστανιώτη, σελ. 272

Το βιβλίο αποτελεί μια συλλογή από τη φωνή, τις μαρτυρίες και τις ιστορίες των ψυχικά ασθενών και των μελών του προσωπικού μιας πτέρυγας ψυχιατρείου της Ελλάδας. Συμμετέχοντας ως κοινωνικός λειτουργός στη ζωή αυτών των ανθρώπων επί οκτώ μήνες, ο συγγραφέας διαπιστώνει ότι το σημερινό ψυχιατρείο, το οποίο αποτελεί τον σκληρό πυρήνα του ψυχιατρικού συστήματος, λειτουργεί σε τραγικές ακραία ιδρυματικές συνθήκες. Ο ψυχιατρικός ιδρυματισμός αποδεικνύεται ότι ταυτίζεται με την κακοποίηση και ότι το ψυχιατρείο αποτελεί αναχρονιστικό κοινωνικό θεσμό και σύγχρονη μορφή βαρβαρότητας.

ΓΛΩΣΣΑ

ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΚΟΥΦΑΚΗ

Λόλα, να ένα άλλο μήλο

Γλώσσα, γνώση και επίγνωση

Νεότερες εξελίξεις στη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας

εκδ. University Studio Press, σελ. 190

Τι έχουμε στο μυαλό μας όταν ξεκινούμε να διδάξουμε γλώσσα στο σχολείο; Με ποιες θεωρητικές γνώσεις και με τι είδους επιστημονική κατάρτιση προσεγγίζουμε τη διδασκαλία; Ποιους στόχους θέτουμε και πώς τους επιλέγουμε; Πώς αντιμετωπίζουμε τους μαθητές μας και πώς αξιολογούμε το αποτέλεσμα της δουλειάς μας; Ποιες είναι οι αντιλήψεις μας για την ίδια τη γλώσσα και με ποιον τρόπο διαμορφώθηκαν;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή